Hallo.
Wie kan me helpen. Mijn zoon heeft een Megane uit 1996 gekocht met het volgende probleem.
De centrale deurvergrendeling is denk ik stuk. 2 stuks Batterijen in sleutel zijn vervangen. Lampje van de sleutel doet het, maar je kan de deuren niet openen of sluiten. Als je met de sleutel het linkerslot omdraait gaat alleen de linkerdeur op slot, de rechter niet. In de auto zelf zit bij het dashbord een schakelaar die het wel doet, alles springt dan op slot.
Wie kan me helpen met dit probleem.
Hans
Renault Megane coupe Centrale deurvergrendeling stuk
lijkt verdacht veel op een probleem bij de laguna van mijn oom.... Alles doet t prima met de knop van binnenuit, maar niet via de AB of via een deur.
Ik heb toen de zender, ontvanger en computer vervangen, maar of dat ook zo is bij een megane, ff geen idee. Bij een clio16vtje kun je gewoon de zender en ontvanger vervangen,dan zijn de problemen in de meeste gevallen wel opgelost...
misschien kan iemand uitsluistel geven over hoe t bij een megane geregeld is?
Ik heb toen de zender, ontvanger en computer vervangen, maar of dat ook zo is bij een megane, ff geen idee. Bij een clio16vtje kun je gewoon de zender en ontvanger vervangen,dan zijn de problemen in de meeste gevallen wel opgelost...
misschien kan iemand uitsluistel geven over hoe t bij een megane geregeld is?
-
Werkt niet. Wat me wel opvalt is als je de linkerdeur opslot draait met de sleutel alleen de linkerdeur opslot gaat en niet de rechterdeur.puddinkie schreef:richt je wel op je binnen spiegel ( en vanaf de voorkant werkt ie niet )
Weet iemand of dit hoort?
Het lijkt mij logisch dat alle beide deuren tegelijk opslot gaan.
Hans
zal het straks eens proberen bij de mijne, maar bij die laguna van mijn oom, werkte het ook slechts bij de deur die je met de sleutel bediende, niet de overige..
Ik vroeg het me ook altijd af, maar ook bij mijn megane gaat alleen de bestuurdersdeur open als je de sleutel in het slot om draait.
Het hoort dus gewoon. Opzich ook logisch, want zonder de afstandsbediening kom je bij de modellen met infrarood niet eens weg ivm de startblokkering. Je gebruikt dus altijd de afstandsbediening, en het scheelt weer wat productiekosten voor renault.
Het hoort dus gewoon. Opzich ook logisch, want zonder de afstandsbediening kom je bij de modellen met infrarood niet eens weg ivm de startblokkering. Je gebruikt dus altijd de afstandsbediening, en het scheelt weer wat productiekosten voor renault.
-
Bart V schreef:Ik vroeg het me ook altijd af, maar ook bij mijn megane gaat alleen de bestuurdersdeur open als je de sleutel in het slot om draait.
In de kontaktsleutel zit bovenop een rood lampje die gaat branden als je sleutel activeert. Maar vlakbij het ijzeren gedeelte van de sleutel zelf zit ook een lampje. Deze brandt niet. Hoort dit?
Hans
-
inderdaad ben overlaatst zo zonder mijn afstandsbediening gevallen en ik verzeker je dat is niet al te leuk. Als je net daarvoor de deur nog kunt los doen. Beide deuren en dan stap je in wil je die startblokkering weg doen en gaat dat niet meer. En het ergste is dan dat je dringend weg moet. En dat je dan net bij je collega in het midden op de oprit staatBart V schreef:Ik vroeg het me ook altijd af, maar ook bij mijn megane gaat alleen de bestuurdersdeur open als je de sleutel in het slot om draait.

Nu nieuwe batterijen erin gestoken en nu werkt hij terug perfect. Vanaf nu altijd een paar in het handschoenkastje steken hoor. Dat overkomt je maar 1 maal en dan leer je je les wel

En dan moest ik inderdaad ook ervoor zorgen dat ik elke deur appart vast deed.
En hans,om op dat lampje terug te komen dat is een Infra Rood led. Dat licht is niet zichtbaar voor ons. Als je wil controleren of deze werkt
kan ik enkel zeggen als je wilt controleren gebruik een camera, of een webcam, richt deze ernaartoe en druk op je sleutel.
Als de led nog werkt, zal je in de cam zien dat ze licht blauw oplicht.
Voor het menselijke oog is dit licht niet zichtbaar maar via een paar trukjes kun je die wel zien.
Veel succes.
Joris
dat is het zendoog zeg maar... Maar dan moet je m nog richten naar de binnenspiegel?? Ik heb een Ph II en daar zit dat oog niet, je kunt m ook op grotere afstand openen zeg maar (ong 20 meter)Hans240654 schreef:Bart V schreef:Ik vroeg het me ook altijd af, maar ook bij mijn megane gaat alleen de bestuurdersdeur open als je de sleutel in het slot om draait.
In de kontaktsleutel zit bovenop een rood lampje die gaat branden als je sleutel activeert. Maar vlakbij het ijzeren gedeelte van de sleutel zelf zit ook een lampje. Deze brandt niet. Hoort dit?
Hans
-
- Car: R19.R
dat zijn de latere... die werken met RF... net als een radiografisch bestuurbare auto 

-
kan in voordeel werken, maar soms ook in nadeel. Als ze je sleutel vinden kunne ze makkelijker jouw auto eruit halen émelcon schreef:dat zijn de latere... die werken met RF... net als een radiografisch bestuurbare auto

maar zolang we de deuren maar open krijgen
en kunnen vertrekken met onze auto is het goed é
-
precies
Maar ja... als je zo'n universele afstandbediening van je tv hebt, dan kun je daar gewoon je sleutel voor houden en hem de IR code laten leren, kun je je auto open doen met je afstandbediening 

-
??? Die truck moet je mij eens leren
kan wel eens heeeel handig zijn moest ineens mijn auto het weer eens krijgen dat die batterij plat gaat
kan wel eens heeeel handig zijn moest ineens mijn auto het weer eens krijgen dat die batterij plat gaat
-
Je hebt bij bijvoorbeeld de mediamarkt universele afstandbedieningen met leerfunctie... Met behulp van die leerfunctie kun je dus de codes van je originele ab's laten leren aan dat ding. Nu zenden autosleutels met infrarood ook gewoon zo'n code uit, die kun je zo'n AB laten leren (in de leerfunctie zetten -> daarna sleutel op dat ding richten en knopje indrukken
). Kosten voor zo'n ding 3 tientjes ofzo.... een PDA met infrarood en een progje als Total Remote er op kan het ook 

Dat gaat je niet lukken, want de IR zender heeft een rolling code. Telkens als je op de knop drukt komt er een ander gecodeerd signaal uit.
Ik heb overigens een schakeling gemaakt waarmee het mogelijk is om de infrarood zender te vervangen voor een FM exemplaar met behoud van alle functies, dus ook de gecodeerde startblokkering. Werkt prima
Erg handig als je een alarm hebt, en je alsnog de IR zender nodig hebt voor de startblokkering.
Ik heb overigens een schakeling gemaakt waarmee het mogelijk is om de infrarood zender te vervangen voor een FM exemplaar met behoud van alle functies, dus ook de gecodeerde startblokkering. Werkt prima

-
O, dat wist ik niet, bij mijn 19 werkt het overigens wel, maar die is alweer een stukje ouder en geen startblokkering
Blijkbaar denken ze toch nog een beetje na daar in frankrijk

Blijkbaar denken ze toch nog een beetje na daar in frankrijk