Ik zit met het volgende probleem: Sinds een tijdje gaat het olielampje op mijn dashboard branden als de motor warm is. Ik merk geen verschil met het rijden ofzo en er zit genoeg olie in. Dit is wel vervelend want mijn zus rijdt hier nu niet meer vertrouwd in. Weet iemand wat het kan zijn?
Alvast bedankt..
Olie lampje op dashboard gaat branden
lagers versleten of oliepomp?
hoeveel km heeft ie gelopen en wat voor auto is het?
hoeveel km heeft ie gelopen en wat voor auto is het?
Ja.. sorry vergeten te vermelden..
Het gaat om een clio 1.2 RN op G3
Hij heeft al 198.000km gelopen.. Laatst waren de kleppen gesteld en 4 nieuwe bougies maar dat hielp ook niet..
Het lampje gaat branden als ik de koppeling in trap.. alleen als de motor warm is gebeurt het..
Het gaat om een clio 1.2 RN op G3
Hij heeft al 198.000km gelopen.. Laatst waren de kleppen gesteld en 4 nieuwe bougies maar dat hielp ook niet..
Het lampje gaat branden als ik de koppeling in trap.. alleen als de motor warm is gebeurt het..
ja lijkt mij ook foute boel !
of je lagers zijn verrot
gewoon een ander blokkie scoren op de sloop moet niet zon groot probleem zijn
als tussen oplossing kan je er ook je huidige olie er uit laten lopen en een iets dikkere er in doen.
20W40 of zo.
blijft alleen wel rekken want je motor gaat binnenkort kapot lopen
of je lagers zijn verrot
gewoon een ander blokkie scoren op de sloop moet niet zon groot probleem zijn
als tussen oplossing kan je er ook je huidige olie er uit laten lopen en een iets dikkere er in doen.
20W40 of zo.
blijft alleen wel rekken want je motor gaat binnenkort kapot lopen

-
- Contacteer:
kan doorvervuiling komen door te weinig olie verversen
je kan hem een paar keer flushen met speciale flush olie
en dan met 15 w 40 gaan rijden
wel na flushen olie filter vervangen
je kan hem een paar keer flushen met speciale flush olie
en dan met 15 w 40 gaan rijden
wel na flushen olie filter vervangen
IS het niet zo dat de motor teveel in toeren zakt als je de koppeling intrapt?
Oke.. ja heel soms als ik de koppeling intrap dan gaat hij richting de 500 toeren en daarna loopt hij weer op naar de 750 toeren. Als ik dan iets gas bij geef dus bijv. naar de 1000 toeren dan gaat het lampje vervolgens weer uit. Het smoorklephuis ofzo was 3000km geleden wel gereinigd maar dat hielp ook niet.
Nogmaals allen bedankt!!
Nogmaals allen bedankt!!
Oliedruk wel eens laten nameten.
Gaan niet meer lampjes branden, alsof ie afgeslagen is?
Het kan als ie tever weg valt, dat de dashboard-controlelampjes aanspringen (en dus ook het olielampje).
Gaan niet meer lampjes branden, alsof ie afgeslagen is?
Het kan als ie tever weg valt, dat de dashboard-controlelampjes aanspringen (en dus ook het olielampje).
das waar wat riel zegt 

-
- Contacteer:
wil idd ook wel eens aanspringen bij bijna afslaan
maar altijd eerst het olie druk lampje
dynamo duurt altijd een fractie langer
ik denk dat je deze motoren al met de clip kan bijstellen qua stationair toerental
kijk anders ook eve de vacuum slangetjes na
zekers als ie een beetje rommelig loopt
heeft de auto het ook op benzine?
maar altijd eerst het olie druk lampje
dynamo duurt altijd een fractie langer
ik denk dat je deze motoren al met de clip kan bijstellen qua stationair toerental
kijk anders ook eve de vacuum slangetjes na
zekers als ie een beetje rommelig loopt
heeft de auto het ook op benzine?
Even een vraag, gaat niet over Renault maar over de Corrado g60 van een vriend van me.
2500km geleden corrado helemaal gereviseerd. Alles nieuw erin, keerringen, lagers, zuigers, zuigerveren etc.
Nu last van lage oliedruk. Stationair 0,5 bar, bij 2000 toeren 1,5 bar, bij hoge toeren tot 4 bar.
Minimum voor de Corrado is 1,5 bar bij 2000 toeren, dus dat lampje begint te zoemen als je pech hebt. Een keer gas geven en t lampje is uit, na een keer gas geven blijft de druk ook tijdelijk ietsjes hoger.
NU vragen we ons af waardoor de druk wegloopt, dit was voorheen nog niet het geval, en het werd langzaam erger, leek het.
De lagers zien er zo uit:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Is deze slijtage (op de randen) niet raar na 2400 km? Op de oude lagers zat de coating er nog op na 200.000km.
Oliepomp = nieuw, geen lekkages, geen olieverbruik!
We hebben maar eens nieuwe lagers gemonteerd, echter deze gaven íets meer oliedruk, maar nog altijd niet jé van het.
2500km geleden corrado helemaal gereviseerd. Alles nieuw erin, keerringen, lagers, zuigers, zuigerveren etc.
Nu last van lage oliedruk. Stationair 0,5 bar, bij 2000 toeren 1,5 bar, bij hoge toeren tot 4 bar.
Minimum voor de Corrado is 1,5 bar bij 2000 toeren, dus dat lampje begint te zoemen als je pech hebt. Een keer gas geven en t lampje is uit, na een keer gas geven blijft de druk ook tijdelijk ietsjes hoger.
NU vragen we ons af waardoor de druk wegloopt, dit was voorheen nog niet het geval, en het werd langzaam erger, leek het.
De lagers zien er zo uit:
Is deze slijtage (op de randen) niet raar na 2400 km? Op de oude lagers zat de coating er nog op na 200.000km.
Oliepomp = nieuw, geen lekkages, geen olieverbruik!
We hebben maar eens nieuwe lagers gemonteerd, echter deze gaven íets meer oliedruk, maar nog altijd niet jé van het.
wat voor drukmeter gebruik je?
sluit anders eens een mechanische aan.
er bestaat natuurlijk altijd kans op elektrische problemen.
zit er verder niet ergens een terugslagklep met kogel en veer in het blok?
misschien dat die niet helemaal ok meer is?
sluit anders eens een mechanische aan.
er bestaat natuurlijk altijd kans op elektrische problemen.
zit er verder niet ergens een terugslagklep met kogel en veer in het blok?
misschien dat die niet helemaal ok meer is?
Oliepomp is OEM en nieuw, maar maakt geen verschil met de vorige (die óók nagemeten was en in prima staat was). Die plunjer wat je bedoelt kan idd, maar deze zit in de pomp.
Ik gebruik een (dure
) mechanische oliedrukmeter.
Ik vind de slijtage raar, omdat aaan de randen de coating weg is. Net of de lagers bol staan?
Ik gebruik een (dure

Ik vind de slijtage raar, omdat aaan de randen de coating weg is. Net of de lagers bol staan?
ja das idd vreemd
laat anders die krukas en lagers even opmeten door een revisie bedrijf
misschien moet de as eerst wel even licht gepolijst worden alvorens hem weer in elkaar te zetten met nieuwe lagers.
heb je wel alles met het juiste aanhaalmoment vastgezet?
en zijn het wel de goeie lagers die je gekocht hebt?
ik bedoel niet toevallig van een ander type auto wat er ook erg op lijkt en past.
laat anders die krukas en lagers even opmeten door een revisie bedrijf
misschien moet de as eerst wel even licht gepolijst worden alvorens hem weer in elkaar te zetten met nieuwe lagers.
heb je wel alles met het juiste aanhaalmoment vastgezet?
en zijn het wel de goeie lagers die je gekocht hebt?
ik bedoel niet toevallig van een ander type auto wat er ook erg op lijkt en past.
Nou, de krukaslagers van dealer kostten 130 euro. Bestelden we ze bij de grossier, kosten ze met korting 40 euro. Dus raad eens welke lagers er nu in zitten
Normaal ga ik er vanuit dat een lager een lager is.
Nu gaan we toch echt denken om es de originele lagers erin te zetten ...
Denk dat het dan toch echt daar moet zitten.

Nu gaan we toch echt denken om es de originele lagers erin te zetten ...
Denk dat het dan toch echt daar moet zitten.
zou ik ook denken idd
wel pokke man heb je weer extra werk
wel pokke man heb je weer extra werk
Maja, t is minutenwerk hé...
irritantste is elke keer die olie weer aflaten
irritantste is elke keer die olie weer aflaten

Nou, er is weer nieuws, maar we wordne er niet veel wijzer van.
lagers zijn opgemeten met Plastigage. NIEUWE lagers hé: ze zitten er 300km in.
Krukas
Opgegeven waarde nieuw: 0,07-0,09
Vervangen bij 0,17
drijfstang
Opgegeven waarde nieuw: 0,04-0,06
Vervangen bij 0,12
Resultaten:
Krukas alles rond de 0,1
Drijfstang alles rond de 0,8
behalve 1tje op de drijfstang, die zit op 0,123
Kruktap weg? Heeft slijpen zin? Is dan oliedrukprobleem opgelost?
Stomme waardes zijn dit. Niet echt gaar, maar ook niet nieuw. Ook bij deze nieuwe lagers zijn al slijtpatronen zoals de foto hierboven te zien (300km!) wellicth veroorzaakt door nog altijd n lage oliedruk?
lagers zijn opgemeten met Plastigage. NIEUWE lagers hé: ze zitten er 300km in.
Krukas
Opgegeven waarde nieuw: 0,07-0,09
Vervangen bij 0,17
drijfstang
Opgegeven waarde nieuw: 0,04-0,06
Vervangen bij 0,12
Resultaten:
Krukas alles rond de 0,1
Drijfstang alles rond de 0,8
behalve 1tje op de drijfstang, die zit op 0,123
Kruktap weg? Heeft slijpen zin? Is dan oliedrukprobleem opgelost?
Stomme waardes zijn dit. Niet echt gaar, maar ook niet nieuw. Ook bij deze nieuwe lagers zijn al slijtpatronen zoals de foto hierboven te zien (300km!) wellicth veroorzaakt door nog altijd n lage oliedruk?