
Mark 5T cup Megane
Mark, hier ff een link naar die Willie die tekoop staat op forum van de nurburgring.
Arnoudt heeft dus zo'n lichtgewicht motorkap te koop
klik
[img]http://www.bottemanne.net/images/lichtg ... ebsite.jpg[/img]
Misschien kan je er wat mee..., is hier ook actief onder de name "Lionhart"
Arnoudt heeft dus zo'n lichtgewicht motorkap te koop
klik
[img]http://www.bottemanne.net/images/lichtg ... ebsite.jpg[/img]
Misschien kan je er wat mee..., is hier ook actief onder de name "Lionhart"

bedankt ivo!
mail is inmiddels verstuurd

mail is inmiddels verstuurd
zo de gtt heeft vanmiddag voor het eerst gedraaid met de nieuwe carb setup.
ongeveer 10 seconden maar goed hij doet het tenminste
gezellig hulp gehad van Heine en Abel bedankt het was gezellig
ongeveer 10 seconden maar goed hij doet het tenminste
gezellig hulp gehad van Heine en Abel bedankt het was gezellig

previeuw van mijn zelfbouw 2,5" downpipe en uitlaatsysteem
![Afbeelding]()
idd hij loopt prima! 

heb weer een oude bekende clio 16 klappert in de schuur staan.
nu met een defecte versnellingsbak.
kwam olie met metaal delen uit
eerste begin gemaakt met de motor en bak demonteren.
morgenavond verder.
verder lekker over autos geluld met chris (tmc16v) en abel.
bedankt mannen het was weer gezellig
nu met een defecte versnellingsbak.
kwam olie met metaal delen uit

eerste begin gemaakt met de motor en bak demonteren.
morgenavond verder.
verder lekker over autos geluld met chris (tmc16v) en abel.
bedankt mannen het was weer gezellig

ha idd ook weer thuis! 

op verzoek
motor en bak zijn inmiddels uitgebouwd.
bak kwam olie met zilveren deeltjes uit en ratelde als een gek,einde verhaal dus.
koppeling,druklager en drukgroep zijn ook gloeiend heet geworden en moeten dus ook vernieuwd worden.
bij meer nieuws meldt ik me wel weer.
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()

motor en bak zijn inmiddels uitgebouwd.
bak kwam olie met zilveren deeltjes uit en ratelde als een gek,einde verhaal dus.
koppeling,druklager en drukgroep zijn ook gloeiend heet geworden en moeten dus ook vernieuwd worden.
bij meer nieuws meldt ik me wel weer.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
achterberg? of gewoon blauw gemaakt? 

achterberg onderblok 

-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Jovink all the way in die garage! 

VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
heb je info over de motor? eventueel een rekening.
ik ben eens aan het kijken wat achterberg allemaal gedaan heeft, en jou blok heeft alleen een blauw onderblok.
ik ben eens aan het kijken wat achterberg allemaal gedaan heeft, en jou blok heeft alleen een blauw onderblok.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
dit is de PJ-FR-76 
zo motor en bak zijn inmiddels weer ingebouwd.
morgen de rest afbouwen en aan het eind van de middag een mede RTCer
weer gelukkig maken zodat ie weer kan rijden.
morgen de rest afbouwen en aan het eind van de middag een mede RTCer
weer gelukkig maken zodat ie weer kan rijden.
auto is weer bij zijn eigenaar en kan weer sturen
vandaag een leuke RVS goodie binnen gekregen uit de V.S. voor mijn zelf te bouwen volledig open 2,5" RVS uitlaat
![Afbeelding]()

vandaag een leuke RVS goodie binnen gekregen uit de V.S. voor mijn zelf te bouwen volledig open 2,5" RVS uitlaat
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nee, een uitlaatrubberXabre schreef:flexibel tussenstukje?
Uit de VS? dichterbij kan toch ook wel?
Ik zou trouwens graag weten hoe de die flens hebt gemaakt / laten maken voor die mooie uitlaat bocht. Ben zelf ook op zoek om zoiets te maken.
Ik zou trouwens graag weten hoe de die flens hebt gemaakt / laten maken voor die mooie uitlaat bocht. Ben zelf ook op zoek om zoiets te maken.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
In PB staal hebben ze ze tegenwoordig bij haast elke automaterialenzaak (Bosal), maar in RVS weet ik niet.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
mijn uitlaat van de elf heb ik gewoon uit 65 mm gemaakt
en met 3 90 graden lasbochten
nergens een flex stukje in
alleen zo een gevlochten afdichtring ertussen
heb de montage flens die bij de originele voorpijp om de uitlaat zit geschoven nu op de 65 mm bocht gelast
echt geen problemen mee gehad
je moet natuurlijk wel de veertjes blijven gebruiken !!
de uitlaat licht nu in de schuur btw
en met 3 90 graden lasbochten
nergens een flex stukje in
alleen zo een gevlochten afdichtring ertussen
heb de montage flens die bij de originele voorpijp om de uitlaat zit geschoven nu op de 65 mm bocht gelast
echt geen problemen mee gehad
je moet natuurlijk wel de veertjes blijven gebruiken !!
de uitlaat licht nu in de schuur btw
Mark last de uitlaat van voor naar achter, allen helverwege de downpipe zit een mof verbinding daar zit de uitlaat naar achteren vast. Er komt niet zo'n verbinding in als dat jij hebt gebruikt sven, daarom dus een fexibel stuk er tussen
als hij klaar is

ja in nederland is ie 100% duurder en ook nog ex btw als dat ik hem laat overkomen uit de VS.
verder is RVS bijna nergens te koop in Nederland en dat was voor mij nu juist een vereiste.
stukje flex durf ik in principe ook wel zonder maar dit is gewoon net even iets beter en rustiger volgens mij omdat er zodoende gewoonweg veel minder trillingen in je uitlaatsysteem komen.
motor hangt trouwens ook in 3 keiharde nieuwe cup motorsteunen dus dat resoneert ook al behoorlijk meer als origineel denk ik.
verder komt het systeem op de originele plaats te hangen.
dus met een 2,5" elbow (uniek) en de rest ook 2,5" tot in de achterbumperuitsparing.
verder is RVS bijna nergens te koop in Nederland en dat was voor mij nu juist een vereiste.
stukje flex durf ik in principe ook wel zonder maar dit is gewoon net even iets beter en rustiger volgens mij omdat er zodoende gewoonweg veel minder trillingen in je uitlaatsysteem komen.
motor hangt trouwens ook in 3 keiharde nieuwe cup motorsteunen dus dat resoneert ook al behoorlijk meer als origineel denk ik.
verder komt het systeem op de originele plaats te hangen.
dus met een 2,5" elbow (uniek) en de rest ook 2,5" tot in de achterbumperuitsparing.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja ik had ook een 2.5 " downpipe en uitgevreesde elbow
denk alleen dat mijn systeempje wat goedkoper was
denk alleen dat mijn systeempje wat goedkoper was
hehehehehehehe
ja dat zal best maar ik wil het nooit weer maken
eenmaal is genoeg
kost al tijd zat zo.
trouwens vandaag de rest van mijn RVS goodies ook opgehaald
dus binnenkort de auto maar eens lekker hoog op bokken zetten en aan het TIG lassen gaan.
![Afbeelding]()

eenmaal is genoeg
kost al tijd zat zo.

trouwens vandaag de rest van mijn RVS goodies ook opgehaald

dus binnenkort de auto maar eens lekker hoog op bokken zetten en aan het TIG lassen gaan.
nee heb eerst de 3 cilinder sloper aan de loop gemaakt en olie ververst.
loopt als een speer en dat na jaren van stilstand
nu wil ik deze eerst slopen zodat ik meer ruimte krijg.
loopt als een speer en dat na jaren van stilstand


nu wil ik deze eerst slopen zodat ik meer ruimte krijg.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En dat RVS buizen en betere bochtenwerk komt van....?
EPS?
En wat kost zon bochie?
wil alles weten
EPS?
En wat kost zon bochie?
wil alles weten
