Maar hard door de bocht kon je wel met dat ding.

Eindelijk verstandig geworden, die jongen.Robke schreef:![]()
Het is weer Franse meuk geworden inderdaad.![]()
Een peusjow 106 GTI.
ja hoeken deed die lekkerRobke schreef:Jij wilde persé meerijden.![]()
![]()
Maar hard door de bocht kon je wel met dat ding.
Met mijn auto kom ik ook maar net aan de 300 km op een tank, wat zou dat kunnen zijn?Dennis_16v schreef:Ook ik heb weer even een vraag....
bij mijn 16v is het zo'n beetje standaard dat het benzinetellertje erg snel terugloopt... er gaat ook verder geen lampje branden, maar ik ben bang dat ding erg makkelijk met zn brandstof omgaat.. ik heb nu 300 km gereden, en mn tank is nu bijna zo goed als leeg... wie weet waar dit aan kan liggen.. auto is pas goed gekeurd, waar ook de brandstofpomp is vervangen
Ik heb net een ouwe auto accu rechtstreeks op de pomp aangesloten en hij pompt dus wel... m.a.w. idd een aanstuurings probleem want er staat dus gewoon geen spanning op op de stekkers.Denk dat menno op jouw doelde
Je pomp pompt niet, en je bougies vonken niet.
HMMMM
Pomp kapot en bougies kapot lijkt me sterk. De pomp en de onsteking wordt door de ecu geregeld, vandaar dat menno zegt 'voeding of ECU' probleem.
Je kan altijd proberen om het relais van de brandstofpomp door te verbinden. Deze zit in het zwarte, schuine bakje onder de motorkap passagierskant. Klikken deze wel?
(De pomp moet 3 sec lopen ongeveer als je het contact aandraait).
BDP ga ik vanmiddag halen, om 3 uur ligt ie in de winkelJ-P-S schreef:bdp sensor komt wel vaker voor. toen mijn clio na een jaar knutselen eidenlijk op keuring ging, was hij na 100 meter stuk![]()
is je bedrading overal nog goed? controleer dat eens anders.
Uitlaat? Ik heb alleen zoietsJ-P-S schreef:nog steeds niemand een uitlaat over trouwens?
niet uit eigen ervaring, maar van horen zeggen, je moet dn even de steuntjes omzetten van een PH II grille geloof ik..Cleaned_Clio_16v schreef:Goeie middagIk had een vraagje hoe dat zit als je een phase 2 grill wilt op een phase 1 clio 16v? Moet je dan ook heel de koplamp unit hebben van een phase 2? Heb ooit is een phase 2 grill van iemand overgenomen en die past in geen mogenlijkheid
Moet tog nieuwe koplampe hebbe want heb van die domme plastic booskijkers
en mun angel eyes die kunnen niet goed afgesteld worde voor de apk en ze hebben ook geen mooie pasvorm hebben er daar meer mensen last van?
bij die phase 2 grille horen ook klemmetjes die je achter op de grille vast maakt. als je die hebt kun je de grille gewoon vast zetten zonder andere koplampen te kopen. ik heb paar maand geleden ook een phase 2 grille genomen en met die klemmetjes is er geen probleem. en had zelfde probleem met de angel eyes dat ze niet goed paste, maar wat J.P.S al zei gewoon ff met de boutjes waar mee ze vast zitten wat klote. dan komt alles goed.[/b]Cleaned_Clio_16v schreef:Goeie middagIk had een vraagje hoe dat zit als je een phase 2 grill wilt op een phase 1 clio 16v? Moet je dan ook heel de koplamp unit hebben van een phase 2? Heb ooit is een phase 2 grill van iemand overgenomen en die past in geen mogenlijkheid
Moet tog nieuwe koplampe hebbe want heb van die domme plastic booskijkers
en mun angel eyes die kunnen niet goed afgesteld worde voor de apk en ze hebben ook geen mooie pasvorm hebben er daar meer mensen last van?
Heb dus net een gloednieuwe bdp erop gezet en een bobine overgezet van een werkende clio en heb het vonken getest met 'start pilote' maar er is nog niks verandertJ-P-S schreef:de bdp heeft niet te maken met benzinepomp probleem. maar zal wel waarschijnlijk je vonk-probleem zijn. de bedrading kan het inderdaad bijna niet. zijn je contacten goed schoon op je pomp en bedrading?
Ow okeJ-P-S schreef:*edit* die uitlaatbuis voor mij niet de juiste. ik heb eentje nodig die tot de middendemper loopt.
Oke thx!Menno schreef:Die bdp sensor en bobine zijn 't niet.
Wat je 't beste kan doen is met 't schema in de hand ff meten of de voedingen op de 35polige stekker van de ecu kloppen. Eerst zonder ECU, en dan met ECU. Dan kan je concluderen of 't de ECU, of de relais/bekabeling is.
nog 1 nieuwe en 1 gebruikte Laser Jama (geproduceerd voor de nederlandse cup (80Db norm)J-P-S schreef:nog steeds niemand een uitlaat over trouwens?
dat weet ik, maar ben echt verliefd op die trompetdit zijn RS systemen, alles is aan te passen natuurlijk
Pomp zit niet aan mijn vlotter, die heb ik er al uitgehaald en zat echt alleen maar een vlotter verder niks. De kleine pomp werkt iig wel want daar heb ik zelf spanning opgezet, de grote ga ik zometeen zoeken en proberen. En er zoemt helemaal niks als ik m op contact zet. Enige wat ik hoor is een relais onder de kap die 3x snel tikt.J-P-S schreef:heb je dit pompje doorgemeten? of de andere? maar op je andere pomp zit je benzinepeil eveneens, maar pompt de andere pomp wel? hoor je hem zoemen als je hem op contact zet?
1 Zou kunnen, kom ik zometeen achter.J-P-S schreef: zo niet:
1-pomp kapot (komt vaker voor bij 16v)
2-relais kapot (heb je al uitgeprobeerd, en was het volgens jou niet)
3-bedrading kapot (onwaarschijnlijk)
4-zekering kapot (volgens jou ook in orde)
5-ecu kapot/slecht contact (omdat je ontsteking ook hapert)
normaal als je je zitting van de achterbank omhoogklapt zie je hem zitten. het is een grote pomp die er van boven inzit. als je niks hoort zoemen, dan doet je pomp niks. als je wel hoort tikken, wil je relais hem wel aansturen.Pomp zit niet aan mijn vlotter, die heb ik er al uitgehaald en zat echt alleen maar een vlotter verder niks. De kleine pomp werkt iig wel want daar heb ik zelf spanning opgezet, de grote ga ik zometeen zoeken en proberen. En er zoemt helemaal niks als ik m op contact zet. Enige wat ik hoor is een relais onder de kap die 3x snel tikt.
op marktplaats is ook al een gast die het zelfde stuk uitlaatpijp zoekt als jij en ikJ-P-S schreef:aparte ophanhing hebben die uitlaten. ziet er anders uit dan een standaard 16v. maar ik was op zoek naar een stuk buis dat van de middendemper naar de einddemper loopt.
je weet wel, voor die groep N devil die in het uitlaattopic staatdan kom ik denk ik wel over 80db