kapotte dynamo?.

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

Hey

Ik zal het probleem kort proberen samen te vatten.
Buurjongen heeft laatst een clio 1.8 rsi gekocht.
Zijn nu problemen met starten en met de bedrading..(is veel mee geknoeid)

Nu is 1 draad compleet gesmolten/verbrand.(de gene die ik vast houd op de foto)
Het gaat hier om een zelf aangelegd draadje die tussen onderstaande stekker van de bobine (gele draad) en zekeringkast is aangelegd.

Op deze aangesloten manier wil de auto WEL starten..
Verwijderen we dit draadje dan onsteekt de motor niet.


Deze gele draad van de bobine..loopt deze naar de condensator? of gaat deze rechtstreeks naar de dynamo?


En wat er kapot zou kunnen zijn waardoor de vorige eigenaar maar
besloot voeding uit de zekeringkast te halen |: ?

Ik hoop dat de 'uitleg' enigzins te begrijpen is..want ik vind het erg moeilijk om het zo uit te leggen

[img]http://www.fotogratis.nl/fotos/foto/ano ... -48980.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Jasper op do 11 jan 2007 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

niemand?....loopt deze gele draad niet toevallig naar de condensator?
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

oke hele bedrading nagelopen..

2 draden lopen vanaf bobine naar de dynamo.
een gele en een roze/witte

Beide draden zijn nog goed...

Nu mijn volgende vraag...

Kan het dat de dynamo DEELS kapot is?
Dat de accu netjes wordt bij geladen, maar dat de bobine geen voeding krijgt?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

meten is weten...

volgens mij mis je sowieso een stekker trouwens

Nou heb ik geen idee wat voor ontsteking er op zon RSi zit... maar het blok is deels hetzelfde als wat er in mijn 19 ligt (monopoint vs multipoint is sowieso verschillend)... maar best kans dat de ontsteking niet veel verschilt.

In elk geval, zo zit het bij mij, mischien heb je er wat aan...
Zit wel andersom (op de kop dus)

[img]http://home.planet.nl/~muld3459/ontsteking.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Tja.. ik hoop dat die aangelegde draad wel een contact geschakelde draad is..
koop een olving boekje over de clio. en loop de schemas goed na. Dan zul je in de voeding wel een schakeling vinden die waarschijnlijk stuk is
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

Abel schreef:Tja.. ik hoop dat die aangelegde draad wel een contact geschakelde draad is..
koop een olving boekje over de clio. en loop de schemas goed na. Dan zul je in de voeding wel een schakeling vinden die waarschijnlijk stuk is
het is een contact geschakelde draad. Maar zon draad naar de zek. kast ziet er niet uit.
Er gaan 3 draden naar je bobine..zwart wit en geel.

De zwarte zou dat de schakel kunnen zijn?
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

oke ben er achter waar de draad voor diende etc.
Vorige eigenaar heeft zelf een startonderbreking ingebouwd...
Vandaar al de 'vage draden'
Jasper
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 16:45

Jasper schreef:oke ben er achter waar de draad voor diende etc.
Vorige eigenaar heeft zelf een startonderbreking ingebouwd...
Vandaar al de 'vage draden'
IEmand toevallig een elektrisch schema van de onsteking??????
Plaats reactie