GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer

de olie druk was opzich nog goed, maar had er na de vorige revisie al min of meer spijt van dat ik de pomp niet gelijk mee vervangen had. dus doe ik het nu hij weer open ligt wel.
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer

Ok.
Het kan wel stuk, bij mij is de plunjer eens blijven hangen waardoor de motor de soep in liep.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

is ook meer omdat ik nu echt geen risico wil lopen dat er strax weer wat mis gaat. nu wil ik gewoon zeker weten dat alles goed is.
Abel
Über-Spammer

-PAZ- schreef:de olie druk was opzich nog goed, maar had er na de vorige revisie al min of meer spijt van dat ik de pomp niet gelijk mee vervangen had. dus doe ik het nu hij weer open ligt wel.
je olie pomp zal nu wel extra gesleten zijn.. door dit in vreet probleem.

Maar je kunt ook een revisie set halen bij MBcar performance, maar daar zit niet het plunjergedeelte bij, alleen het pomp gedeelte. Maar misschien is idd een complete pomp wel beter
-PAZ-
Über-Spammer

revisie set is al bestelt bij MB :) :wink:
canonballman

En?
Haas
Car: Megane RS

sorry paz...niet meer aan je maten gedacht :S (F)
heb je ze nog nodig?
-PAZ-
Über-Spammer

@ haas. als het kan graag, anders moet ik effe kijken of ik ze ergens anders vandaan kan halen.

heb ondertussen alles binnen op de drijfstangen na, die zouden er vanmiddag zijn. dus morgen naar het revisie bedrijf om alles te laten opmeten en de zuigers op de drijfstangen te zetten. En dan kan er weer gesleutelt worden
Haas

heb t in me telefoon gezet, zal t vanavond even opzoeken op me computer, dan post ik t morgen ff (F)
-PAZ-
Über-Spammer

(Y) (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

canonballman schreef:En?

vanmiddag de drijfstangen ( origeneel renault ) opgemeten, small end gat is bij alle 4 19.97MM de piston pen is exact 20.00. 3 honderste is in mijn ogen wel een erg kleine marge om een sterke krimp verbinding te maken. bij de oude spullen waren de gaten in de drijfstangen iets groter, maar de man van het revisie bedrijf kon ook niet verklaren waarom ze los gekomen waren.

We hebben wel gelijk de nieuwe spullen gemonteerd, de drijfstang warm gemaakt met een klein pitje op de brander. Na +/- 1 minuut opwarmen was het gat in de drijfstang 20.03 en kon de zuigerpen zonder problemen gemonteerd worden. Nadat alles afgekoelt zaten de pennen gewoon goed vast, als test nog even geprobeerd om ze eruit te tikken, maar ook dit ging niet.

Kan nu dus eigenlijk nog niet verklaren waarom de pennen los gekomen zijn, wel vind ik dat de passing erg klein is maar weet ook niet wat de opgegeven waarden zijn om evt te kunnen vergelijken.
Steven
Car: M536

Kan het morgen op m'n werk es narekenen, maar klinkt niet heel vreemd voor een krimppassing hoor. Stuur anders morgen overdag es een pmmetje, zal ik es kijken of et een beetje klopt.

Weet je stomtoevallig watvoor materialen het zijn?

En hoeveel groter was de rest dan? En heb je ook de gaten in de zuigers eens opgemeten? Die moeten groter dan 20,00 zijn.
-PAZ-
Über-Spammer

wat de materiaal soorten zijn zou ik echt niet durven zeggen, er staat wel iets van letters of cijfers op de drijfstang, maar weet zo snel effe niet wat. op de piston pen staat verder nix. Gaten in de zuiger zijn altijd wat groter omdat de krimpassing alleen maar in de drijfstang/pistonpen zit en hij altijd iets moet kunnen bewegen.

De gaten in de oude drijfstangen warer meer dan 20.00 in elk geval, exacte waarde heb ik verder niet opgeschreven. deze zullen ook wel verder uitgesleten zijn omdat de pen heen en weer heeft liggen schuiven door het small end
canonballman

Mm, vreemd.

Vraagje: heb je een OUDE pistonpen, die er eerst inzat (org Reno pen dus) (dus niet een pen die in de set zat van MB car performance) al opgemeten?
-PAZ-
Über-Spammer

Heb hier zelf ookal aangedacht, maar kon toen de oude/origenele pennen niet meer vinden. Heb nog wel een oude complete zuiger met drijfstang uit een ander oud blok, ga daar morgen eens de pistonpen uitpersen en die eens nameten.
-PAZ-
Über-Spammer

Heb nu alle onderdelen in huis dus kan er weer begonnen worden met het terug in elkaar steken van de motor.
Wat gaat er nieuw in??
4 drijfstangen, bussen + zuigers, oliepomp word gereviseerd en uiteraard alle pakkingen nieuw. verder gelijk nog maar wat slangtjes en kleine dingen meepakken. Heb jammer genoeg zaterdag maar weer tijd om eraan te beginnen.

Afbeelding

Vorige week nog wel een aanpassing gedaan aan mijn carter, had al sinds de eindejaars meeting een carter liggen met een slingerschot erin.Met dank aan florus :) (Y) Dus nu maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om het schot over te zetten in mijn carter, carter met schot had nog al een flinke deuk. Zo gezegt zo gedaan :wink: :p , beugeltjes overgelast en zo zat er nu ook in mij carter een schot.

Afbeelding

In het carter wat van onder mijn gtt kwam ( het rechtse) is duidelijk te zien dat er nog allemaal zooi/slijpsel van de zuigerpennen en cilinderbussen in het carter lag.

Afbeelding
Steven

Naja nu moet het iig goed gaan... op naar de +150 wielpks jonge :D
-PAZ-
Über-Spammer

150 wiel pk's is wel iets wat ik nog eens wil halen ja, naja eerst blok maar weer eens in rijden en dan dikke turbo en mijn fmic erop en dan moet het wel lukken op +1.3 bar ofzo :bang: :bang: :)
PatrickG

Edit:

beetje vage zin :)
Ik hoop dat je zonder problemen kan blijven rijden nu :D
Laatst gewijzigd door PatrickG op wo 20 dec 2006 9:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Haas

(Y)

:X
-PAZ-
Über-Spammer

@ Haas zou je toch nog eens willen kijken naar die maten voor, een verschil van 3 honderdste lijkt me zo weinig voor een krimp passing. Wil wel eens vergelijken met de opgegeven waardes
Steven

Tis vrij normaal hoor, in principe komt er verder ook weinig kracht op te staan. Tis puur een borgpassing. Dus ga je geen extreme passing doen waar je echt temperatuurverschillen van +200 graden of meer moet hebben.

Daarom vroeg ik ook wat de gaten waren in die zuiger, als die erg krap zijn dan kan de zuiger de pen wel eens vastpakken waardoor ie wel moet kantelen om de drijfstang.
-PAZ-
Über-Spammer

zal strax die gaten eens opmeten, maar die zijn volgens mij echt een heel stuk ruimer dan het gat in de drijfstang ook logisch natuurlijk.
Haas

gister anderhalf uur gezocht....maar je raad het al.... ik kan ze niet vinden |: Snap ik er niets van, ik weet zéker dat ik ze ergens heb!

pm
-PAZ-
Über-Spammer

Had onverwacht toch nog wat tijd over vanavond, dus gelijk maar verder gedaan aan mijn blokje. De zuigerveren op de nieuwe zuigers gemonteerd, bussen in het blok en natuurlijk de zuigers erin en vast op de Kruk-as. De olie pomp er ook af geschroeft zodat ik deze binnekort kan reviseren.

Afbeelding

Nieuwe zuigertjes en drijfstangen :) (Y)

Afbeelding

Onderblok met vers setje cilinderbussen, hopelijk gaan deze wel langer mee dan 4500 Km.

Afbeelding

En hier zit alles weer gemonteerd :) , zaterdag hopelijk de rest klaar doen en met een beetje geluk kan ik dan weer rijden. Ben alleen nog wel opzoek naar de bout die je in het onderblok draait, net onder de beugel van de dynamo, heeft iemand die nog liggen voor me??
Matthijs Bleu Sport
Car: Renault 5 GT Turbo B

Netjes hoor, maar de plek waar die bout hoort is ook zeer geschikt om een olietemp.-sensor te monteren, mocht je (ooit nog eens) een extra olietemp. meter in je auto willen... ik dacht ik zeg het even... :wink:

gr. Matthijs
mark 5t
Contacteer:

goed bezig (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

er zit al een olie temp sensor in, maar deze is nu verhuist naar het carter, en het is vandaar dat ik die bout niet meer heb :wink:
bart gt turbo
Contacteer:

hey paz ,
heb het hele projecte eens gelezen en moet zeggen ziet er mooi uit behalve die brute pech met het blok
alvast veel geluk met de nieuwe onderdelen die in het blok komen
mvg bart
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

-PAZ- schreef:er zit al een olie temp sensor in, maar deze is nu verhuist naar het carter, en het is vandaar dat ik die bout niet meer heb :wink:
draai je er een oude in als je de bout niet hebt (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer

das het probleem luco, ik heb geen bout of sensor meer met diezelfde draad, en er mag ook niet een te lange bout in want dan blokeer je een olie kanaal.

@ bart gt turbo. thanx ja hopen dat het nu beter gaat, kan ik weer eens met een :D :D rondrijden in mijn gtt
Steven

Dan pak je een ijzerzaag :p
Erik (Schepjes)
Contacteer:

-PAZ-
Über-Spammer

nou gister het gat in het blok dicht gemaakt, met caterplug, die zijn ook vaak M14 X 1,5 :) . olie pomp ook gereviseerd en terug gemonteerd, dus waarschijnlijk vanavond het carter er terug onder en dan beginnen met de cilinderkop :)
-PAZ-
Über-Spammer

Het gaat weeral de goede kant op met de gtt, kop ligt er weerop met spruisttukken en turbo aangesloten. oliepomp zit eronder. Nu effe wat eten en dan strax carter eronder, kleppenstellen en de laatste slangen aansluiten en dan kan ik olie druk draaien en starten :bang: :bang:
:foto: volgen nog wel :)
Plaats reactie