Ik weet het niet meer heb vandaag geprobeerd een nieuwe autoradio in mijn twingo te bouwen maar krijg het niet voor elkaar wie kan mij helpen?
Ik heb zo uit mijn hoofd de volgende draden in mijn twingo uit 1996
Rood met wit
Geel
Zwart
groen
roze
bruin
wit
Ik had de rode op de rode gedaan en de gele aan de gele daarna de boxen aangesloten alles werkte ook als ik het contact uitdeed alleen tot mijn verbazing bleef de blower draaien als ik het contact uitzetten.
Alleen de rode aan de rode en de zwarte aan de zwarte werkt niet want dan is hij steeds zijn geheugen kwijt.
Moet ik bij deze type twingo soms een kabel naar mijn accu trekken?
Het is een radio met 2 stekkerdozen maar heb de draaden doorgeknipt die ik dacht nodig te heben maar kom er niet uit wie kan mij helpen?
Autoradio inbouwen
-
1 ding begrijp ik alleen niet helemaal, maak uit je verhaal op dat je niet helemaal weet waar je mee bezig bent, maar je gaat wel gelijk zitten knippen ?
Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
je moet de gele ook bij de rode doen
bij mij is geel van de radio z'n geheugen, de rode van de radio is z'n spanning, die heb ik op de gele van de auto (via contact).
wil je je radio ook zonder 'contact aan' kunnen gebruiken, dan de + van de radio (rood) op de rode draad van de auto, wil je dit niet, dan de rode van de radio op de gele van de auto. Geheugendraad van de radio (bij mij geel) heb ik op rood van de auto aangesloten.

bij mij is geel van de radio z'n geheugen, de rode van de radio is z'n spanning, die heb ik op de gele van de auto (via contact).
wil je je radio ook zonder 'contact aan' kunnen gebruiken, dan de + van de radio (rood) op de rode draad van de auto, wil je dit niet, dan de rode van de radio op de gele van de auto. Geheugendraad van de radio (bij mij geel) heb ik op rood van de auto aangesloten.
die 2 stekkerdozen waar je 't over hebt zijn wss je iso-stekkers. Als je nou ook de contrastekkers koopt en die soldeert aan de draden die uit de auto komen, is het plug- en play, ook voor toekomstige radio's/eigenaren 

Tja snap dat sommige denken waarom knippen maar in de auto zaten dus alleen losse draden vandaar dat ik ook de iso stekkers moest knippen vond het zelf ook zonde, aleen de vorige radio was ook zo ingebouwd maar had andere kleuren aan de iso stekkers..
Ik wist niet dat er passende stekkerdozen voor deze iso stekkers waren?
P.s Heb de gele ook bij de rode gedaan en werkt alles prima geheugen blijft en de radio gaat uit als het contact uitgaat aleen dan blijft de blower draaien en dat snap ik niet heeft toch niets met de radio te maken?
Verder alvast bedankt voor de uitleg.
Ik wist niet dat er passende stekkerdozen voor deze iso stekkers waren?
P.s Heb de gele ook bij de rode gedaan en werkt alles prima geheugen blijft en de radio gaat uit als het contact uitgaat aleen dan blijft de blower draaien en dat snap ik niet heeft toch niets met de radio te maken?
Verder alvast bedankt voor de uitleg.
het zou goed kunnen dat de blower ook op die groep werkt..als je de zekering van de radio eruit trekt doet de blower ook niks meer als het goed is, maar idd koop gewoon nieuw setje iso stekkers, en soldeer die op de identieke kleuren, dan moet hij het goed doen...