[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven(stk)

Paar weken terug de volgende gte opgepikt. De vijf gaat gebruik worden als fun bak en zo nu en dan is een circuit dag. De auto voor aankoop voorzien van een nieuwe uitlaat, en nieuwe koppeling en nog wat klein spul. Er zitten hier en daar wat beschadigingen op de lak maar dat maakt me niet zo gek veel uit.
Omdat ik toch het een en ander ga veranderen een topic :D

[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/5.JPG[/img]

Omdat na een ritje uit limburg met een setje 15inch achterin de toch al niet zo beste achterdempers echt op waren. gelijk maar 2e hands koni achter gemonteerd. Er staat op de dempers dat ze instelbaar zijn. Maar hoe dat moet geen idee (0)

[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/3.JPG[/img]

Nadeel is wel dat de vijf nu wel weer erg hoog staat achter, dus van het voorjaar de torsie er maar "even" uit

[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/8.JPG[/img]

2e aankoop een veerpoot brug, daarmee gaat het toch een stuk fijner bochten, en rotondes >-) om.

[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/9.JPG[/img]

Omdat ik de auto voor toch wat stugger wil heb ik koni`s voor met stuggere veren opgehaald in eindhoven. Deze moet ik nog monteren maar dat moet ergens na mijn vakantie gebeuren (moet nog een veerspanner kopen)

[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/1.JPG[/img]

Blijft over mijn todo lijstje.

- Remmen voor upgraden (of 16v schijven of groep n/gt schijven + blokken)
- Torsie omlaag
- nieuwe banden en 15 inch velgen monteren
- onderkant nog eens nalopen
- Zijskirt bevestiging beter maken
- Uitvinden waarom de motor niet lekker loopt op euro98
- koni`s voor monteren
- Stofhoezen voor de koni`s vinden.
- Toplagers smeren of vervangen
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op zo 30 mei 2010 19:43, 43 keer totaal gewijzigd.
Florus

STK schreef: Er staat op de dempers dat ze instelbaar zijn. Maar hoe dat moet geen idee (0)
De zwarte plastic bovenkap naar beneden schuiven,dan zie je op 't onderste gedeelte v/d demper een drukknopje,als je deze indrukt en dan de zuigerstang verdraaid,dan verstel je 'm,als 't goed is voel/hoor je een klik bij iedere stand,hij heeft 3 standen :wink:

Verstelbaar ergens tussen hard en knetterhard....... :p :lol:
Steven(stk)

Florus schreef:
STK schreef: Er staat op de dempers dat ze instelbaar zijn. Maar hoe dat moet geen idee (0)
De zwarte plastic bovenkap naar beneden schuiven,dan zie je op 't onderste gedeelte v/d demper een drukknopje,als je deze indrukt en dan de zuigerstang verdraaid,dan verstel je 'm,als 't goed is voel/hoor je een klik bij iedere stand,hij heeft 3 standen :wink:

Heb dat zwarte kapje eraf gehad, maar geen knopje te zien naja eerst maar even een klein probleempje met de drukgroep/koppeling of bak oplossen. (met wat hulp van riel :P)

Het ratelt nu als een gek (0)
-PAZ-
Über-Spammer

setje 16v remmen heb ik nog liggen voor je mocht je interesse hebben moet je maar effe pm sturen
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven(stk)

STK schreef:
Florus schreef:

Heb dat zwarte kapje eraf gehad, maar geen knopje te zien naja eerst maar even een klein probleempje met de drukgroep/koppeling of bak oplossen. (met wat hulp van riel :P)

Het ratelt nu als een gek (0)

Via wat hints van diverse mensen met een huisgenoot nog maar is de garage ingedoken, het lijkt erop dat het de verdelerkap is, vreemd dat dat bij het accelereren helemaal geen problemen geeft.
|:
Dus die van de week maar even verversen. 8)
BlackEagle

d8 dat die veerpootbrug net andersom erop moet...

Steekt ie ook nie zoveel over zoals ie nu doet :D
Steven(stk)

BlackEagle schreef:d8 dat die veerpootbrug net andersom erop moet...

Steekt ie ook nie zoveel over zoals ie nu doet :D

Zou heel goed kunnen (0)
Er staat me iets bij dat de veerbootbrug dan tegen dan beugeltje aan mijn schutbord aankwam en dus niet paste.

Naja puntje voor de todo list, de veerpoten moeten toch nog gewisseld worden.
Steven
Car: M536

Hmm ietwat apart topic :~

Maareh maakt geen klap uit hoe die veerpootbrug zit :p
Steven(stk)

Het op 3 cilinders lopen is hopelijk nu opgelost.

De keerring achter de verdelerkap was geheel vergaan en lekte bij warme motor olie in mijn verdelerkap. (N)

met wat tips was de keerring voor 2,50 weer vervangen :D
Steven(stk)

deels opgelost

alleen heb ik nu een rammel waarvan ik aannam dat die ook door het eerste probleem kwam nog steeds (0)

Rammel treed willekeurig op, maar komt eerder als ik wat steviger bochtenwerk + toeren heb gereden.

Als ik het motorblok heel lichtjes naar beneden duw is de rammel weg.
(op verschillende plaatsen geduwd, allemaal hetzelfde effect)

Ik verdenk een motorsteun? iemand een idee ?
-PAZ-
Über-Spammer

zou idd eerst eens je motorsteunen controleren
pierre

losse voorpijp uitlaat, of losse vergeten moer ergens.
Riël
Über-Spammer

STK schreef:deels opgelost

alleen heb ik nu een rammel waarvan ik aannam dat die ook door het eerste probleem kwam nog steeds (0)

Rammel treed willekeurig op, maar komt eerder als ik wat steviger bochtenwerk + toeren heb gereden.

Als ik het motorblok heel lichtjes naar beneden duw is de rammel weg.
(op verschillende plaatsen geduwd, allemaal hetzelfde effect)

Ik verdenk een motorsteun? iemand een idee ?
IK heb de baksteun nog vervangen door een exemplaar wat ik had liggen, die was ook niet nieuw :) Check die eens?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

hitteschildje???
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Steven(stk)

zo vandaag eens alle bouten/moeren etc nagelopen en wat gerommeld met de ophanging van de uitlaat. Na een leuk ritje van een uurtje nog steeds geen rammel 8)

motorsteunen lijken me verder in orde, in het rubber zitten wat kleine scheurtjes maar dat lijkt me niet de oorzaak.

maar eens afwachten of het zo blijft, maar voorlopig GEFIXED :D
Steven(stk)

Van het weekend heb ik eens gekeken wat ik moet doen om de torsie te verlagen. In de howto staat dat je je wielkast verbreders moet verwijderen.

Nu heb ik eens voorzichtig een boutje geprobeerd los te draaien maar die brak dus gelijk uit het plastic. (0)

Heeft iemand hier nog tips voor of moet ik maar gewoon andere verbreders regelen ? en wat zou dat kosten ?
Haas
Car: Megane RS

uhm...ze breken vast allemaal af...
verbreder eraf, verlagen , in je verbreder bouten lijmen en dan er weer opschroeven ;)
sieger everts
Contacteer:

idd , polyhars in die gaatjes shoefie er weer indrukken , zit zo vast als een huis
in je verbreder bouten lijmen en dan er weer opschroeven
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Steven schreef:Hmm ietwat apart topic :~
iedere keer weer denk ik dat jij een gte gekocht hebt.. :p
Steven

En dan ook nog eens 608 grijs :p
Steven(stk)

Erik (Schepjes) schreef:
Steven schreef:Hmm ietwat apart topic :~
iedere keer weer denk ik dat jij een gte gekocht hebt.. :p
Steven schreef:En dan ook nog eens 608 grijs :p

O-)
Steven(stk)

Vandaag weer even bezig geweest, veerpoten er onder uit etc.

Bij het demonteren van de veerpoten kwam ik dit kapotte (veerpoot?)lager tegen.

[img]http://img291.imageshack.us/img291/8982/dsc00842uk4.jpg[/img]

Is dit onderdeel makkelijke verkrijgbaar of alleen bij de dealer ?
Zou iemand voor mij het artikel nr en de prijs kunnen opzoeken ?
Steven

GTE heeft 5GT fase 1 veerpoten (ook de fase 2 GTE's), is wel handig om ff te onthouden.

Ik raad je aan om de rubbers ook te vervangen, als dat lager al zo verrot is, dan zal het rubber ook wel flink uitgelubberd wezen.
Je kunt bij Monroe (verkrijgbaar bij Brezan) een setje kopen, maar die zijn duurder dan de dealer terwijl het hezelfde spul is.

Ik kan me iig herinneren dat een rubber iig €13 is per stuk en een lager dacht ik iets goedkoper, tis iig het geld wel waard, stuurt vele malen strakker en makkelijker.
Steven(stk)

Steven schreef:GTE heeft 5GT fase 1 veerpoten (ook de fase 2 GTE's), is wel handig om ff te onthouden.

Ik raad je aan om de rubbers ook te vervangen, als dat lager al zo verrot is, dan zal het rubber ook wel flink uitgelubberd wezen.
Je kunt bij Monroe (verkrijgbaar bij Brezan) een setje kopen, maar die zijn duurder dan de dealer terwijl het hezelfde spul is.

Ik kan me iig herinneren dat een rubber iig €13 is per stuk en een lager dacht ik iets goedkoper, tis iig het geld wel waard, stuurt vele malen strakker en makkelijker.
Ah dat is wel te overleven (Y) maandag maar eens langs de dealer. Waarom zijn die nu niet gewoon op zondag open (0)
Florus

R77 01 470 087 - Veerpootlager - €24,78 Bruto ex. btw

Bij de dealer :wink:
Abel
Über-Spammer

en die zijn het zelfde voor ph1 en 2
Steven(stk)

Florus schreef:R77 01 470 087 - Veerpootlager - €24,78 Bruto ex. btw

Bij de dealer :wink:
Abel schreef:en die zijn het zelfde voor ph1 en 2

Thnx :)

Ik heb voor beide kanten een setje besteld, vandaag nog pikt een huisgenoot van me het op.
En dan woesdagavond schroef ik het zooitje weer in elkaar :D
Steven(stk)

STK schreef: Ik heb voor beide kanten een setje besteld, vandaag nog pikt een huisgenoot van me het op.
En dan woesdagavond schroef ik het zooitje weer in elkaar :D

Goed dat werd dus zaterdag :P
Ik kreeg de stuggere veren niet lekker onder de schotel waardoor het hele zooitje scheef zat. Na een paar keer oefenen toch gelukt.
Dus ik heb heb nu rondom gele koni`s en voorop stuggere veren en nieuwe rubbers er lagers . Zolang je maar op asfalt blijft rijd het super :D

Het wordt alleen hoog tijd voor nieuwe banden, want de huidige trekken het betere bochtenwerk bijzonder slecht.(berg onderstuur bij het accelereren vanaf een rotonde :( )

Ik heb nog 15 inch wielen met banden liggen, maar moet eens in de opslag kijken of dat wat is en of die wielen uberhaupt passen.

Klopt het dat om 15inch velgen 195/45/15 banden moeten ?

qua remmen zit ik te denken aan het volgende van dutchpowertrading :
- Sandler Gt remschijven voorzijde, nummer 35314: 2x 87.00 euro incl.
- Ferodo FCP845H voorzijde: 84.00 incl. complete set.

Is dit een goede keuze, en een redelijke prijs ?

Eigenlijk wil ik ook redelijk snel een rolbeugel in de auto zodat ik zelf heel blijf mocht het eens fout gaan. Maar dat spul is redelijk prijzig (U)
-PAZ-
Über-Spammer

op 15inch velgen horen idd 195 45 banden, hoger loopt aan.

indien je toch je remmen gaat upgraden waarom neem je niet gelijk remzadels van een clio of 19 16v, deze kan je zonder probleem overzetten op je 5 en dan heb je een maatje grotere schijven. ik heb nog wel een setje liggen doe me een pm als je interesse hebt (Y)

remblokken zou ik gaan voor ferodo performance ds2500 bij straat gebruik en ds 3000 bij circuit gebruik. dat remt echt super :worship: :worship: . sandler schijven heb ik verder geen ervaring mee, rijd zelf met de power disc van ATE en dat remt er goed. ook brembo max schijven schijnen erg goed te zijn
Steven

Sandtler hoor ik wel es wat mindere verhalen over, ik zou idd voor de brembo max gaan.
Voor de rest sluit ik me volledig aan bij Paz (hij leert het wel ;) )
-PAZ-
Über-Spammer

Steven schreef:Voor de rest sluit ik me volledig aan bij Paz (hij leert het wel ;) )
:lol: :lol: :lol: (Y)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Steven schreef:Sandtler hoor ik wel es wat mindere verhalen over, ik zou idd voor de brembo max gaan.
Voor de rest sluit ik me volledig aan bij Paz (hij leert het wel ;) )
andersom zijn er ook verhalen over die Brembo Maxx schijven.. Dus wat wil je? :wink:
Steven

Bwa ik heb wel goeie ervaringen met brembo in het algemeen iig.
Meeste kwaliteit zit toch meer in de blokken.
Steven(stk)

brembo max/Ate powerdisk zijn wel weer tikkie duurder zag ik. Dat heeft vast een reden.

Vorige week bij -PAZ- 19 16v remspul opgehaald, en setje ferodo ds 2500 is onderweg.

[img]http://img167.imageshack.us/img167/5294/afb020ep8.jpg[/img]

Schijven kreeg ik erbij, die kunnen nog wel even tot dat ik beslist heb welke schijven ik echt wil.

[img]http://img167.imageshack.us/img167/7967/afb021dk6.jpg[/img]

Maar deze remmen passen alleen met 15inch. Bij mijn auto heb ik een set 15 inch gehad maar die moeten eerst een beetje toonbaar gemaakt worden. Dus daar ben ik mee bezig.

Eentje alvast eens helemaal zwart gespoten om eens te zien of het wat is.

[img]http://img142.imageshack.us/img142/3532/afb016in4.jpg[/img]

Nu nog een tweede setje erbij om PROXES T1-R 195/45 R15 78V op te monteren. Of de toyo`s komen op deze en winterbanden op het andere setje.

Verder het interieur aan het achterkant er uit getrokken. En tijdelijk opgeslagen in mijn andere auto (0) tot dat ik het weggooi of bij mijn zusje op zolder opsla, moet ik nog es bedenken (heb zelf niet eens een schuur). Ook nog een roest gaatje ontdekt bij de wielkast linksachter.

Over drie maanden moet ie voor de apk dus voor die tijd maar eens iemand/een garage zoeken die er eens naar wil kijken wat er voor een apk moet gebeuren.
Ik heb iig een ruitensproeier pompje besteld bij iemand van clubcinq want aan de voorkant sproeit ie niks.
Haas
Car: Megane RS

zat er wel water in? (0)
Plaats reactie