hoi.
Door een gesprongen olie slang is mijn olie voorraad helemaal leeg gelopen over de snelweg. En ik met mijn teveel op de weg en muziek lettenende hoofd het lampje niet gezien. Toen ik rare geluiden BOVEN de radio uit hoorde ben ik gestopt en de motor stond VAST. Terwijl ik terug gesleept werd heb ik even mijn versnelling in de 4 gezet en koppelling los met als gevolg dat hij loskwam en gelijk weer uit gezet.
Nu heb ik een harde ratel in mijn motor die sneller word als ik meer gas geef Drijfstang lager dus.
Nu mijn vraag. Kan ik de carterpan erafhalen zonder het blok eruit te halen? Op de brug dus.
Vervangen drijfstang lager GTT.
dan zal er wel wat meer kapot zijn, dan alleen een drijfstanglagertje... 

Als je de 2 voorste motorsteunen losmaakt,en het blok een 10 cm omhoog ligt,dan kan de carterpan eronderuit
Maar wat Haas al zegt, waarschijnlijk zal er wel "iets" meer kapot zijn
, als je 't verkeerd treft is je krukas al beschadigd......
Maar wat Haas al zegt, waarschijnlijk zal er wel "iets" meer kapot zijn

-
ohh noo, ik ga hem wel los halen om de schade op te nemen.
ik vrees gewoon het ergste dan kan het altijd nog meevallen.
mooi klote dus.
ik vrees gewoon het ergste dan kan het altijd nog meevallen.
mooi klote dus.
Hier spreekt iemand uit ervaring tegen je. Blok heeft vastgestaan. dus je lager is gefused met je krukas en drijfstang. Die moet je vervangen en de krukas slijpen
Drijfstang kun je niet vervangen, Dus nieuwe zuiger en drijfstang, Nieuwe zuiger nieuwe bus. Die horen bijelkaar.
slijpsel in de olie, oliepomp zou ik ook minder vertrouwen, maar dat kun je bekijken
Krukas slijpen minimaal 200 euro en op MP vind je wel een blok onder dat bedrag.
Maar nu komt de BITCH
Geen olie druk wel op de snelweg, dus turbo heeft gedraaid zonder olie druk
Dus ik hoop dat je een beetje spaargeld hebt want dit is een dure
Dus volgende keer muziek zachter, dan ontgaat je er wat minder.
Drijfstang kun je niet vervangen, Dus nieuwe zuiger en drijfstang, Nieuwe zuiger nieuwe bus. Die horen bijelkaar.
slijpsel in de olie, oliepomp zou ik ook minder vertrouwen, maar dat kun je bekijken
Krukas slijpen minimaal 200 euro en op MP vind je wel een blok onder dat bedrag.
Maar nu komt de BITCH
Geen olie druk wel op de snelweg, dus turbo heeft gedraaid zonder olie druk

Dus ik hoop dat je een beetje spaargeld hebt want dit is een dure

Dus volgende keer muziek zachter, dan ontgaat je er wat minder.
grote kans dat je een drijfstang hebt als de rechter hier...
[img]http://members.chello.nl/m.haard1/2drijfstangen.jpg[/img]
Ga maar vast op zoek naar een ander blok...
Succes
[img]http://members.chello.nl/m.haard1/2drijfstangen.jpg[/img]
Ga maar vast op zoek naar een ander blok...
Succes

mooi fotootje matijs 
lijkt erg op de mijne toen die kaduuk ging

lijkt erg op de mijne toen die kaduuk ging

@Abel, die turbo kan het misschien nog wel overleeft hebben, kep wel eens een turbo in me handen gehad die vrij nieuw was die hetzelfde had meegemaakt. Die draait nu nog vrolijk rond.
Maargoed echt leuk zal ie het niet vinden nee..
Als je blok nu vast staat loopt het niet af met een paar andere lagers, ik zou gewoon een ander blokje zoeken, en als je het dan goed wil doen knal je daar gewoon een set nieuwe bussen en lagers in en dan kan je weer de nodige jaren genieten van je gtt blokje.
@ Matijs dat zijn de betere foto's
heb hier in me schuur ook een mooie collectie zuigers + drijfstangen liggen na dik 2 jaar autocross

@ Matijs dat zijn de betere foto's

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
wat ik lees stond het vast..tijdens slepen in 4 de koppeling los kwam het blok weer in beweging, en nu ratelt het..
klinkt niet goed in ieder geval
succes!
klinkt niet goed in ieder geval
succes!

ja als een blok vast gestaan heeft is het meestal einde verhaal, je kan het natuurlijk eens open gooien om te kijken wat er allemaal stuk is. Maar ik zou gewoon gaan voor een vers blokje 
Ee de mijne was echt dood..Steven schreef:@Abel, die turbo kan het misschien nog wel overleeft hebben, kep wel eens een turbo in me handen gehad die vrij nieuw was die hetzelfde had meegemaakt. Die draait nu nog vrolijk rond.
zulke dingen hangen ook gewoon van de situatie af, de ene zal het nog wel doen nadien, maar als je turbo al niet 100% meer is zal ie na effe zonder olie draaien ook wel helemaal gaar zijn