Clio van borbets naar steffans..german style (new pics)
mensen ik heb vandaag een setje borbets gehaald.
Borbet A 16" voor 7.5J
achter 9J
Gelijk ff geprobeert de velgen eronder te zetten...alleen liepen ze aan op de remklauw.
Paar vullringen erachter om te kijken of het toen wou..en jahoor het paste.
Zou dit met een spoorverbreder kunnen oplossen?
Of is het een verloren zaak en moet ik opzoek naar andere velgen..
[img]http://www.fotogratis.nl/fotos/foto/ano ... -97811.jpg[/img]
[img]http://www.fotogratis.nl/fotos/foto/ano ... -24628.jpg[/img]
Borbet A 16" voor 7.5J
achter 9J
Gelijk ff geprobeert de velgen eronder te zetten...alleen liepen ze aan op de remklauw.
Paar vullringen erachter om te kijken of het toen wou..en jahoor het paste.
Zou dit met een spoorverbreder kunnen oplossen?
Of is het een verloren zaak en moet ik opzoek naar andere velgen..
[img]http://www.fotogratis.nl/fotos/foto/ano ... -97811.jpg[/img]
[img]http://www.fotogratis.nl/fotos/foto/ano ... -24628.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Jasper op di 20 feb 2007 19:20, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Car: MB
je hebt dus om te passen effe een paar ringen tussen je velg en je naaf gedaan als ik het goed begrijp? Zo ja, dan moet dat ook kunnen met de juiste maar spoorverbreder. Persoonlijk vind ik de velgen wat te breed maar ieder zijn smaak 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mooie wielen, alleen niet onder een williams. daar horen de originele speedlines onder, of de speedline maxi's.
maar das mijn mening
maar das mijn mening

Immer wieder die verdammte Holländer
ik wilde het net niet zeggen-Ray- schreef:mooie wielen, alleen niet onder een williams. daar horen de originele speedlines onder, of de speedline maxi's.
maar das mijn mening

nette velgjes verder hoor !
en 7,5J voor en 9J achter is altijd lekker !

-
Jasper, spuit je velgen even goud voor de heren hier boven
ziet er toch netjes uit? 

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
heb ze wel is eerder gezien dus het zal wel mogelijk zijn
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Geinig de PV-BP-89 dat is mijn oude auto geweest. In mjn tijd zaten er wel gouden Speedlines onder. Mijn zus heeft hem later ingeruild met witte stalen wielen eronder.
Ligt nog steeds dat blauwe Achterberg blok erin?
Edwin16v schreef:Geinig de PV-BP-89 dat is mijn oude auto geweest. In mjn tijd zaten er wel gouden Speedlines onder. Mijn zus heeft hem later ingeruild met witte stalen wielen eronder.
Hahaha dat meen je! Ja klopt die ligt er nog altijd in en bevalt prima;)
Hoe lang heb je hem gehad dan?
Weet jij trouwens of het een 2.0L is of een 1.8?
Ik heb hem ongeveer een half jaar gehad, mijn zus 2jaar ofzo.Jasper schreef:Edwin16v schreef:Geinig de PV-BP-89 dat is mijn oude auto geweest. In mjn tijd zaten er wel gouden Speedlines onder. Mijn zus heeft hem later ingeruild met witte stalen wielen eronder.
Er ligt een 1.8 blok in geblueprint bij Achterberg en een snelle chip. Waarschijnlijk zit het Williams spruitstuk er ook nog op. Voordat mijn zus hem inruilde hebben we er nog een hele hoop afgehaald zoals: de bredere Williams draagarmen, de snelle nokkenassen en de Williams velgen.
Enige wat er nog in zat van een Williams was het interieur. Hij was wel rap hoor: 1 keer 245 op de teller gereden op weg vanuit Belgie naar huis

Zit nog steeds die put in het dak en die lichte beschadiging boven de koplamp op de motorkap?
ja dat klopt die zit er nog steeds!P haha wat maf dit joh:DEdwin16v schreef:Ik heb hem ongeveer een half jaar gehad, mijn zus 2jaar ofzo.Jasper schreef:Edwin16v schreef:Geinig de PV-BP-89 dat is mijn oude auto geweest. In mjn tijd zaten er wel gouden Speedlines onder. Mijn zus heeft hem later ingeruild met witte stalen wielen eronder.
Er ligt een 1.8 blok in geblueprint bij Achterberg en een snelle chip. Waarschijnlijk zit het Williams spruitstuk er ook nog op. Voordat mijn zus hem inruilde hebben we er nog een hele hoop afgehaald zoals: de bredere Williams draagarmen, de snelle nokkenassen en de Williams velgen.
Enige wat er nog in zat van een Williams was het interieur. Hij was wel rap hoor: 1 keer 245 op de teller gereden op weg vanuit Belgie naar huis![]()
Zit nog steeds die put in het dak en die lichte beschadiging boven de koplamp op de motorkap?
Hij is zeker weten nog rap:)
Ik pm je ff

Toffe velgen, aangezien het geen echte williams is, schaad je er geen dus... Lekker die velgen eronder gooien!!! Je gaat alleen stuuge achterdempers moete hebben denk ik, anders gaat dat bandje da kas nog veel zien 

-
- Contacteer:
zien d'r wel gaaf uit zo die brede wieltjes 

Renault 19 1.8 16V Cabrio
Eind deze week moeten de velgen er onder zitten.Ronnie schreef:Zeer nette velgen
Meer foto's zijn altijd welkom
Heb nu helaas niet zoveel tijd vandaar dat t nog even opzich moet laten wachten.
En...ik maak dan wel ff een serietje fotos

Spoorverbreder van 15mm ertussen zetten?Jasper schreef:helaas....de velgen passen niet.
ET waarde van de velgen is 30
Ik moet ET 15...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dus als iemand belang bij deze heeft...pm me maar
Steek 4 x 100
ET 30
dan steekt ie te ver naar buiten ben ik bang.Edwin16v schreef:Spoorverbreder van 15mm ertussen zetten?Jasper schreef:helaas....de velgen passen niet.
Ik moet ET 15...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Steek 4 x 100
ET 30
Dan loopt hij op de wielkast aan
je kan toch ook je et laten aanpassen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Maar als je een velg met ET waarde 15 zoekt, moet je dus geen 9J velg nemen, anders kan je het idd net zo goed met een sproorverbreder oplossen.Jasper schreef:dan steekt ie te ver naar buiten ben ik bang.Edwin16v schreef:Spoorverbreder van 15mm ertussen zetten?Jasper schreef:helaas....de velgen passen niet.
Ik moet ET 15...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Steek 4 x 100
ET 30
Ronnie schreef:Maar als je een velg met ET waarde 15 zoekt, moet je dus geen 9J velg nemen, anders kan je het idd net zo goed met een sproorverbreder oplossen.Jasper schreef:dan steekt ie te ver naar buiten ben ik bang.Edwin16v schreef:Spoorverbreder van 15mm ertussen zetten?Jasper schreef:helaas....de velgen passen niet.
Ik moet ET 15...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Steek 4 x 100
ET 30
als ik een spoorverbreder plaats..dan rust de velg niet echt meer op de as..en komt het meeste gewicht op de bouten aan.
Lijkt mij niet echt verstandig..maar mischien valt het mee>?
neem je verbreders die je op de naaf schroeft en met centreerring uiteraard 

had je die compo's niet nog staan? 
ff ter illustratie?

ff ter illustratie?

-
- Contacteer:
ik kon al geen 7.5J ET 20 (15'')kwijt onder mijn 94' RSI
dus lijkt mij dat ET 15 niet gaat passen onder een 16V
dus lijkt mij dat ET 15 niet gaat passen onder een 16V
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
4x100 ET 30 met 195/45/15 past onder mijn clio (niet 16v)Robke schreef:Jij zegt dat je ET15 nodig hebt, die staan nog eens 15mm verder naar buiten.
De ET30 velg zal nog eerder passen......
@ jasper, ga eens passen
Project: GTT Blue Sport