verstand van clio 16v?? hulp gevraagd!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Gesloten
nickyr16v

hoi, ik had een 3 vraagjes.
1- is het normaal als je ongeveer 250km met 1 tank doet? het is een clio 16v uit 91 met 180dkm op de teller. ik wist dat een 16v een aardig verbruik had maar dit is toch niet normaal?? weet iemand van jullie mischien waar dit aan kan liggen??? bij rustig gebruik moet je toch 1op9 of 10 kunnen haalen?

2-ik heb 14 inch velgjes eronder zitten kan dit kwaad?
volgens mij hoort er 15 inch onder te zitten,ik heb erg last van onderstuur in de bochten.en bij de stoplichten spinnen de banden heeel snel.
kan dit aan de te kleine velgjes liggen???

3-bij mijn rechter achterwiel komt soms een heeeel irritant zoemend geluid weg,ook als ik stil sta.soms is het na 1 dag weer weg soms wat langer.
weet iemand mischien wat dit kan zijn???

alvast bedankt voor jullie reacties!!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

1:

hangt vooral af hoe je met je rechtervoet omgaat :wink: mijne doet 350-380 als ik zo RUSTIG mogelijk rijd. is je blok nog goed in orde? afgetrapte motoren verbruiken altijd meer..

2:

je mag met 14'' rijden. voordeel, sneller optrekken. nadeel, minder topsnelheid. onderstuur hangt af van je stuurtechniek, banden, ophanging en snelheid waarmee je door de bocht wilt :D .

3:

dat zoemend geluid, dat kan je bezinepomp zijn, maakte bij mij ook wel redelijk geluid soms.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oja, heb je je al voorgesteld?

en je kan dit soort vragen ook in het ''clio 16v topic stellen :) :wink: dan blijft het forum ook fijn opgeruimd.
Gesloten