heb iemand in met r19 laaten rijden en heeft met mijn auto de stoeprand behoorlijk hard geraakt de velg is gedukt maar nog een probleem is dat als ik achter uit rijd de auto gelijk helmaal links achteruit stuurd zonder dat ik het stuur ook maar aanraak en het stuur staad helmaal scheef vooruit zelfde probleem. en hij maakt nu schaavend geluid bij het maaken van een bocht. wat kan eventuweel de schaade zijn
Groet henkwillem
stoeprandje geraakt
-
- Über-Spammer
kromme ophanging bijvoorbeeld. is je draagarm recht, of je subframe?
is moeilijk zo te beoordelen. wellicht keertje auto laten uitlijnen
is moeilijk zo te beoordelen. wellicht keertje auto laten uitlijnen
-
ik hoop dat geintje nie al te duur gaat worden. als subframe krom is word cker heel wat minder. maar ga morgen wel even naar de grage en hoop dat ik dan weet wat er meer kopot is alvast bedankt
grote kans ook dat je schokdempervoet krom is, dus waar de fusee aan je schokdemper zit en je velg nu aanloopt op de schokdemper.
ff op de brug zetten en kijken hoe en wat. Onderdelen kosten de kop niet, althans, een subframe (2ehands) en ene nieuw draagarmpje kosten je 100 Eu.
succes!
ff op de brug zetten en kijken hoe en wat. Onderdelen kosten de kop niet, althans, een subframe (2ehands) en ene nieuw draagarmpje kosten je 100 Eu.
succes!
-
Tja ff snel na laaten kijken want goed weer en schuur heb ik nie. maar mijn subframe is krom. maar daar komt bij dat ik zelf niet zoveel gereedschap heb om het te vervangen. en ik heb mijn auto voor 300 euro heb gekocht overal zitten kleine deukjes enzo en nog wat roest plekjes. dus erg mooi is ie ook niet om hier nog weer zo veel moete intesteken heb ik eigenlijk ook geen zin in. dus ben nouw aan het zoeken naar een andere want verder is het een supper auto. alleen op die nieuwste 19 beverly zitten 14 inch velgen en heb winterbanden voor mijn andere 19 liggen op 13 inch velgen passen die er ook gewoon onder als ik zo een koop.
-
die velgen moeten wel passen ja, helemaal als je een maatje kleiner gaat 

-
na een tijde je zoeken heb ik weer een andere renault 19 gevonden. een TXE 1.7 deze heb ik inmiddels gekocht. op de gok want APK was al 2 maand verlopen. laten keuren 4 puntjes ABS werkt niet. linker veer gebroken maar. die heb ik al vervangen. en remblokken achter zijn versleten. voor zo ver ik gehoord heb kan daar het ABS probleem ook van komen lampje blijft branden na het starten. en hoesje van stuurstang is kapot lekt. dat was het eigenlijk wel. ben nu druk bezig met oplossen van de probleempjes. maar dat is mij de auto wel waard 

-
dat valt nog wel mee idd, veel plezier met je nieuwe 19 

13 inch past makkelijk. die zaten er bij mij standaard onder. nu heb ik 15 inch en dit rijdt echt tien keer beter.henkwillem schreef:Tja ff snel na laaten kijken want goed weer en schuur heb ik nie. maar mijn subframe is krom. maar daar komt bij dat ik zelf niet zoveel gereedschap heb om het te vervangen. en ik heb mijn auto voor 300 euro heb gekocht overal zitten kleine deukjes enzo en nog wat roest plekjes. dus erg mooi is ie ook niet om hier nog weer zo veel moete intesteken heb ik eigenlijk ook geen zin in. dus ben nouw aan het zoeken naar een andere want verder is het een supper auto. alleen op die nieuwste 19 beverly zitten 14 inch velgen en heb winterbanden voor mijn andere 19 liggen op 13 inch velgen passen die er ook gewoon onder als ik zo een koop.
veel plezier met je andere 19

is het niet zo dat bepaalde uitvoeringen/motor varianten grotere remmen hebben zodat je minimaal 14" moet monteren??. Of is het alleen de 16v die op grotere remmen staat??
R5GTT. Drive it like you stole it
-
-PAZ- schreef:is het niet zo dat bepaalde uitvoeringen/motor varianten grotere remmen hebben zodat je minimaal 14" moet monteren??. Of is het alleen de 16v die op grotere remmen staat??
ik heb ze er nu onder pasen wel. verder een fijne auto heeft 2 ton geloopen maargoed voor 250 euro mag ik denk ik cker niet klaagen want ziet er super uit geen deukje of zo. alleen moet zien dat ik dat ABS probleem oplos voor de APK.