ik heb een velg die een lucht-lek heeft, en vervangen is door een andere velg. nu merkte ik eerder vandaag dat mn reservewiel ook volop lucht lekt over vrijwel de helft van de velg-band overgang...
nu zou ik dan best een binnenband steken in dat reservewiel (145/70/13), maar k ben toen gaan denken of het niet mogelijk was om mn oude velg te gebruiken als reservewiel en er dan in de 195/45/14-band een binninband te (laten) steken.
t probleem is nu dat ik tegenstrijdige berichten hoor over het bestaan van binnenbanden in die maat, en bij de bandencentrale binnenspringen om dat te vragen duurt eeuwen kwa aanschuiven..
weet iemand of het bestaat, en of het aan te raden is? (als reservewiel dus)
binnenband voor 195/45/14?
Of het bestaat weet ik ni, of het aan te raden is? 't Is maar e reserve wiel e
, da dient normaal enkel voor als ge onderweg ene plat rijd, snel vervangen, kapotte band en velg weg te brengen of zelf maken, en der trug onder zwieren.
Kzou het gewoon zo goedkoope mogelijk houden, gewoon diene band van uw reserve wiel er is af doen en terug fatsoenlijk erop leggen...

Kzou het gewoon zo goedkoope mogelijk houden, gewoon diene band van uw reserve wiel er is af doen en terug fatsoenlijk erop leggen...
reservewiel dient bij mij vooral voor als k onderweg een velg kapot rij en de daaropvolgende leveringstermijn van een nieuwe velg... afgelopen 10 maand heb k een totaal van 3 maand met een reservewiel gereden (en 4 maand stil gestaan)
en als k toch het stalen reservewielke hou, dan moet er toch een nieuwe band op komen... dus kwa prijs zou er niet veel verschil op ziiten...
en als k toch het stalen reservewielke hou, dan moet er toch een nieuwe band op komen... dus kwa prijs zou er niet veel verschil op ziiten...
WAAR lekt de band? of heb ik daar overheen gelezen? In 9 van de 10 keer lekt een velg op de velgrand, dus daar waar de band afdicht op de velg. Vaak zit daar oxidati van de velg, waardoor een poreuze rand ontstaat. Even de band eraf halen en geod schoonmaken met een schuurtol op een boormachine doet wonderen. Mooi schoonschuren tot een vlakke rand, band erop leggen en weg is het lek.....
dat zeg ik dan als exkwikfukker.... Ja, raar of niet, je leert er nog wel eens wat. Bovendien mag je officieel geen binnenband in een tubeless leggen........
dat zeg ik dan als exkwikfukker.... Ja, raar of niet, je leert er nog wel eens wat. Bovendien mag je officieel geen binnenband in een tubeless leggen........

bij de velg lekt de lucht op het stuk dat evenwijdig met het wegdek staat. (het stuk in de breedte... moeilijk uit te leggen.. effe denken.. aha!)
als dit de velg is:
,-
|
`-
dan lekt de velg ongeveer in het midden van het minteken.
als dit de velg is:
,-
|
`-
dan lekt de velg ongeveer in het midden van het minteken.
is het een stalen velg dan?
da's de lichtmetalen velg.Haas schreef:is het een stalen velg dan?
het stalen wieltje lekt enkel daar waar de band het wiel raakt...
hmz...maar 1x meegemaakt dat een lichtmetalen velg in hetmidden van het velgbed lekte en dat was een gerichte velg, die toch gescheurd bleek te zijn aan de rand van 1 van de spaken. 
stalen velg kun je gewoon schoonschuren op de randen ne de band monteren. Eventueel btje van die afdichttjap erop en klaar, dat moet goed gaan....

stalen velg kun je gewoon schoonschuren op de randen ne de band monteren. Eventueel btje van die afdichttjap erop en klaar, dat moet goed gaan....
de lichtmetaler is ooit, lang geleden in het velgbed gescheurd geweest, en is dan gelast.. en nu lekt ie in de las..
hmz...........dat wordt niet meer wat dus 

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
en een binnenband in een lage band liggen gaat vreten
zeker als er al in die velg gelast is
die binnenband zal snel lek zijn of onderweg klappen
zeker als er al in die velg gelast is
die binnenband zal snel lek zijn of onderweg klappen
toch wel ....Tom schreef:als je die toch als reserve wiel wil gaan gebruiken kun je volgens mij net zo goed op de sloop ofzo 1 oude velg halen. Hoe hij eruit ziet maakt dan toch niet uit
schuurtje
Kweenie hoor, maar het wiel ligt met de buitenkant naar beneden. Dus maakt niks uit. Stalen velg halen en wat hammerite erover. Werk de bodem af met een nette plaat en bekleed die. Dan maakt het ook niks uit. Zo ook niet niet trouwens, word er niet lelijker op...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
no offence, maar je wilt toch niet zeggen dat deze foto het toonbeeld is van een strak kaal interieur. Mik er er gewoon een stalen wieltje in (eventueel zilver spuiten) of maak er een mooi plankje overheen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jee je hebt gelijk want het krikje ligt er onder. Ik dacht er inJacco Osté schreef:Chris@R5 schreef:Kweenie hoor, maar het wiel ligt met de buitenkant naar beneden.

Nee dan zou ik een vette sportvelg kopen, dat kan nie zo

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
spinner wieldop erop en gaan! 

Chris@R5 schreef: Jee je hebt gelijk want het krikje ligt er onder. Ik dacht er in![]()
Nee dan zou ik een vette sportvelg kopen, dat kan nie zo

Bij een CX ligt ie wel "andersom", maarja... Die ligt toch onder de motorkap

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
toch wel, gezien een mooie velg daar mooier ligt dan een vuile lelijke stalerdTom schreef:vanwaar die foto. Maakt voor mij nog steeds niet uit wat voor wiel er ligt volgens mij
trouwens, bij mij heeft het reservewiel altijd met de buitenkant naar boven gelegen, alleen dat tijdens het nemen van die foto het reservewiel onder de auto stond.
en het interiuer is nog under construction .. maar de kaalheid zal behouden blijven ...
Ja das geen vergelijkingsmateriaalBij een CX ligt ie wel "andersom", maarja... Die ligt toch onder de motorkap

Groot gelijk, kaal is fijn.. maar de kaalheid zal behouden blijven ...

vooral op de achterbank...