ACT: Paris Dakar Rally
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
die X2 en die oude turbotwin staan ook nog bij de rdw, de X1 niet meer:
by-35-nj:
Merk DAF
Handelsbenaming FAV 3600 DKZ-PD88-II
Kleur(en) N.v.t.
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 12
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 730 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen 0
Roetfilter Nee
Euroklasse 0
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 10.900 kg
Laadvermogen 2.100 kg
Toegestane Maximum massa voertuig 13.000 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 05-11-1987
Datum eerste toelating 05-11-1987
Datum aanvang tenaamstelling N.v.t.
Vervaldatum APK 5-11-1988
Wacht op keuren Nee
bn-19-pk:
Merk DAF
Handelsbenaming FAV 3300 DKX ...
Kleur(en) N.v.t.
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 12
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 660 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen 0
Roetfilter Nee
Euroklasse 0
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 11.330 kg
Laadvermogen 1.670 kg
Toegestane Maximum massa voertuig 13.000 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 29-08-1985
Datum eerste toelating 29-08-1985
Datum aanvang tenaamstelling N.v.t.
Vervaldatum APK Niet geregistreerd
Wacht op keuren Nee
by-35-nj:
Merk DAF
Handelsbenaming FAV 3600 DKZ-PD88-II
Kleur(en) N.v.t.
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 12
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 730 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen 0
Roetfilter Nee
Euroklasse 0
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 10.900 kg
Laadvermogen 2.100 kg
Toegestane Maximum massa voertuig 13.000 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 05-11-1987
Datum eerste toelating 05-11-1987
Datum aanvang tenaamstelling N.v.t.
Vervaldatum APK 5-11-1988
Wacht op keuren Nee
bn-19-pk:
Merk DAF
Handelsbenaming FAV 3300 DKX ...
Kleur(en) N.v.t.
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 12
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 660 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen 0
Roetfilter Nee
Euroklasse 0
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 11.330 kg
Laadvermogen 1.670 kg
Toegestane Maximum massa voertuig 13.000 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 29-08-1985
Datum eerste toelating 29-08-1985
Datum aanvang tenaamstelling N.v.t.
Vervaldatum APK Niet geregistreerd
Wacht op keuren Nee
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Die X1 is toch verongelukt. Dat was de reden dat Jan de Rooy 13 jaar geen Dakar heeft gedaan.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
ja iid, hier is die video waar ook de gecrashde X1 op staat:
http://www.youtube.com/watch?v=cUnWnx_rdps
http://www.youtube.com/watch?v=cUnWnx_rdps
zou wel raar zijn mochten ze die dingen verkocht hebben, is toch erg mooi stukje DAF historie
Denk trouwens wel dat die motoren toen wel op dik 2.5 bar turbodruk draaiden, mischien nog wel meer



Denk trouwens wel dat die motoren toen wel op dik 2.5 bar turbodruk draaiden, mischien nog wel meer


R5GTT. Drive it like you stole it
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Er worden wel meer auto's in Polen opgeknapt. Schijnt daar erg goedkoop te zijn, vandaar..
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Ja dat klopt iid, maar dat is dan toch wel raar, als ik die kentekens bekijk dan heeft die X1 by-34-nj en die X2 by-35-nj. Die eerste staat niet meer bij de rdw in het systeem.Florus schreef:De X2 is gecrashed
, de X1, de Turbotwin 3600 en de gele DAF met neus staan in 't dafmuseum in Eindhoven
![]()
Ja idd, wel vreemd dat zijn KTM brommert nog wel gewoon op de standaard stond en dat ie zelf helemaal niet meer wist waar en hoe hij was. Zal wel een flinke klapper geweest zijn + al dik 2 weken erg weinig slaap + elke dag enorme krachts inspanning
R5GTT. Drive it like you stole it
Mooie dakar geweest, zeker bij de trucks.
Vandaag nog een overwinning voor ginaf
14:57 - truck
530 - Provisional victory for Brouwer
Nr 530, BROUWER/KOETSIER/VAN VEENENDAAL - GINAF As the first 20 trucks have arrived at the finish of this 15th and last special stage, Dutchman Arjan Brouwer is provisionally in the lead, 52" ahead of Czech driver Ales Loprais and 54" ahead of leader in the overall rankings Dutchman Hans Stacey.
Vandaag nog een overwinning voor ginaf
14:57 - truck
530 - Provisional victory for Brouwer
Nr 530, BROUWER/KOETSIER/VAN VEENENDAAL - GINAF As the first 20 trucks have arrived at the finish of this 15th and last special stage, Dutchman Arjan Brouwer is provisionally in the lead, 52" ahead of Czech driver Ales Loprais and 54" ahead of leader in the overall rankings Dutchman Hans Stacey.
R5GTT. Drive it like you stole it
respectStacey en MAN winnaars Le Dakar 2007
De Exact-MANnen Hans Stacey, Charly Gotlib en Bernard der Kinderen hebben vandaag bij Lac Rose in Dakar geschiedenis geschreven door de Dakar 2007 op hun naam te schrijven! Na vijftien dagen en een kleine 9000 km prijkten hun namen bovenaan de lijst. Zij kenden in de laatste korte etappe geen problemen en haalden de finish met meer dan drie uur voorsprong op de concurrenten.
Met de zesde plaats voor de equipe Philippe Jacquot, Willy Alcaraz en Toon van Genugten en de tiende plaats overall voor Franz Echter, Detlef Ruf en Edwin van Dooren was het feest compleet voor het Nederlandse team.
Het was 20 jaar geleden dat de Nederlandse vlag kon wapperen op het podium aan het roze meer. Jan de Rooy was 1987 de laatste Nederlandse winnaar; dit jaar haalde de Brabander de finish niet. Het is tevens de eerste overall winst van MAN in de rally na de jarenlange dominantie van Kamaz; een topprestatie van Stacey.
Vijftien dagen geleden begon het gevecht in Lissabon. Stacey behoorde, na zijn tweede plaats in 2006, mede tot de favorieten. Een rol die hem goed paste. Direct vanaf het begin besloot hij de druk bij de concurrenten er volop te zetten. Luttele seconden scheidde hem en Gerard de Rooy na de eerste proef. De Rus, winnaar van de rally in 2000, 2002, 2003 en 2004, stond daar nog met lege handen. In de dagen daarna speelde Stacey een psychologisch spel met zijn concurrenten. Hij benaderde elke dag als een rally apart en bleef de druk opvoeren op de klassementsproef. Als het moest ging hij ze s avonds feliciteren met hun dagoverwinning, iets wat vooral de Russen niet gewend waren. Eerst haakte Chagin af; na achterstand opgelopen te hebben crashte hij zwaar en zijn rally was voorbij. De dag er na sloeg het noodlot toe bij Gerard de Rooy. Om het tempo van Stacey te blijven volgen, vergde hij te veel van zijn DAF-motor en kon ook hij huiswaarts. De drie dagen daarna sloeg Stacey een niet te overbruggen gat. De laatst overgebleven snelle Rus Ilgizar Mardeev verloor op de marathonetappe ruim 40 minuten en was verslagen. Vanaf Nema consolideerde Stacey zijn leidende positie en bracht hij de MAN TG-A 4x4 veilig naar Dakar. Ook toen vergrootte hij nog dagelijks zijn voorsprong.
Het plan om met de MAN in drie jaar de Dakar te kunnen winnen is gelukt. Drie jaar geleden viel Stacey voortijdig uit: de voorbereiding was te kort geweest. Hij strandde in de woestijn. Vorig jaar kon hij zich meten met de besten en pakte hij zijn eerste dagoverwinningen, en uiteindelijk de tweede plaats in het eindklassement., en dit jaar dus de overwinning in het klassement van de trucks met grote overmacht.
De korte proef op Lac Rose bracht geen verandering in het klassement. Arjan Brouwer won de zandproef langs het strand; Hans Stacey werd achtste. De winnaar van gisteren, Philippe Jacquot, pakte de vierde plaats en Franz Echter reed achter Stacey aan naar de negende positie. Zo reden zij gezamenlijk de laatste kilometers.


-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Idd zwaar respect voor die mannen, trouwens dit geldt voor alle deelnemers!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Nog effe en het gaat weer van start
Doen die mannen van de rooy eigenlijk weer mee dit jaar?? Na de blamage van vorig jaar was er toch sprake van dat ze evt zouden stoppen

R5GTT. Drive it like you stole it
Jups, rijden weer mee
Maar d'r is wel het nodige veranderd; er wordt nu gereden met Ginaf's in de rode kleur, de DAF motoren hebben plaats gemaakt voor Iveco motoren......
Overstap van DAF naar Iveco
, iets wat ik eigenlijk nooit verwacht had,maargoed d'r was vorig jaar ook wel iets goed mis met de DAF krachtbron(en) 


Maar d'r is wel het nodige veranderd; er wordt nu gereden met Ginaf's in de rode kleur, de DAF motoren hebben plaats gemaakt voor Iveco motoren......

Overstap van DAF naar Iveco


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
elke keer asl ik weer dat filmpje zie dat die (vatanen toch) inhaalt op snelheid, gaan de rillingen weer over mijn rug
bleef er echt voor wakker destijds om het maar te zien snachts
weet nog wel dat die vocht om het overall klassement toen daf zich terugtrok
dat was pas gesciedenis geweest, een vrachtwagen die overall dakar wint
is in de huidige opzet geen sprake meer van met al die beperkingen enzo
eigenlijk wel jammer
bleef er echt voor wakker destijds om het maar te zien snachts
weet nog wel dat die vocht om het overall klassement toen daf zich terugtrok
dat was pas gesciedenis geweest, een vrachtwagen die overall dakar wint
is in de huidige opzet geen sprake meer van met al die beperkingen enzo
eigenlijk wel jammer
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus schreef:Jups, rijden weer mee![]()
![]()
Maar d'r is wel het nodige veranderd; er wordt nu gereden met Ginaf's in de rode kleur, de DAF motoren hebben plaats gemaakt voor Iveco motoren......
Overstap van DAF naar Iveco, iets wat ik eigenlijk nooit verwacht had,maargoed d'r was vorig jaar ook wel iets goed mis met de DAF krachtbron(en)
Van DAF naar Iveco das van de regen in de drup als je mij vraagd, maar we zullen zien
@ luco dat filmpje is idd meesterlijk


R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Dat denk ik ook Paz, die spaghetti mack motoren zijn nou niet bepaald de sterkste.-PAZ- schreef:
Van DAF naar Iveco das van de regen in de drup als je mij vraagd, maar we zullen zien

Ik zou ze wel een keer willen zien met een gechipte 16 liter V8 van Scania ruim over de 700 pk heen zonder aanpassingen!

VLK Groep
Welk filmpie isda?Luco/Alpine-racer schreef:elke keer asl ik weer dat filmpje zie dat die (vatanen toch) inhaalt op snelheid, gaan de rillingen weer over mijn rug
bleef er echt voor wakker destijds om het maar te zien snachts
weet nog wel dat die vocht om het overall klassement toen daf zich terugtrok
dat was pas gesciedenis geweest, een vrachtwagen die overall dakar wint
is in de huidige opzet geen sprake meer van met al die beperkingen enzo
eigenlijk wel jammer
En idd al die regels en beperkingen zijn ronduit jammer, begint een beetje F1 te lijken zo...
R5GTT. Drive it like you stole it
televaag schreef:PARIJS - De Dakar-rally wordt mogelijk afgelast vanwege veiligheidsproblemen in Mauretanië. Dat heeft een van de deelnemers vrijdag aan het Engelse persbureau Reuters verteld. De woestijnrally start normaal gesproken zaterdag in Lissabon.
De Franse autoriteiten hebben de organisatie gewaarschuwd voor mogelijke terroristische aanslagen in Mauretanië. Daar werden vorige maand vier Franse toeristen gedood. De rallykaravaan verblijft van 11 tot 19 januari in Mauretanië.
"Ons is verteld dat de organisatie vanmiddag met een officiële mededeling komt, zei de deelnemer die anoniem wil blijven. Ook de Portugese televisiezender SIC berichtte dat de race wellicht afgelast zou worden. De organisatoren, de Franse Amaury Sport Organisation, waren niet bereikbaar voor commentaar.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Het is voor ons als televiesiekijkers niet te hopen, maar wel begrijpelijk dat er twijfel is over de veiligheid van de deelnemers en organisatie!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
ik lees het ook net... 
