dag mensen
ik heb sinds een 2 dagen een clio die niet meer wilt starten (clio 1.8 16v)
het gaat om het volgende probleem, als ik het contact omdraai gebeurt er niks, het enige wat ik hoor is dat de brandstof pomp druk op de leidingen zet en als ik probeer te starten hoor ik dat hij benzine in de cillinder spuit maar mijn startmotor geeft geen kick.. dus krijg hij geen stroom! maar waar ligt dat aan? aan relais? of aan de contactjes bij de startmotor zelf? en volgens mij kan je daar amper bij he zonder brug?.. nou wie heeft er tips voor mij waarmee ik wat verder kan komen met mijn speurtoch naar het probleem.. en hoe het op te lossen..
Groetjes!
Jeroen
start motor draait niet meer..
kliktie nog wel in het relais? startmotor niet gewoon dood?
massapunten schoon en in orde? is het probleem opeens gekomen of geleidelijk en weigertie nu helemaal?
massapunten schoon en in orde? is het probleem opeens gekomen of geleidelijk en weigertie nu helemaal?
waar zitten die relais die de start motor bedienen? en ik hoor helemaal niks klikken als ik de sleutel omdraai.. dus niet de start motor en ook niet de relais.. maar heel soms pakt i hm half en draait me motor ff maar daarna helemaal niks meer.. dus ik zou kunnen kijken naar die relais maar welke zijn het? dan kan ik ze ff schoon maken en of vervangen?
oh en probleem is ineens.. van de ene op de andere dag
oh en probleem is ineens.. van de ene op de andere dag
-
valt de stroomspanning toevallig ook weg?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
niet gemeten, maar de spanning op bijvoorbeeld me lampen blijft.. ook op me radio, lampjes van me dash.. ik heb de goede oude anwb erbij laten komen maar die man zei dat het de contactjes zijn van de startmotor.. omdat die helemaal geen stroom meer krijgt
maar volgens mij had i er ook niet zoveel zin in... dus zei die snel maar wat.
maar waar zitten die relais waar iedereen het toch over heeft?.. zodat ik die na kan kijken.. en hoe kan ik de contactjes van de startmotor schoon maken als ik er niet bij kan

maar waar zitten die relais waar iedereen het toch over heeft?.. zodat ik die na kan kijken.. en hoe kan ik de contactjes van de startmotor schoon maken als ik er niet bij kan