ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Robke
Car: Lexus IS250

Jij wilde persé meerijden. :lol: :p

Maar hard door de bocht kon je wel met dat ding. 8)
LotuzClioWilliams

Robke schreef::X

Het is weer Franse meuk geworden inderdaad. :D

Een peusjow 106 GTI.
Eindelijk verstandig geworden, die jongen. :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Robke schreef:Jij wilde persé meerijden. :lol: :p

Maar hard door de bocht kon je wel met dat ding. 8)
ja hoeken deed die lekker :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus

Dennis_16v schreef:Ook ik heb weer even een vraag....

bij mijn 16v is het zo'n beetje standaard dat het benzinetellertje erg snel terugloopt... er gaat ook verder geen lampje branden, maar ik ben bang dat ding erg makkelijk met zn brandstof omgaat.. ik heb nu 300 km gereden, en mn tank is nu bijna zo goed als leeg... wie weet waar dit aan kan liggen.. auto is pas goed gekeurd, waar ook de brandstofpomp is vervangen :)
Met mijn auto kom ik ook maar net aan de 300 km op een tank, wat zou dat kunnen zijn? (D)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Het rechtervoet-syndroom?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
mark 5t
Contacteer:

rechtervoet probleem??????????

klompvoet?????????????? :lol:
ygkremer

Denk dat menno op jouw doelde ;)

Je pomp pompt niet, en je bougies vonken niet.

HMMMM

Pomp kapot en bougies kapot lijkt me sterk. De pomp en de onsteking wordt door de ecu geregeld, vandaar dat menno zegt 'voeding of ECU' probleem.

Je kan altijd proberen om het relais van de brandstofpomp door te verbinden. Deze zit in het zwarte, schuine bakje onder de motorkap passagierskant. Klikken deze wel?

(De pomp moet 3 sec lopen ongeveer als je het contact aandraait).
Ik heb net een ouwe auto accu rechtstreeks op de pomp aangesloten en hij pompt dus wel... m.a.w. idd een aanstuurings probleem want er staat dus gewoon geen spanning op op de stekkers.

Over dat zwarte bakje, ik heb alle relais losgetrokken en nog tikt er ergens een relais als ik m start :S Als ik m op contact zet dat tikt ie 3x om de halve seconde ofzo en stopt dan. Ook heb ik alle relais vervangen voor relais die zeker weten werken maar totaal geen verschil.

Heb net ook een sensor losgetrokken waarvan ik denk dat het de bdp-sensor is. Het is een klein staafje van een cm of 4 en 1cm dik. Er zit een klein (magnetisch) puntje op. Het hele geheel zit aan een soort railtje die vastzit boven op een open gedeelte van de v.bak met 2 boutjes. Ik dekn dat ik die ook maar s opnieuw bestel voor de zekerheid. Ik meet zo'n 229 ohm op de sensor en dat word iets meer als ik iets van metaal er langs haal.

Maar de ECU kan het ook niet zijn, die is helemaal orgineel en was ook niet vochtig o.i.d. De contactjes van de ecu waren ook in orde....

Alle zekeringen en relais zijn iig goed.
Iemand anders nog een idee?
Menno

Als je 'm op contact zet, hoor je dan wel een paar seconden de pomp lopen?
rev it like a rental
ygkremer

Lees maar s terug, nee de pomp loopt niet maar als ik er een losse accu direct op aansluit dan loopt ie wel. De pomp zelf is dus niet stuk en tankmeter doet het ook wel. Alleen de pomp word niet aangestuurd. Er komt geen spanning op de draden te staan.

Ik weet zo ook niet welk relais van de pomp is maar als ik alle relais loshaal, dus links onder de motorkap dan tikt er nog wel een relais ergens. Maar die kan ik niet vinden. Maar hij tikt dus 3x achter elkaar en stopt dan.

En het probleem dat bobine totaal niet vonkt is ook nog niet weg maar ik heb net de bdp sensor er vanaf gehaald maar ik weet niet of het daar aan ligt. Mischien even nieuwe bobine proberen en de sensor bestel ik zowieso.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

bdp sensor komt wel vaker voor. toen mijn clio na een jaar knutselen eidenlijk op keuring ging, was hij na 100 meter stuk :(

is je bedrading overal nog goed? controleer dat eens anders.
Cleaned_Clio_16v

Goeie middag :lol: Ik had een vraagje hoe dat zit als je een phase 2 grill wilt op een phase 1 clio 16v? Moet je dan ook heel de koplamp unit hebben van een phase 2? Heb ooit is een phase 2 grill van iemand overgenomen en die past in geen mogenlijkheid :( Moet tog nieuwe koplampe hebbe want heb van die domme plastic booskijkers :p en mun angel eyes die kunnen niet goed afgesteld worde voor de apk en ze hebben ook geen mooie pasvorm hebben er daar meer mensen last van?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij moet dat allemaal probleemloos over te zetten zijn... :S Je hoeft er in ieder geval zeker geen nieuwe koplampen voor aan te schaffen. Misschien moet je wat meer demonteren dan je tot nu toe gedaan hebt? Ik heb er geen ervaring mee verder.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

die strip zit vast aan je koplamp, tenminste aan het stripje wat eronder doorloopt.

angel eyes zijn wel af te stellen hoor. je kunt ook gewoon uitvullen met schijfjes om ze zo goed te krijgen. dus het achterste boutje of de voorste 2 uitvullen.

kun je de booskijkers er niet vanaf halen? gewoon met föhn beetje warm maken als ze gekit zitten :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nog steeds niemand een uitlaat over trouwens? :D
ygkremer

J-P-S schreef:bdp sensor komt wel vaker voor. toen mijn clio na een jaar knutselen eidenlijk op keuring ging, was hij na 100 meter stuk :(

is je bedrading overal nog goed? controleer dat eens anders.
BDP ga ik vanmiddag halen, om 3 uur ligt ie in de winkel :worship:
Als mijn bedrading niet goed zou zitten dan ben ik nog verder van huis, zoek dat maar s op dan :( Maar dat zou ook vreemd zijn vind ik want hij hield er onder het rijden opeens mee op dus dat zou het haast niet kunnen zijn.... denk ik :~

Ik ga ook proberen andere bobine en andere ecu te regelen. Wie weet...
J-P-S schreef:nog steeds niemand een uitlaat over trouwens? :D
Uitlaat? Ik heb alleen zoiets :D :D
[img]http://img.photobucket.com/albums/v444/ ... 000484.jpg[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de bdp heeft niet te maken met benzinepomp probleem. maar zal wel waarschijnlijk je vonk-probleem zijn. de bedrading kan het inderdaad bijna niet. zijn je contacten goed schoon op je pomp en bedrading?

*edit* die uitlaatbuis voor mij niet de juiste. ik heb eentje nodig die tot de middendemper loopt.
Haas
Car: Megane RS

Cleaned_Clio_16v schreef:Goeie middag :lol: Ik had een vraagje hoe dat zit als je een phase 2 grill wilt op een phase 1 clio 16v? Moet je dan ook heel de koplamp unit hebben van een phase 2? Heb ooit is een phase 2 grill van iemand overgenomen en die past in geen mogenlijkheid :( Moet tog nieuwe koplampe hebbe want heb van die domme plastic booskijkers :p en mun angel eyes die kunnen niet goed afgesteld worde voor de apk en ze hebben ook geen mooie pasvorm hebben er daar meer mensen last van?
niet uit eigen ervaring, maar van horen zeggen, je moet dn even de steuntjes omzetten van een PH II grille geloof ik.. :)
jiggy
Contacteer:

Cleaned_Clio_16v schreef:Goeie middag :lol: Ik had een vraagje hoe dat zit als je een phase 2 grill wilt op een phase 1 clio 16v? Moet je dan ook heel de koplamp unit hebben van een phase 2? Heb ooit is een phase 2 grill van iemand overgenomen en die past in geen mogenlijkheid :( Moet tog nieuwe koplampe hebbe want heb van die domme plastic booskijkers :p en mun angel eyes die kunnen niet goed afgesteld worde voor de apk en ze hebben ook geen mooie pasvorm hebben er daar meer mensen last van?
bij die phase 2 grille horen ook klemmetjes die je achter op de grille vast maakt. als je die hebt kun je de grille gewoon vast zetten zonder andere koplampen te kopen. ik heb paar maand geleden ook een phase 2 grille genomen en met die klemmetjes is er geen probleem. en had zelfde probleem met de angel eyes dat ze niet goed paste, maar wat J.P.S al zei gewoon ff met de boutjes waar mee ze vast zitten wat klote. dan komt alles goed.[/b]
ygkremer

J-P-S schreef:de bdp heeft niet te maken met benzinepomp probleem. maar zal wel waarschijnlijk je vonk-probleem zijn. de bedrading kan het inderdaad bijna niet. zijn je contacten goed schoon op je pomp en bedrading?
Heb dus net een gloednieuwe bdp erop gezet en een bobine overgezet van een werkende clio en heb het vonken getest met 'start pilote' maar er is nog niks verandert :S . Die gek bij de sloop vroeg 120 balle voor een ecu dus die moet even andere keer geregeld worden, vanav waarschijnlijk me eigen gechipte weer terug.

Dr blijven weinig opties over om m werkend te maken ben ik bang.. maar ik geef niet op!
J-P-S schreef:*edit* die uitlaatbuis voor mij niet de juiste. ik heb eentje nodig die tot de middendemper loopt.
Ow oke (Y)
Menno

Die bdp sensor en bobine zijn 't niet.

Wat je 't beste kan doen is met 't schema in de hand ff meten of de voedingen op de 35polige stekker van de ecu kloppen. Eerst zonder ECU, en dan met ECU. Dan kan je concluderen of 't de ECU, of de relais/bekabeling is.
rev it like a rental
Cleaned_Clio_16v

thnx :worship:
ygkremer

Menno schreef:Die bdp sensor en bobine zijn 't niet.

Wat je 't beste kan doen is met 't schema in de hand ff meten of de voedingen op de 35polige stekker van de ecu kloppen. Eerst zonder ECU, en dan met ECU. Dan kan je concluderen of 't de ECU, of de relais/bekabeling is.
Oke thx!
Maar waar haal ik dat schema met alle voltages weg dan? Op google o.i.d. staan ze niet nml.

*edit* Op 2 draden van de 5 van de bobine staat wel 12Volt en de brandstof pomp zit niet onder de achterbank maar onder de tank zelf maar daar kan ik makkelijk bij want ik heb geen reserve wiel meer :D Maar die doet het verder prima als ik er zelf 12V opzet.
Na alles gechecked en dubbel gechecked te hebben is de conclusie dat het eigenlijk maar aan 1 ding kan liggen en da's de computer. Morgenavond nieuwe halen... we zullen zien.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

let wel even op dat je meerdere pompen hebt he, een grote in de tank en een klein overhevel tankje :wink:
Gast

J-P-S schreef:nog steeds niemand een uitlaat over trouwens? :D
nog 1 nieuwe en 1 gebruikte Laser Jama (geproduceerd voor de nederlandse cup (80Db norm)
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 004389.jpg[/img]

nog 1 cup middendemper
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 004400.jpg[/img]

nog 1 orbisoud einddemper

[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 004405.jpg[/img]

nog 1 demperloos cup middendeel
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 004404.jpg[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

aparte ophanhing hebben die uitlaten. ziet er anders uit dan een standaard 16v. maar ik was op zoek naar een stuk buis dat van de middendemper naar de einddemper loopt.

je weet wel, voor die groep N devil die in het uitlaattopic staat :wink: dan kom ik denk ik wel over 80db :~
Jean-Paul-S
Über-Spammer

die buizen en alles ziet trouwens wel echt anders uit dan een standaard 16v uitlaatsysteem.
ygkremer

J-P-S schreef:let wel even op dat je meerdere pompen hebt he, een grote in de tank en een klein overhevel tankje :wink:
Overhevel tankje? Is dat dat pompje aan de achterkant van een cm of 10 lang?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

jup, dat is het kleine metalen pompje van ongeveer 10cm, en 4cm dik. je hebt ook een grote pomp in je voorste tank zitten, daar haalt de motor zijn benzine vandaan. :wink:
Gast

dit zijn RS systemen, alles is aan te passen natuurlijk :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heb je dit pompje doorgemeten? of de andere? maar op je andere pomp zit je benzinepeil eveneens, maar pompt de andere pomp wel? hoor je hem zoemen als je hem op contact zet?

zo niet:

-pomp kapot (komt vaker voor bij 16v)
-relais kapot (heb je al uitgeprobeerd, en was het volgens jou niet)
-bedrading kapot (onwaarschijnlijk)
-zekering kapot (volgens jou ook in orde)
-ecu kapot/slecht contact (omdat je ontsteking ook hapert)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dit zijn RS systemen, alles is aan te passen natuurlijk
dat weet ik, maar ben echt verliefd op die trompet (0) , en laat denk ik maar even een buis inelkaar bakken als het zover is. de motor moet eerst eens worden ingebouwd. het subframe moet nog opgebouwd worden eerst, dus zal wel een maandje of 2 verder zijn voordat die uitlaat gebouwd word :p
ygkremer

J-P-S schreef:heb je dit pompje doorgemeten? of de andere? maar op je andere pomp zit je benzinepeil eveneens, maar pompt de andere pomp wel? hoor je hem zoemen als je hem op contact zet?
Pomp zit niet aan mijn vlotter, die heb ik er al uitgehaald en zat echt alleen maar een vlotter verder niks. De kleine pomp werkt iig wel want daar heb ik zelf spanning opgezet, de grote ga ik zometeen zoeken en proberen. En er zoemt helemaal niks als ik m op contact zet. Enige wat ik hoor is een relais onder de kap die 3x snel tikt.
J-P-S schreef: zo niet:

1-pomp kapot (komt vaker voor bij 16v)
2-relais kapot (heb je al uitgeprobeerd, en was het volgens jou niet)
3-bedrading kapot (onwaarschijnlijk)
4-zekering kapot (volgens jou ook in orde)
5-ecu kapot/slecht contact (omdat je ontsteking ook hapert)
1 Zou kunnen, kom ik zometeen achter.
2 Klopt, die zijn goed. En die ga ik om de pomp te testen ook niet doorlussen want ken iemand die daarmee zn ecu doorbrandde.
3 Zeer onwaarschijnlijk maar toch mogenlijk :~
4 Zijn idd ook allemaal OK
5 Klopt en daarom vind ik dat ook het meest waarschijnlijke maar daar kom ik vanavond pas achter.

Alvast zeer bedankt voor het meedenken! :worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Pomp zit niet aan mijn vlotter, die heb ik er al uitgehaald en zat echt alleen maar een vlotter verder niks. De kleine pomp werkt iig wel want daar heb ik zelf spanning opgezet, de grote ga ik zometeen zoeken en proberen. En er zoemt helemaal niks als ik m op contact zet. Enige wat ik hoor is een relais onder de kap die 3x snel tikt.
normaal als je je zitting van de achterbank omhoogklapt zie je hem zitten. het is een grote pomp die er van boven inzit. als je niks hoort zoemen, dan doet je pomp niks. als je wel hoort tikken, wil je relais hem wel aansturen.

let op, je kleine pompje zorgt niet voor dat zoemend geluid, dat is je grote pomp!

zijn de stekkertjes van je ecu niet wit uitgeslagen? komt ook wel eens voor door vocht. even met contactspray eroverheen gaan;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oja, als je grote pomp kapot is, dan begin maar met sparen, die kost dik 200 euro :(
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:aparte ophanhing hebben die uitlaten. ziet er anders uit dan een standaard 16v. maar ik was op zoek naar een stuk buis dat van de middendemper naar de einddemper loopt.

je weet wel, voor die groep N devil die in het uitlaattopic staat :wink: dan kom ik denk ik wel over 80db :~
op marktplaats is ook al een gast die het zelfde stuk uitlaatpijp zoekt als jij en ik :)

klik hier
Gesloten