Clio16V loopt niet stationair?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Clio16v-

Heb sinds kort een probleem: m'n clio 16v bouwjaar 1994 slaat af!!
Kan hem starten, dan doet ze het gewoon mits ik gas blijf geven 1500 toeren. Laat ik het gas los, dan begint ze te stotteren en slaat motor af..

Heb de bougies nagekeken en 3 van de 4 zit vol met olie? Heb onlangs een nieuwe kleppenpakking gemonteerd dus daar kan het niet aan liggen, lijkt me. Ik denk dat de lekkage verder zit...?

Wie kan me helpen hoe ik daar achter kan komen en hoe kan ik dat verhelpen?

Met vriendelijke groet, Alex
Haas
Car: Megane RS

MOD
topictitel aangepast en de schoonheid der Nederlandse taal...
gebruik de zoekfunctie eens. Grote kans dat je niet je kleppendekselpakking moet vervangen maar de pakking daaronder ook, dus waar je nokkenassen en 'gelagerd' zitten.

Bougieschachten schoonmaken incl bougies, dan weer in mekaar zetten en kijken of t beter gaat zou de allereerste optie zijn.... :)
Jasper

even dit toppicje aanhalen...mijn auto begon vandaag erg te stotteren..af en toe doe hij dit.
Loopt ook ineens onregelmatig stationair..
Ik d8, zal wel wat met bougies te maken, gechecked...zelfde verhaal olie om de bougies..

Zou dit voor storing kunnen zorgen zodat je geen goede onsteking krijgt?

Kan er pas vant weekend mee bezig..maar goed dan slaap ik wat beter als dat t probleem zou zijn :smoke: :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ook voor jou geld, nieuwe pakkingen monteren, bougies schoonmaken en weer proberen :wink:
Jasper

J-P-S schreef:ook voor jou geld, nieuwe pakkingen monteren, bougies schoonmaken en weer proberen :wink:
ja dat komt wel goed:)
Maar zal de olie de bougie kunnen storen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

als je het goed wilt doen, en ze hebben al langer erin gezeten, ook in een keer vervangen :wink:
Jasper

jeujjj opgelost..nieuwepakking...en t stotteren kon ook wel eens aan de luchtsensor hebben gelegen..dze zat los :~

rijd weer als een zonnetje( :worship: :smoke:
Plaats reactie