nou is mijn vraag wat er allemaal aangepast moet worden om die 2.0(uit megane 2.0 16v.)
die ik overgens compleet met draadboom en ecu kan krijgen.lopend te krijgen in de clio.
km teller geen prob.
ontsteking prob. geen kap maar elecktronisch.
startonderbreken in ecu ? weg laten chippen ?
voor de rest nog dingen waar ik tegen aanloop, kon in de search niet egt wat vinden.
motor megane 2.0 16v in Clio 16v
-
- Über-Spammer
gewoon de kabelboom van je clio gebruiken met ecu
voor de rest moet het wel zo'n beetje erin passen. ontsteking is inderdaad ietsje anders, maar hoe weet ik niet. gewoon de ecu van je megane blok op de clio kabelboom zetten.
moet gaan!
succes ermee.

moet gaan!

succes ermee.
-
ehm... inlaatspruitstuk schijnt niet te passen geloof ik. Te weinig ruimte in de clio. En zonder aanpassing een Clio-wokkel erop schroeven is ook niet aan te raden geloof ik, omdat een Megane kop ronde inlaatkanalen heeft en een cliokop ovale.
Ook zul je het megane uitlaatspruitstuk wel niet kunnen gebruiken
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
is het niet net andersom? megane ovaal en clio rond?canonballman schreef:ehm... inlaatspruitstuk schijnt niet te passen geloof ik. Te weinig ruimte in de clio. En zonder aanpassing een Clio-wokkel erop schroeven is ook niet aan te raden geloof ik, omdat een Megane kop ronde inlaatkanalen heeft en een cliokop ovale.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Clio is 100 procent zeker ovaal, en megane 95 procent zeker rond.
kijk maar eens in die kelken van je Luco
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ja dat is het probleem er zitten drie verschillende koppen bij het blokcanonballman schreef:Clio is 100 procent zeker ovaal, en megane 95 procent zeker rond.
en een nieuwe kop met ovale gaten en hij zij dan wordt die nog sterker is een kop van een megane, maar zitten ovale gaten in vandaar

misschien zit de megane kop er dan al op

je weet ik heb er geen verstand van he

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Je hebt gelijk. Clio is echt erg langwerpig, en Megane meer eivormigBart V schreef:Clio F7R en ook de F7P kop hebben inderdaad (veel te) ovale gaten. Bij de megane zijn ze wakker geworden en hebben ze de inlaatkanalen anders gevormd. Ze zijn nog steeds wel ovaal, maar een stuk minder dan bij de clio.
Zou dat inlaatgedeelte ook niet passen als je 't binnenwerk uit je kap haalt?
Ontsteking is iig wel anders. Je zou 't blok weer om kunnen bouwen naar verdeler, en dan een clio kabelboom en ecu kunnen gebruiken, of het hele spul van de megaan, maar dan heb je idd ruzie met de startonderbreker.
Let er ook op dat je het juiste vliegwiel gebruikt.
Ontsteking is iig wel anders. Je zou 't blok weer om kunnen bouwen naar verdeler, en dan een clio kabelboom en ecu kunnen gebruiken, of het hele spul van de megaan, maar dan heb je idd ruzie met de startonderbreker.
Let er ook op dat je het juiste vliegwiel gebruikt.
rev it like a rental
-
ja innd wat is het verschil in vliegwiel ? en het ging niet alleen om de kop,maar om compleet blok. en ben er nu achter dat de startonderbreker uitgeschakeld kan worden met behulp van clip.
-
Als het hetzelfde is als een Laguna vliegwiel: grotere koppeling, maar ook een totaal andere BDP krans, waar je clio ecu niks mee kan.
Volgens mij zit er bij de Megane kop een sensor op het inlaatnokkenastandwiel...misschien iets te maken met sequentiele inspuiting/ontsteking, dus 1 keer per 2 omwentelingen?
-
- Car: R19.R
Heeft die dan gewoon niet variabele klep timing op de inlaat kleppen?