Hallo Allen,
vorige week mijn Clio 1.6 16V (2003) opgehaald, op G3 met automaat.
Eerste keer dat ik startte (tikkie koud, maar wel in parkeergarage), en meteen deed de stationair raar. Hij ging vrij hevig op en neer (in regelmatig tempo ongeveer 500 toeren op en neer). Vervolgens zette ik hem in zijn D (automaat). Motor werd stabiel, en omdat het een automaat is, begon hij te rollen.
Ik reed rustig richting de uitgang van de parking onder mijn appartementencomplex. Toen ik het heuveltje op wilde rijden, merkte ik dat ik geen gas kon geven! Ik drukte het gas in, maar er gebeurde niks. Omdat ik een heuveltje op wilde rijden, begon de auto langzaam achteruit te rollen (gelukkig niemand achter me). Ik dus achteruit de parkeergarage weer in (inmiddels in de R gezet). Ik merkte dat ik ook minder rem-kracht had...
In de garage uitgezet en opnieuw gestart: geen problemen meer. Verder liep hij prima.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?? (ik heb nog garantie, dus wat er ook mis is, ik wil het zsm laten repareren. Is later nog 1x voorgekomen, en na herstart was het probleem weer weg).
Alvast bedankt!!
Clio II op G3 --> geen reactie op gaspedaal
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Ik zou denken aan het gasklephuis of de bedrading ervan, is een bekend probleem van Renault.
VLK Groep
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
jah idd dat is echt een kut systeem!
VLK Groep
Zou dat ook het de schommelende stationair kunnen verklaren? Ik start op benzine, dus ik neem aan dat dit dus ook tijdens de 'benzine periode' gebeurde...
Het is 2x voorgekomen afgelopen week, steeds bij koude motor (en wellicht bij niet lang genoeg voorgloeien).
In deze gevallen ging de stationair regelmatig op en neer (dus 1x per seconde omhoog met 500 toeren)...
Het is 2x voorgekomen afgelopen week, steeds bij koude motor (en wellicht bij niet lang genoeg voorgloeien).
In deze gevallen ging de stationair regelmatig op en neer (dus 1x per seconde omhoog met 500 toeren)...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
gloeien?
dat doe je alleen bij een diesel
dat doe je alleen bij een diesel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Hangt een beetje van het lpg systeem af...
(de onze niet --> lpi, dus sowieso geen verdamper aanwezig)
(de onze niet --> lpi, dus sowieso geen verdamper aanwezig)
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Ik zou zeggen rij ff langs de dealer na de feestdagen om je auto uit te lten lezen in plaats van dit gokken wat het nou precies zou kunnen zijn!
VLK Groep
Ik had het probleem vandaag weer...
Nog even goed opgelet vandaag:
>> Ik start op benzine, dus ik denk dat het niet met het gas te maken heeft.
>> Het lampje met die 'golfbeweging' brandt als ik hem op contact zet, voordat het schommelen zich voordoet (dat lampje dat lijkt op een seismograaf tijdens een aardbeving)
Iemand een idee?
Nog even goed opgelet vandaag:
>> Ik start op benzine, dus ik denk dat het niet met het gas te maken heeft.
>> Het lampje met die 'golfbeweging' brandt als ik hem op contact zet, voordat het schommelen zich voordoet (dat lampje dat lijkt op een seismograaf tijdens een aardbeving)
Iemand een idee?
Ik had het probleem vandaag weer...
Nog even goed opgelet vandaag:
>> Ik start op benzine, dus ik denk dat het niet met het gas te maken heeft.
>> Het lampje met die 'golfbeweging' brandt als ik hem op contact zet, voordat het schommelen zich voordoet (dat lampje dat lijkt op een seismograaf tijdens een aardbeving)
Iemand een idee?
Nog even goed opgelet vandaag:
>> Ik start op benzine, dus ik denk dat het niet met het gas te maken heeft.
>> Het lampje met die 'golfbeweging' brandt als ik hem op contact zet, voordat het schommelen zich voordoet (dat lampje dat lijkt op een seismograaf tijdens een aardbeving)
Iemand een idee?