Auto trilt bij bepaalde snelheden
Voor een corsa b
Sinds hij verlaagd is + nieuwe (2e hands) velgen erop zitten. trilt de auto bij precies 100km/u en as je hem doortrekt en harder dan 140 rijd (dus alles daarboven) boven de 150 word het echt hevig en irritant.
Wat er geprobeert is:
Nieuwe banden erop die uiteraard gebalanceerd zijn. Dit heeft niets geholpen.
Er zaten eerst geen centreerringen in toen was het nog vaker dat getril, nu met ringen is het minder maar niet helemaal weg dus.
De auto zelf trilt en het stuur zelf ook.
Sinds hij verlaagd is + nieuwe (2e hands) velgen erop zitten. trilt de auto bij precies 100km/u en as je hem doortrekt en harder dan 140 rijd (dus alles daarboven) boven de 150 word het echt hevig en irritant.
Wat er geprobeert is:
Nieuwe banden erop die uiteraard gebalanceerd zijn. Dit heeft niets geholpen.
Er zaten eerst geen centreerringen in toen was het nog vaker dat getril, nu met ringen is het minder maar niet helemaal weg dus.
De auto zelf trilt en het stuur zelf ook.
Laatst gewijzigd door catscan op ma 22 jan 2007 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
lagers die niet meer jofel zijn? 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ze fluiten niet altijd, kan ook alleen speling op zitten, bij mij floten ze wel en had ik ook een trilling bij 140 in t stuur
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
met de std velgen was het niet en zonder verlaging was het niet. dus ik denk niet de wiellagers, maar sluit het nog niet uit.
uitlijnen kan het niet zijn lijkt me, is alleen voor de sporing.
en de velgen hebben minimale schade (lichte stoeprand)dus denk dat ze recht zijn, hoe kan je dit trouwens chekken?
uitlijnen kan het niet zijn lijkt me, is alleen voor de sporing.
en de velgen hebben minimale schade (lichte stoeprand)dus denk dat ze recht zijn, hoe kan je dit trouwens chekken?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
even de oude velgen weer monteren en je wete het
als die het dan nog doet alles laten balanceren en uitlijnen
als die het dan nog doet alles laten balanceren en uitlijnen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
een kromme velg. Leg de achterste wielen eens op de vooras en voor naar achter... dat help vaak wel wat 
zo niet, moet je er een of meerdere laten richten

zo niet, moet je er een of meerdere laten richten

schijven vervangen omdat de auto trilt bij hoge snelheden? 
je zegt dat het is gekomen na het verlagen en de andere wielen. Ga het eerst daar eens zoeken!
wedden dat je een boekel hebt in een van je velgen in het binnenbed?
Haal ze er af en kijk ze eens KRITISCH na! Dat een wiel gebalanceerd is, wil niet zeggen dat die recht is he

je zegt dat het is gekomen na het verlagen en de andere wielen. Ga het eerst daar eens zoeken!
wedden dat je een boekel hebt in een van je velgen in het binnenbed?

Haal ze er af en kijk ze eens KRITISCH na! Dat een wiel gebalanceerd is, wil niet zeggen dat die recht is he

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
zoals ik al ei
leg je oude wielen er weer om en kijk of het dan weg is
leg je oude wielen er weer om en kijk of het dan weg is
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
precies 

-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
- Locatie: drachten
zijn je wielen aan de wagen gebalanceerd of op een apparaat?
mvg remco
mvg remco
aan de auto?????
(in de war met uitlijnen?)
(in de war met uitlijnen?)
op een apparaat, maar die dingen balanceren toch maar tot 100km/u?
moet wel oude wielen kunne regelen..
en de velgen hebben een kleinere et, 10mm om precies te zien staan ze dus verder naar buiten, kan dat het zijn ?
En bij het opleggen van de nieuwe banden is naar de velgen gekeken(heeft bekende gedaan).
moet wel oude wielen kunne regelen..
en de velgen hebben een kleinere et, 10mm om precies te zien staan ze dus verder naar buiten, kan dat het zijn ?
En bij het opleggen van de nieuwe banden is naar de velgen gekeken(heeft bekende gedaan).
dus boven de 100 gaan ze dan opeens trillen?catscan schreef:op een apparaat, maar die dingen balanceren toch maar tot 100km/u?

als je dan andere wielen regelt, zorg er dan wel voor dat je weet dat die GOED zijn!catscan schreef:moet wel oude wielen kunne regelen..
en de velgen hebben een kleinere et, 10mm om precies te zien staan ze dus verder naar buiten, kan dat het zijn ?
En bij het opleggen van de nieuwe banden is naar de velgen gekeken(heeft bekende gedaan).
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
- Locatie: drachten
ja je kan ze gewoon aan de wagen laten balanceren.ik bedoel niet het uitlijnen.
Ze zetten je wagen dan op een garagekrikdoen een stripje met reflecterend band op de band en gaan dan met zo.n ding tegen je band aan.en dan gaat je band draaien waardoor het apparaat de afwijking meet.
Dat doen ze hier bij Hiemstra banden in drachten.
Het voldoet altijd prima bij die gasten.
Ik heb ook een opel astra-g sport edition 2 uit 2001 en de alu velgen van opel (ronal)zijn redelijk snel uit balans,dus dan ga ik even bij hun langs.
mvg remco
Ze zetten je wagen dan op een garagekrikdoen een stripje met reflecterend band op de band en gaan dan met zo.n ding tegen je band aan.en dan gaat je band draaien waardoor het apparaat de afwijking meet.
Dat doen ze hier bij Hiemstra banden in drachten.
Het voldoet altijd prima bij die gasten.
Ik heb ook een opel astra-g sport edition 2 uit 2001 en de alu velgen van opel (ronal)zijn redelijk snel uit balans,dus dan ga ik even bij hun langs.
mvg remco
zal eens kijken of hier iemand dat doet.
wat kost zoiets ongeveer?
maar als de velg krom is dan heb ik daar ook niks aan natuurlijk.
in het weekend zal ik mijn de er nogmals afhalen even dubbel checken en de centreerringen checken en voor een 3e maal balanceren..
wat kost zoiets ongeveer?
maar als de velg krom is dan heb ik daar ook niks aan natuurlijk.
in het weekend zal ik mijn de er nogmals afhalen even dubbel checken en de centreerringen checken en voor een 3e maal balanceren..
KIJK NOU EERST EENS NAAR JE VELGEN!!!!
kost niets en je weet meer.... meteen alles vervangen, raak je alleen maar verder vvan huis....
kost niets en je weet meer.... meteen alles vervangen, raak je alleen maar verder vvan huis....

-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 7 jan 2007 9:36
- Locatie: drachten
je velgen moeten inderdaad wel recht zijn.
het wil anders ook niet balanceren.
ik ben hier in drachten ongeveer 15,00 kwijt voor het balanceren.
mvg remco
het wil anders ook niet balanceren.
ik ben hier in drachten ongeveer 15,00 kwijt voor het balanceren.
mvg remco
ze moeten zeker recht zijn, maar stel er is een lichte slag in die alleen boven 150 merkbaar is. Dan heb je toch niks aan het balanceren? Of zie ik dat verkeerdbaccarabergsma schreef:je velgen moeten inderdaad wel recht zijn.
het wil anders ook niet balanceren.
ik ben hier in drachten ongeveer 15,00 kwijt voor het balanceren.
mvg remco
Balanceren is puur de gewichtsverdeling van het wiel overal gelijk krijgen. Als dat niet het geval is treed er een trilling op bij een bepaalde snelheid. Een correct gebalanceerd wiel die nog steeds trilt is dus krom, of heeft oneffenheden in de band.
De trillingen, veroorzaakt door een kromme velg of oneffen band zijn NIET te compenseren met balanceren zoals vaak gedacht wordt.
De trillingen, veroorzaakt door een kromme velg of oneffen band zijn NIET te compenseren met balanceren zoals vaak gedacht wordt.
valt me trouwens op dat hij altijd wel iets ligt trilt.. niet veel maar als je op een vlak stuk weg rijdt dan merk je het wel.
als ze echt krom zijn dan geeft dat balanceer apparaat een melding of doet hij niks?
anders dan zijn het dus niet de velgen..
als ze echt krom zijn dan geeft dat balanceer apparaat een melding of doet hij niks?
anders dan zijn het dus niet de velgen..
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: vr 17 feb 2006 8:29
een echt kromme velg wil jij niet zien op een balanceer apparaat
... is net een ei aan de binnenkant...

krom dus..............catscan schreef:valt me trouwens op dat hij altijd wel iets ligt trilt.. niet veel maar als je op een vlak stuk weg rijdt dan merk je het wel.
als ze echt krom zijn dan geeft dat balanceer apparaat een melding of doet hij niks?
anders dan zijn het dus niet de velgen..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je bent er al drie weken mee bezig en nog niet op kunnen lossen?
lekker balen
weggooien die slopel
lekker balen
weggooien die slopel

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hoe zijn je motorsteunen?