[GTT] Hitteschild (turbo)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik weet het.
Er is al ZOveel over verteld.
En ik heb ook erg veel topics gevonden waarin verschillende mensen hun meningen geven....

Maar toch wil ik nog eens opnieuw peilen hoe hierover gedacht wordt.

Probleem: Mijn hitteschild boven mn turbo en spruitstuk (dat grote onhandige kreng dus..) begint op meerdere plekken te schroeien na een stevige rit (lees: flink trappen :D ).
Dit veroorzaakt ten eerste een behoorlijke stank in de auto en ten tweede zorgt het ervoor dat mn "Fire-Sense" (ontwikkeld in frankrijk....) op hol begint te slaan.

Ik Heb het schild al op meerdere plekken "gerepareerd" met hiittebestendige tape.
Maar eerlijk gezegd ben ik er niet heel erg tevreden over.
Ik wil gewoon een duurzame en "mooie" oplossing.

1) Nieuw org. hitteschild van Mr. Reno?
- $$$ ??

2) Nieuw en 'verbeterd' hitteschild van een of andere tunert?
- $$$ ??

3) Zelfbouw
- Ik ben geen alu-specialist of iets dergelijks.....
- ben nog eens lui ook... :D


All advice is welcome.

groet,
Krijn.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zou gewoon je ontsteking achter het schutbord hangen en een klein metalen schildje van alu rond je hoofdremcilinder buigen en dat ouwe rukding gewoon lekker in de bak trappen.

Simpel en effectief en bovenal... kan niet fikken ;)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ontsteking is al uit de weg.

Ik maak me meer zorgen om slangen en dergelijke smeltbare bende in de omgeving van turbo en spruitstukken...

Ken dat geen kwaad?
Heb jij het ook zo zitten Steven?

bedankt alvast.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep al een jaartje geen GT meer, maar ik had de bekabeling die het schutbord inging gewoon een beetje hoog bij elkaar gebonden en verder nix.
Kep denk een jaar of 3 zonder hitteschild rondgereje en nooit problemen gehad verder.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ik heb bij beiden Gt's ook geen hitteschild er meer op, totaal geen problemen mee verders, en de turbo wordt toch veelvuldig roodheet :D
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

rij al een jaar of 5 zonder hitteschild over me turbo. Net wat steef zegt ontsteking achter het schutbord en je bekabeling hoog weg doen en dan knallen maar :D

:worship:
.:: TurboPowerr ::.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

toen we het blok uit die ene aan het halen waren, kwamen we anders nogal een stuk gesmolten kabel (startmotor) tegen.. over een cm of 15 compleet weggesmolten..dat die het nog deed zeg..
Laatst gewijzigd door paulvanrooij op za 6 jan 2007 4:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die zit origineel ook in een zwart (stalen) kabelgootje wat over de bak loopt...
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

dan zat ie niet op de originele plek ;) dan heb ik niets gezegd :p
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

hmmm, ok ok....

Klinkt allemaal overtuigend.

[effe offtopic hoor...ben er tijdje uit geweest:
Geen Gt meer?!?!?!? Wat rij je nu dan, Steven?]

Ben misschien ook een beetje bang voor mn mooie slangetjes rond de turbo. :)

Ik ga dr es effe naar kijken.
Alles beetje uit de weg ruimen en dan gaan we dr voor.
Heb zoiezo al een hekel aan die hitteschild-bende. ("ja, de turbo zit daaro ergens verscholen..." :wink: )

thanx!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik rijd tegenwoordig vanalles plat, nieuwe hobby ;)

GT is naar België gegaan, daarvoor is een ouwe Corolla coupe (AE86) met achterwielaandrijving voor teruggekomen. Die heb ik ook al mooi gerestyled aan 1 kant. Knap ik wel weer op
Dagelijks had ik een 9, dies plat, toen een 19 en dies nu ook totall.

Misschien had ik gewoon die GT moeten houden, was misschien alles heel gebleve :lol:
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Paul1916v schreef:toen we het blok uit die ene aan het halen waren, kwamen we anders nogal een stuk gesmolten kabel (startmotor) tegen.. over een cm of 15 compleet weggesmolten..dat die het nog deed zeg..
je bent niet de enige die dat tegenkomt. Ik heb het net gehad en heeft me behoorlijk wat gekost om er achter te komen en te repareren...
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Wat ik me alleen nog afvraag...
Waarom maakt reno dan in godsnaam zo'n gigantisch hiteschild als men ook wel zonder kan? (op ontsteking na)
Ik bedoel, waarom dan niet een kleintje zodat alleen je ontsteking en misschien remcilinder beschermd worden?


aangezien ik toch al geholpen ben kan ik best effe off-topic blijven... :D

AE86 is ook vet ding! Hachi-Roku! :worship:

Beetje jammer van je nieuwe "hobby" alleen..... :(
ZO'n corrolla moet je niet restylen man. Zeker niet aan 1 kant! ghehehehe
(toch nog wel lastig hè, dat driften... :wink: :lol: )

Succes ermee man!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja tis ws. ook bedoeld om de motorkapbekleding weer te beschermen tegen evt. in de fik vliegen.
Je kunt er wel lang en kort over nadenken, maar tis iig bewezen dat zonder ook prima gaat. Alu hitteschildjes die je eromheen hangt rammelen vaak allemaal stuk (kep ervaring). Het enige hittschildje wat weer wel een duidelijke functie heeft is diegene die over de startmotor heengaat.

De AE86 was eerst in de sloot beland bij wat driftoefeningen, restylebeurt 2 was op de Nurburgring en dat was gewoon uitbreken op een onverwacht moment. Tis zonde, maar meeste spullen voor het opknappen liggen al klaar. Dus komt wel weer goed.
Is trouwens nog een Krijn uit de buurt vna R'dam die ook rondkart met zo'n ding, dacht eerst nog dat jij dat was :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Mijn menig is gewoon naar de dealer gaan en een nieuwe halen. Die dingen kosten heus niet je kop. Ziet er een stuk aangekleder uit, Je krijgt minder snel remproblemen na een lange rit vanwege een te warme hoofd remcylinder, je bedrading word niet kneiterhard. Want dat gebeurt wel zonder hitteschild. Je siliconen water slangen zouden er tegen moeten kunnen, die worden ook gekoeld he. Maar je carb wordt ook een stuk heter, en je complete enginebay zou ook wel een paar graden warmer worden.

Dus niet denken dat het overbodig is, het zit er heus met nut. Net als Steefje zegt, je kap isolatie wil ook wel gaan roken anders

BTW, welcome back (0)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

bedankt voor alle reacties en "welcome backs".

Ik haal m er voorlopig eerst in ieder gevam af.
Bekleding van mn motorkap heb ik zoiezo al niet meer (begon ook te schroeien...)

Misschien dat ik later nog es een nieuw schild haal of maak.
Zag dat iemand ook nog van die dingen op de onderdelenmarkt aanbood.

Nog een Krijn in omgeving rotterdam met een Corolla?
Of met een 5?
Probeer dat ding van je nou een beetje heel te houden man! :( :wink:
Maar wel veel plezier ermee! (ze te zien komt dAt gedeelte wel goed...)
Plaats reactie