Clio II op G3 --> geen reactie op gaspedaal

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
studio
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 10:59

Hallo Allen,

vorige week mijn Clio 1.6 16V (2003) opgehaald, op G3 met automaat.

Eerste keer dat ik startte (tikkie koud, maar wel in parkeergarage), en meteen deed de stationair raar. Hij ging vrij hevig op en neer (in regelmatig tempo ongeveer 500 toeren op en neer). Vervolgens zette ik hem in zijn D (automaat). Motor werd stabiel, en omdat het een automaat is, begon hij te rollen.

Ik reed rustig richting de uitgang van de parking onder mijn appartementencomplex. Toen ik het heuveltje op wilde rijden, merkte ik dat ik geen gas kon geven! Ik drukte het gas in, maar er gebeurde niks. Omdat ik een heuveltje op wilde rijden, begon de auto langzaam achteruit te rollen (gelukkig niemand achter me). Ik dus achteruit de parkeergarage weer in (inmiddels in de R gezet). Ik merkte dat ik ook minder rem-kracht had...

In de garage uitgezet en opnieuw gestart: geen problemen meer. Verder liep hij prima.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?? (ik heb nog garantie, dus wat er ook mis is, ik wil het zsm laten repareren. Is later nog 1x voorgekomen, en na herstart was het probleem weer weg).

Alvast bedankt!!
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Ik zou denken aan het gasklephuis of de bedrading ervan, is een bekend probleem van Renault.
VLK Groep
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

die dingen zijn uitgevoerd met een elktro pedaal zeker ipv een gaskabel??
R5GTT. Drive it like you stole it
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

jah idd dat is echt een kut systeem!
VLK Groep
studio
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 10:59

Zou dat ook het de schommelende stationair kunnen verklaren? Ik start op benzine, dus ik neem aan dat dit dus ook tijdens de 'benzine periode' gebeurde...

Het is 2x voorgekomen afgelopen week, steeds bij koude motor (en wellicht bij niet lang genoeg voorgloeien).

In deze gevallen ging de stationair regelmatig op en neer (dus 1x per seconde omhoog met 500 toeren)...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gloeien?
dat doe je alleen bij een diesel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Luco/Alpine-racer schreef:gloeien?
dat doe je alleen bij een diesel
Als het kouder word moet je een lpg auto ook gloeien. De mijne wel tenminste. :)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Hangt een beetje van het lpg systeem af...

(de onze niet --> lpi, dus sowieso geen verdamper aanwezig)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Ik zou zeggen rij ff langs de dealer na de feestdagen om je auto uit te lten lezen in plaats van dit gokken wat het nou precies zou kunnen zijn!
VLK Groep
studio
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 10:59

Ik had het probleem vandaag weer...

Nog even goed opgelet vandaag:
>> Ik start op benzine, dus ik denk dat het niet met het gas te maken heeft.
>> Het lampje met die 'golfbeweging' brandt als ik hem op contact zet, voordat het schommelen zich voordoet (dat lampje dat lijkt op een seismograaf tijdens een aardbeving)

Iemand een idee?
studio
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 10:59

Ik had het probleem vandaag weer...

Nog even goed opgelet vandaag:
>> Ik start op benzine, dus ik denk dat het niet met het gas te maken heeft.
>> Het lampje met die 'golfbeweging' brandt als ik hem op contact zet, voordat het schommelen zich voordoet (dat lampje dat lijkt op een seismograaf tijdens een aardbeving)

Iemand een idee?
Plaats reactie