R5 diesel : R19td motor wisselen met 1600d

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
limburgio

hallo
mijn vriendin rijdt met een 4deurs renault 5 met zo'n slome 1600diesel erin
nu deze begint te lekken aan de koppakking had ik even in gedacht om er een r19 turbodiesel blok in te leggen, dacht dat dit wel leuk was om met 95pk en 180nm koppel te rijden en dan nog zuinig ook
ik weet dat dit mogelijk is omdat ooit iemand dit in een express heeft gelegt en bij mijn weten gaat dat hetzelfde zijn
iemand hier misschien die wat raad kan geven?

denk dat het ergste de steunen zal zijn en de electrische bekabeling maar daar schrik ik niet echt van terug
heb al bijna 10 jaar een 5GTT dus:-)
Bart V

Die motor gaat wel passen ja. Inderdaad even wat vogelen met de steunen en bedrading, en je zal ook wat moeten knutselelen aan de uitlaat. Maar de motoren zelf zijn aan de buitenkant gewoon gelijk, en dus ook de bevestigingspunten.
limburgio

nice uitlaat en electronica zal geen probleem zijn

nu moet ik terug opzoek naar een turbodiesel motor omdat die kerel waar ik em van zou kopen die nu verkocht heeft terwijl die wist dat ik dit weekend langskwam tss eikel

dus als iemand nog zo iets heeft laat maar horen
Siempie

limburgio schreef:nu moet ik terug opzoek naar een turbodiesel motor omdat die kerel waar ik em van zou kopen die nu verkocht heeft terwijl die wist dat ik dit weekend langskwam tss eikel

Marktplaats zeker :evil:
Plaats reactie