Problemen met Clio 16v schokdempers onder een Clio 1.4

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
maxaprilia

Mn vriendin heeft sinds een half jaar een Clio 1.4 uit 1996. Hiervoor had ze een GTE en daar vond ze de wegligging echt TOP van. 8)

De Clio had tot gisteren nog de std velgen en schokdempers. Ik heb voor haar gisteren Clio 16v schokdempers (compleet) gemonteerd, omdat de auto erg zweverig reed op de snelweg en erg overhelde in bochten. Nu heb ik het volgende probleem. De wielen (nu nog std) staan zo: \ - / en de auto stuurt erg vreemd. Het sturen wordt op hoge snelheid heel erg ligt en na het sturen gaat de auto niet meer vanzelf recht rijden (dit is ook APK afkeur!).

Wat kan ik hieraan doen????

Het zijn gebruikte Clio 16v schokdempers uit 1993 (compleet met lagers en veren). Kan ik niet beter de verlagingsveren gebruiken van de 16v schokdempers en deze monteren op de gewone dempers. Of moet ik de lagers overzetten? Of ligt het alleen aan de camberafstelling en moet ik sleufgaten maken?
Haas
Car: Megane RS

hmz..normaal moet dat wel goed gaan..

dat stuurgedrag is niets raars, wat je beschrijft, als je kijkt naar de stand van je wielen.

pastte het makkelijk of was het wrikken ben beuken? Als je er 52mm fusees op hebt gekregen, kan ik me voorstellen dat het niet lekker zit, maar vind het al knap als je ze er uberhaupt op hebt gekregen.. :lol:
pierre

gewoon de juiste originele schokdempers erop zetten en geen oude uit 1993, koop wat nieuwers of nieuw.
Bart V

Je moet even een setje fusees scoren van een clio of 19 16V, want er klopt nu geen hout meer van je geometrie. De fusees van de 1.4 en 16V zijn namelijk verschillend.

En als alles erop zit moet je het zaakje even laten uitlijnen naar de specs van een clio 16V.
maxaprilia

Oke.Dank jullie wel!

Ik ga het morgen weer omzetten en op de orginele schokdempers verlagingsveren monteren. Nieuwe fusees zijn namelijk best wel duur!!! Maar ik kon die schokdempers tegen een prikkie kopen en ik dacht dat het zou passen :D |:
Siempie

Bart V schreef:Je moet even een setje fusees scoren van een clio of 19 16V, want er klopt nu geen hout meer van je geometrie. De fusees van de 1.4 en 16V zijn namelijk verschillend.

En als alles erop zit moet je het zaakje even laten uitlijnen naar de specs van een clio 16V.
Ik heb op mijn 1.2 ook 16v schokdempers gezet. Geen problemen met sturen en een veel betere wegligging. En ik heb ook de fusees niet vervangen. Kennis van mij heeft ook de veerpoten over gezet. En die heeft de fusees ook niet vervangen. En als je 52mm poten hebt dan krijg je die echt niet op andere 54mm? fusees. Of je moet wel heel lomp aan het beuken zijn geweest.
Plaats reactie