Nieuw komer! Marcel, op zoek naar een GT Turbo
-
Hebben jullie trouwens vaak meetings en of bijeenkomsten of club ritjes?
Dat is natuurlijk erg leuk om aan mee tedoen!!
Gr. Marcel.
Dat is natuurlijk erg leuk om aan mee tedoen!!
Gr. Marcel.
Zeker! Er zal in het voorjaar weer een grote openingsmeeting georganiseerd worden en er staat ook alweer een toertocht op de planning. 
Zie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23466

Zie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23466
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
die van ons is evt voor de juiste prijs te koopwilliejams schreef:Jongens ik wil iets wat er perfect uit ziet en in goede technische staat is.
Kijk en dat ik daar voor betalen snap ik ook wel, de GTjes die je voor minder dan 2500 a 3000 euro kunt kopen zitten allemaal met rust en heel de teringzooi dus ik zoek gewoon een perfecte GT ook al duurt het een jaar!!!
Ik ga mezelf niet in een projecte storten waar ik geen zin heb.
Kijk een GT vergt veel onderhoud en liefde enzo... (en GELD!!!)
weet ik allemaal maar als ik iets kan vinden wat en mooi interieur heeft en tehnisch oke is met geen tot minimaal roest ga ik niet lopen kutten met andere die in een mindere staat zijn...
Maargoed...
Toch bedankt voor alle hulp en vooral doorgaan met links van leuke aankoop tips!!
Gr. Marcel......
leest het projectentopic maar eens door en kijken of je dan nog iets durft te bieden

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dan koop je al helemaal geen GT meer.Abel schreef: Desnoods laat je hem door anwb keuren, dan weet je aardig waar je aan toe bent.
De ANWB zal zoveel punten vinden, dat de lol er zeker weten vanaf is.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Okay maar als zo'n lijst hier word geplaats kunnen wij wel zeggen erg of niet erg.Chris schreef:Dan koop je al helemaal geen GT meer.Abel schreef: Desnoods laat je hem door anwb keuren, dan weet je aardig waar je aan toe bent.
Als de anwb mijn auto keurt zullen ze heus genoeg vinden. Maar geen schokkende dingen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
bij die van ons zulen ze maar 1 ding vindenChris schreef:Dan koop je al helemaal geen GT meer.Abel schreef: Desnoods laat je hem door anwb keuren, dan weet je aardig waar je aan toe bent.
banden lopen aan tegen binnenscherm, meer niet

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
binnen 5 min opgelost haha
we hadden het meer over de technische staat, daar zal de anwb echt niks vinden bij ons
we hadden het meer over de technische staat, daar zal de anwb echt niks vinden bij ons
Zullen we wedden van wel?!Luco/Alpine-racer schreef: we hadden het meer over de technische staat, daar zal de anwb echt niks vinden bij ons
Als je ooit een auto ANWB hebt laten keuren, dan zou je echt beter weten.

Superzeikerds zijn het.

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik durf te wedden dat die 99,5% in orde is
ding is verdomme helemaal nieuw
ding is verdomme helemaal nieuw
Ik heb mijn Williams laten keuren bij Dekra en die schijnen ook redelijk zeikerig te zijn. En daar kwam hij zonder veel moeite doorheen. Ik geloof dat hij als goed bestempeld werd.
Maar da's toch ook de bedoeling van zo'n keuring? Je wilt weten in welke staat de auto verkeerd. Als ie dan matig is (en dat zijn de meeste 5jes) dan zou ik dat wel willen weten. Zelfs 'nieuwe' 5jes zijn matig... Dat zie je wel aan die EBS van Arno. Daar blijkt ook meer werk aan te zitten dan je zou verwachten.
Maar da's toch ook de bedoeling van zo'n keuring? Je wilt weten in welke staat de auto verkeerd. Als ie dan matig is (en dat zijn de meeste 5jes) dan zou ik dat wel willen weten. Zelfs 'nieuwe' 5jes zijn matig... Dat zie je wel aan die EBS van Arno. Daar blijkt ook meer werk aan te zitten dan je zou verwachten.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
probleem is dat alleen de echte liefhebber zon auto 100% aanpakt
omdat je toch nooit de kosten er meer uit krijgt
als die voor het oog goed is en het kost al zat denken de meesten hetis wel best en die verkopen hem toch weer na verloop van tijd
omdat je toch nooit de kosten er meer uit krijgt
als die voor het oog goed is en het kost al zat denken de meesten hetis wel best en die verkopen hem toch weer na verloop van tijd
Da's absoluut waar... Economisch gezien is het gewoon niet interessant om een 5je op te knappen. Nog niet tenminste... 
Ik denk ook dat je er over het algemeen vanuit mag gaan, dat wanneer je een GTT koopt, je andermans gezeik aanschaft. Is het niet zo, dan heb je geluk, maar hou er ernstig rekening mee.

Ik denk ook dat je er over het algemeen vanuit mag gaan, dat wanneer je een GTT koopt, je andermans gezeik aanschaft. Is het niet zo, dan heb je geluk, maar hou er ernstig rekening mee.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
klopt
daarom staat er ook lees het topic maar eens en kijk of je dan nog durft te bieden
eigenlijk is elk bod te laag voor ons
daarom staat er ook lees het topic maar eens en kijk of je dan nog durft te bieden
eigenlijk is elk bod te laag voor ons

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja hier had denk ik een clio 197 kunnen staanAlex Los schreef:Voor het geld wat ik nu heb uitgegeven had ik een hele dikke Clio III kunnen kopen.
Maar, ja dan heb je niet de fun van een 5je

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Abel dan heb je niet goed zitten opletten in mijn topic van de OranjeAbel schreef:dream onHet blijft een gt en die krijg je nooit zo duur als een nieuwe auto
een auto van 2000 ok, maar hobby kost geld he

En dan zitter er nog spullen op die ik heb gekregen. Dus nog niet eens zelf betaald heb.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hier hetzelfde abelAlex Los schreef:Abel dan heb je niet goed zitten opletten in mijn topic van de OranjeAbel schreef:dream onHet blijft een gt en die krijg je nooit zo duur als een nieuwe auto
een auto van 2000 ok, maar hobby kost geld hebij die auto is echt bijna alles nieuw
En dan zitter er nog spullen op die ik heb gekregen. Dus nog niet eens zelf betaald heb.
alleen aan onderdelen zit er al bijna een nieuwe clio 197 in
dan heb ik het niet eens over de arbeid

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Juist. 3,5 jaar bijna iedere avond. ppfffff
Waarom ben ik er ooit aan begonnen. O ja, met de oude van Henk Klapwijk een Audi S3 helemaal zoek gereden

Waarom ben ik er ooit aan begonnen. O ja, met de oude van Henk Klapwijk een Audi S3 helemaal zoek gereden

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jezus...
Met alle respect, maar ik denk toch echt dat je dan iets goed verkeerd doet. Zeker als je alles standaard houdt. Volgens mij als je alles laat doen ben je voor 25.000 klaar en kun je 'm zo ophalen.
Maar goed, ik zie het wel. Ik zit in hetzelfde proces, maar zover ben ik er nog lang niet aan kwijt. En bij mij komt er heel veel nieuw spul op. We'll see, misschien kom ik er wel op terug.
Met alle respect, maar ik denk toch echt dat je dan iets goed verkeerd doet. Zeker als je alles standaard houdt. Volgens mij als je alles laat doen ben je voor 25.000 klaar en kun je 'm zo ophalen.
Maar goed, ik zie het wel. Ik zit in hetzelfde proces, maar zover ben ik er nog lang niet aan kwijt. En bij mij komt er heel veel nieuw spul op. We'll see, misschien kom ik er wel op terug.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ach hij was maar 100 euro en we zijn er mee terug naar Nieuwegein gereden
Ik ben echt met 0 begonnen en heb praktisch een nieuwe speciale GT gebouwd. Let wel, bijna geen een plaatwerk deel is meer orgineel, over al het andere maar te zwijgen. Ik kan wel wat prijzen noemen.
K-tec uitlaat systeem vanaf de downpipe 385,-
Achterbumper 365,-
Apex schokdemper kit......gekregen
Remmen 19 16v rondom
Wiellagers rondom
Velgen en banden..
Spuiten in Pearl kleur...
enz enz. ik zet niet overal prijzen bij want je weet zelf wel wat het ongeveer kost en voor het spuiten heb ik alleen de verf betaald. 2x grondlak, 1x witte basecoat 2x kleur en 2x blanke lak.

Ik ben echt met 0 begonnen en heb praktisch een nieuwe speciale GT gebouwd. Let wel, bijna geen een plaatwerk deel is meer orgineel, over al het andere maar te zwijgen. Ik kan wel wat prijzen noemen.
K-tec uitlaat systeem vanaf de downpipe 385,-
Achterbumper 365,-
Apex schokdemper kit......gekregen
Remmen 19 16v rondom
Wiellagers rondom
Velgen en banden..
Spuiten in Pearl kleur...
enz enz. ik zet niet overal prijzen bij want je weet zelf wel wat het ongeveer kost en voor het spuiten heb ik alleen de verf betaald. 2x grondlak, 1x witte basecoat 2x kleur en 2x blanke lak.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat red je echt niet hoor compleet restaureren voor 25.000
even een kleine greep
motorblokkie 2000
turbo 1000
radiateur+ intercooler 400
stuurbekrachtiging + inbouwen 1200
slangen electra e.d 2000
metertjes per stuk incl aansluiten e.d
4 stuks 1000
dynamo
waterpomp
motor inbouwen en diverse kleine onderdelen 2000
allerlei onderdelen poedercoaten 1000
en dat is dan nog voor een groot gedeelte zonder de arbeid
dan zit ik al ruim boven de 10.000 aan alleen onderdelen en dan ben ik zeker nog wel wat dingen vergeten
heb het thuis wel in een spreadsheet staan
reken hier dan nog een sbij dat als je het goed wilt doen je hem ook nog moet laten spuiten, was bij deze al gebeurd
en dan alle andere aanpassingen nog zoals bv xenon enz enz
al met al heeft de onze exclusief aanschaf al zon ruim 18.000 euro gekost uit mijn hoofd
even een kleine greep
motorblokkie 2000
turbo 1000
radiateur+ intercooler 400
stuurbekrachtiging + inbouwen 1200
slangen electra e.d 2000
metertjes per stuk incl aansluiten e.d
4 stuks 1000
dynamo
waterpomp
motor inbouwen en diverse kleine onderdelen 2000
allerlei onderdelen poedercoaten 1000
en dat is dan nog voor een groot gedeelte zonder de arbeid
dan zit ik al ruim boven de 10.000 aan alleen onderdelen en dan ben ik zeker nog wel wat dingen vergeten
heb het thuis wel in een spreadsheet staan
reken hier dan nog een sbij dat als je het goed wilt doen je hem ook nog moet laten spuiten, was bij deze al gebeurd
en dan alle andere aanpassingen nog zoals bv xenon enz enz
al met al heeft de onze exclusief aanschaf al zon ruim 18.000 euro gekost uit mijn hoofd
10.000 aan onderdelen + arbeid is wel wat anders dan 25.000 aan onderdelen.
Dat het allemaal heel veel geld kost, zal ik niet ontkennen. Maar de prijzen die jij noemt, daar zit ik (voor standaard spul, dat kan ik bij jou niet inschatten) zeker 40% onder. Waar jij je spullen koopt weet ik niet, maar het kan absoluut goedkoper en dan lever je niet in op kwaliteitsvlak.
Je kunt het allemaal zo gek maken als je zelf wilt, maar als je het standaard houdt, moet dit voor veel minder kunnen dan jij beschrijft. En dan heb je net zoveel betrouwbaarheid, wellicht nog meer, aangezien opgefokte 5jes veel harder slijten.
Maar goed, zoals ik al zei: misschien moet ik hier op terugkomen. Tot op heden heb ik andere ervaringen en ik heb zelfs nog een hoop plaatwerk moeten laten vervangen.

Je kunt het allemaal zo gek maken als je zelf wilt, maar als je het standaard houdt, moet dit voor veel minder kunnen dan jij beschrijft. En dan heb je net zoveel betrouwbaarheid, wellicht nog meer, aangezien opgefokte 5jes veel harder slijten.
Maar goed, zoals ik al zei: misschien moet ik hier op terugkomen. Tot op heden heb ik andere ervaringen en ik heb zelfs nog een hoop plaatwerk moeten laten vervangen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ooit wel eens nieuwe sideskirts besteld bij de dealer. Ook standaard is een dure hobby. Het is wel goedkoper dan kompleet verbouwd.
Maar we spreken elkaar nog wel. Of Jochem moet effe reageren wat zijn 5je gekost heeft. Die is ook redelijk orgineel

Maar we spreken elkaar nog wel. Of Jochem moet effe reageren wat zijn 5je gekost heeft. Die is ook redelijk orgineel
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
waar lees jij dat het standaard is??
turbo, intercooler, stuurbekrachtiging zijn zeker niet standaard
de metertjes ook niet
en er staat ook bij dat het meeste zonder arbeid is
maar goed iedereen moet zelf weten wat die doet
maar we hadden het over bijna alles nieuw
en als je dat moet kopen en dan ook nog arbeid, dan red je het niet voor 25.000
verder zit jij nu op 10, als ik alles optel zit ik al hoger en ben zeker nog dingen vergeten
totaalbedrag staat er ook zonder aanschaf dus reken maar uit
das bijna een nieuwe clio rs
maar goed deze 5 is nu ook gewoon nieuw
zowel carroserie als onderhuids
turbo, intercooler, stuurbekrachtiging zijn zeker niet standaard
de metertjes ook niet
en er staat ook bij dat het meeste zonder arbeid is
maar goed iedereen moet zelf weten wat die doet
maar we hadden het over bijna alles nieuw
en als je dat moet kopen en dan ook nog arbeid, dan red je het niet voor 25.000
verder zit jij nu op 10, als ik alles optel zit ik al hoger en ben zeker nog dingen vergeten
totaalbedrag staat er ook zonder aanschaf dus reken maar uit
das bijna een nieuwe clio rs

maar goed deze 5 is nu ook gewoon nieuw
zowel carroserie als onderhuids
Zoals ik al zeg: Het is allemaal duur... vies duur!
En ja, ik heb al het 1 en ander besteld bij de dealer. Ik zit er midden in... Je wordt er niet vrolijk van.
En als je alles nieuw koopt ben je enorm veel geld kwijt.
Maar als je Luco's stukkie bekijkt, denk ik dat het goedkoper moet kunnen. Als je plaat- en kunststofdelen gaat bestellen bij Renault begin je spontaan te janken. Ik weet er alles van.
Ik ben er laatst nog geweest en heb maar effe gewacht met bestellen. Het is gewoon (te) duur.
Maar een blok voor 4000 euro incl.inbouw gaat mij echt te ver! Daar kun je 5 GT's voor van Marktplaats halen.
En ja, ik heb al het 1 en ander besteld bij de dealer. Ik zit er midden in... Je wordt er niet vrolijk van.

Maar als je Luco's stukkie bekijkt, denk ik dat het goedkoper moet kunnen. Als je plaat- en kunststofdelen gaat bestellen bij Renault begin je spontaan te janken. Ik weet er alles van.

Maar een blok voor 4000 euro incl.inbouw gaat mij echt te ver! Daar kun je 5 GT's voor van Marktplaats halen.

@Luco: Zoals gezegd, je kunt het zo gek maken als je wilt. Maar als je betrouwbaar wilt rijden en ook een auto wilt hebben die er zeer netjes uitziet, dan ben je beduidend minder geld kwijt dan jij beschrijft.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja dan koop je troepMerijn schreef:Zoals ik al zeg: Het is allemaal duur... vies duur!
En ja, ik heb al het 1 en ander besteld bij de dealer. Ik zit er midden in... Je wordt er niet vrolijk van.En als je alles nieuw koopt ben je enorm veel geld kwijt.
Maar als je Luco's stukkie bekijkt, denk ik dat het goedkoper moet kunnen. Als je plaat- en kunststofdelen gaat bestellen bij Renault begin je spontaan te janken. Ik weet er alles van.Ik ben er laatst nog geweest en heb maar effe gewacht met bestellen. Het is gewoon (te) duur.
en bij het inbouwen kom je altijd weer dingen tegen die je dan ook beter kan vernieuwen
of je moet er de oude spullen weer in zetten
en blok was kaal, dus daar komen nogal wat dingen bij dus die 2000 was inclusief allerlei kleine onderdelen
maar dat is denk ik ook het verschil tussen netjes voor het oog
of ja hoe zeg ik dat echt netjes tot perfect
en aangezien erwin niet van half werk houdt, klopt het dat ik misschien meer kwijt ben dan als iemand die het zelf doet (ook al haal ik erwin zijn uren eraf)
omdat het een pietje precies is en dat kost inderdaad geld maar daar is het resultaat ook naar vind ik
het verschil zie je pas echt als je twee van deze auto's naast elkaar zet
het zit in de details
Ik ben ook een Pietje Precies (al doe ik het werk niet alleen) en zal niet snel oude onderdelen monteren, als ik er niet zeker van ben dat ze 100% goed zijn. Dan liever iets meer geld uitgeven... Dus ik ben het absoluut met je eens.
Ik hou ook een mooi spreadsheetje bij en wil 'm wel delen met jullie als de auto klaar is.
Ik hou ook een mooi spreadsheetje bij en wil 'm wel delen met jullie als de auto klaar is.

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
waarschuw dan wel ff..zodat de mensen die net begonnen zijn een aan GT even kunnen gaan zitten