Hi,
Wat zijn de exacte verschillen in de motor tussen de fase I en fase II; er zit een aantal PK verschil tussen, maar is dat gerealiseerd met kleine aanpasingen of is het een behoorlijk andere motor ?
Reden van vraag: heb met beide gereden (en vind fase I nog steeds mooier dan fase II) en qua wegligging en afwerking kon ik niet de mega verschillen vinden zoals die altijd worden aangegeven.
Maw: als de motor van een fase I redelijk makkelijk op het niveau van een fase II kan worden gebracht, is dat best een overweging waard
Is het verschil eventueel terug te vinden in de onderdelen catalogus voor de magazijnmedewerkers/monteurs in de Renault software ?
Groetjes,
Aernoudt
Wat zijn de verschillen tussen fase I en fase II V6 motor
-
Vind er maar eens 1 die dat wil doen voor je....Lionheart schreef:Hi,
Is het verschil eventueel terug te vinden in de onderdelen catalogus voor de magazijnmedewerkers/monteurs in de Renault software ?
Ik denk dat er mechanisch weinig verschil in zal zitten, en dat het verschil misschien alleen een andere rekeneenheid is.
Maar neem eens contact op met dennis van der schoot, daar heb je volgens mij al ooit contact mee gehad....(nurburgring.nl) hij heeft een fase 1, en is cotecher bij reno, en nu service adviseur. Misschien weet hij er meer van.
-
En ik heb ooit enkele fase 1's gezien bij Benny Raepers in belgie, en daar zaten toch wel wat mankootjes aan. Voor mij persoonlijk niet storend, ben niet zon pietje precies, zeker niet als je zon auto koopt om te raggen/ringen en er vast wel een keer een grindsteentje of erger tegen aan komt.
Prijzen waren navenant erg laag te noemen. misschien heeft ie nog wat staan....
Prijzen waren navenant erg laag te noemen. misschien heeft ie nog wat staan....
Vandaar ook de vraag op dit forumcanonballman schreef:[...
Vind er maar eens 1 die dat wil doen voor je....
Ik denk dat er mechanisch weinig verschil in zal zitten, en dat het verschil misschien alleen een andere rekeneenheid is.
Maar neem eens contact op met dennis van der schoot, daar heb je volgens mij al ooit contact mee gehad....(nurburgring.nl) hij heeft een fase 1, en is cotecher bij reno, en nu service adviseur. Misschien weet hij er meer van.

Er zit in elk geval verschil in het inlaattrajekt (ander inlaat huis (groter)) dus vermoedelijk ook mmgt (andere setting of evt een andere versie). (foto's gemaakt van de verschillen).
Goed idee, ga het vragen aan Dennis, hopenlijk kan hij het me vertellen. Als het niet gaat dan wordt het toch een fase II ipv een fase I (de fase II motor vind ik het grootste verschil tussen de 2 qua rijden (los van de looks, dis zijn zo wie zo anders, maar dat vind ik net iets minder interessant

volgens mij zie ik hier hetzelfde topic terug
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 26#1856926
slotje dus
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 26#1856926
slotje dus