kilometerteller + snelheidsmeter doen niks meer

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Lady Justice
Contacteer:

Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat ik niet meer kan zien hoe hard en hoe ver ik rijd. De dagteller en zelfs de totaalteller (digitaal) blijven staan zoals ze stonden, en ook de snelheidsmeter blijft keurig onder het nulpunt.
Is dit een kwestie van een los draadje of is het nodig dat ik langs de garage ga?
Ergens wel handig hoor, kilometers maken en niet bijtellen... Maar sinds de nationale autopas er is kun je daarmee uitkijken :lol: :D
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Lady Justice schreef:Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat ik niet meer kan zien hoe hard en hoe ver ik rijd. De dagteller en zelfs de totaalteller (digitaal) blijven staan zoals ze stonden, en ook de snelheidsmeter blijft keurig onder het nulpunt.
Is dit een kwestie van een los draadje of is het nodig dat ik langs de garage ga?
Ergens wel handig hoor, kilometers maken en niet bijtellen... Maar sinds de nationale autopas er is kun je daarmee uitkijken :lol: :D

op de bak zit een opnemer waarschijnlijk, en deze gaan weleens kapot! zet analoog signaal om naar digitaal.. of natuurlijk stekker verbindingen!
Lady Justice
Contacteer:

Zaterdag had ie weer een opleving. Best handig, 100 km rijden en er maar 9 bijkrijgen op de teller! :D Donderdag moet ie toch voor de APK, kunnen ze er meteen ff naar kijken.
Maar zo rondrijden is toch strafbaar?
canonballman

voor iemand die lady justice heet wel ja :wink:

niks strafbaars aan hoor. Voor de APK moet ie het officieel wel doen (de snelheidsmeter dan), maar de keurmeester hoeft het alleen te controleren als ie om een andere reden en proefrit moet maken.

99 van de 100 autos met defecte snelheidsmeter wordt gewoon goedgekeurd, want een proefrit hoeft zelden gemaakt te worden (hoewel er genoeg bedrijven zijn die het wel doen.)
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Bij mij op het werk word er altijd een proefrit gemaakt met de auto die voor A.P.K komt! en wordt er ook zeker op afgekeurd....!! want hij moet 't gwoon doen..

Gr. jeroen
Lady Justice
Contacteer:

Ze moeten er evengoed maar naar kijken. Stel dat ik een flitser tegenkom, kan ik nooit zien of ik te hard rijd. :foto:
the coolkid

:) :) kan wel eens leuk zijn... Maar ongeveer een schatting van je snelheid kun je toch doen.
Kheb zelf ook al een heel stuk gereden zonder snelheidsmeters...
Was omdatk wat aan de zekeringen had zitten prullen en euhm ja
een zekering die net overgeslagen was ja dat was die toen :lol:
dom dom dom ik weet het maarja gebeurt nu soms é en
zo leer je het :wink:
Lady Justice
Contacteer:

Ze hebben er idd naar 'gekeken'. De medewerker vertelde dat het ook aan de printplaat kan liggen. Dat kan wel zijn, maar ik wil dat het weer werkt. Zal er wel een aparte afspraak voor maken.
the coolkid

hmm ok zoveel te beter. Laten we hopen dat je snel geholpen bent :)
Plaats reactie