Aangehouden

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
wookie

Hey,

Ik ben gisteren aangehouden door de politie.

Het verhaal :

Er was een kruispunt waar ik recht overheen ben gegaan, met een 70 km/uur (bebouwde kom). Rechts kwamen autos aan, maar dit kon ik halen. In het rijtje van autos die van rechts kwamen zit dus een politie auto (niet gezien). Ik rijd dus gewoon rechtsdoor en een meter of 150 achter me zie ik dus rood in mn spiegel "STOP". Gestopt in de berm.

Controle van papieren.
Agent : "We moesten 100 rijden om je bij te houden!"
Ik : "Jullie kwamen ook vanuit stilstand!"
Agent : "Hoe hard heb je dan gereden ?"
Ik : "Ik heb max 70 km over dat kruispunt gereden"
Agent kijkt me merkwaardig aan
Agent : "Dat wordt jusitie!"
Ik : "Kunnen jullie me geen indicatie geven van wat me dit gaat kosten?"
Agent: "Bepaald justitie!, houdoe"

Ik heb maar niet moeilijk gedaan! ze hebben geen meting kunnen verrichten op mijn snelheid over het kruispunt, ik heb ook geen exacte km te horen gekregen.

De agent schreef alles op een kladblok (gegevens, reden hard over kruispunt), het ging heel snel en onduidelijk. Heb geen geel papiertje gekregen. Weet nu verder niets.

Iemand duidelijkheid ? :)

Danku!
Xabre
Car: 19 16V

Vage boel, al helemaal omdat je geen bewijsje van een of ander iets hebt gekregen?
wookie

Xabre schreef:Vage boel, al helemaal omdat je geen bewijsje van een of ander iets hebt gekregen?
Helemaal niets, ik had mijn rijbewijs ook niet bij. Maar deze hoef ik niet te betalen :)
RonaldClio16v
Contacteer:

Ja leuk had ik pas ook zoiets.

Ik rijd over een rondtonde, zie een politie auto, hou me netjes aan de snelhijd, even later stop politie, ik stop, stapt een kerel uit in zijn trainingspak vraagt om papieren kalkt wat op een stukje papier en zegt je krijgt een bon thuis voor je gordel, dag meneer. (0)
wookie

RonaldClio16v schreef:Ja leuk had ik pas ook zoiets.

Ik rijd over een rondtonde, zie een politie auto, hou me netjes aan de snelhijd, even later stop politie, ik stop, stapt een kerel uit in zijn trainingspak vraagt om papieren kalkt wat op een stukje papier en zegt je krijgt een bon thuis voor je gordel, dag meneer. (0)
Ik weet helemaal voor welk feit ik nu gepakt word, ik heb toegegeven 20 km te hard gereden te hebben dus daar kunnen ze me een boete voor geven. Maar er werd me niks verteld waarvoor ik een boete krijg / justitie moet :s
-PAZ-
Über-Spammer

je kan 2 dingen doen, gewoon zo laten en kijken wat en of je er van hoort. of contact opnemen met politie buro bij jou in de buurt en daarom uitleg vragen
R5GTT. Drive it like you stole it
Jeroen 16e

Buiten het feit dat er geen meting verricht is, staat op 20 km gewoon een boete. Voor zover ik weet komt de officier pas vanaf 30 of 35 te hard om de hoek kijken. Dit lijkt me dus geen enkel probleem.
Stel je eens voor................................mooi hè?
jeroen_natas

Jeroen 16e schreef:Buiten het feit dat er geen meting verricht is, staat op 20 km gewoon een boete. Voor zover ik weet komt de officier pas vanaf 30 of 35 te hard om de hoek kijken. Dit lijkt me dus geen enkel probleem.
Dat dacht ik dus ook....
-PAZ-
Über-Spammer

ja maar je weet het nooit met die rukkers, vaak komen ze dan weer met een vage overtredings als aso weg gedrag omdat je volgens hun veel te hard over de kruising reed gezien de situatie (S) (S)
Martijn van Leeuwen
Car: Dodge RAM
Contacteer:

was hij alleen of met een collega ?
Als ie alleen is zal hij een moeilijke tijd hebben om zijn case hard te maken.
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Nou nee hoor, een Agent word altijd gelooft.

Iets met een eed die ze afgelegt hebben,

:)
Marcel B.

d
Martijn van Leeuwen
Car: Dodge RAM
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:Nou nee hoor, een Agent word altijd gelooft.

Iets met een eed die ze afgelegt hebben,

:)
Tja, laat ze dan de betrouwbaarheid maar eens aantonen.
Wie beweerd, moet bewijzen.

Daarbij had hij een kopie moeten afgeven.
Wat hij niet gedaan heeft.
Kladjes mag de rechter niet serieurs nemen.
Haas
Car: Megane RS

-PAZ- schreef:ja maar je weet het nooit met die rukkers, vaak komen ze dan weer met een vage overtredings als aso weg gedrag omdat je volgens hun veel te hard over de kruising reed gezien de situatie (S) (S)
ja, dat is 9 van de 10 x hun argument als ze niets kunnen aantonen dmv een meting oid |:
Net of ze zelf zo netjes zijn doo rmet lampjes op t dak aan friet te gaan halen (meerdere malen bij mij in de straat gezien )
kansloze rukkers..dat zijn het! Net wat martijn zegt: dmv de eed zouden ze geloofwaardig moeten zijn, maar het meerendeel zwamt maar wat :(
Xabre
Car: 19 16V

misschien was z'n collega wel ondervoed, ff snel met zwaailampen friet halen dan :p
Erik (Schepjes)
Contacteer:

gevalletje artikel 5 dus?
wookie

Ik kan goed een snelheids boete krijgen, maar als hij zegt je reed 100 ga ik in beroep en mag hij bewijzen. Ik zal dan ook netjes toegeven dat ik 20 te hard heb gereden. En ze waren met zn 2en!
Erik (Schepjes)
Contacteer:

nog 1 keer.. hij hoeft het niet te bewijzen... als hij zegt dat het zo is, is het voor de wet zo.... of jij moet getuigen hebben oid :smile:
wookie

Hij kan zeggen hij reed met 100 voorbij, en hij kan niets bewijzen! Dan mag hij van mij ook naar justitie en dan eerlijk zeggen dat ik met 100 daar reed of welke snelheid dan ook. Want ik heb geen snelheid gekregen van de agent waarmee hij me naar justitie mee wil sturen.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 00&start=0

verhaaltje van me zelf...
Erik (Schepjes) schreef:GVD!

Nou hebben ze me echt genaait!

Ik rij op die diamantweg ( industriterein alkmaar)

ik rij een politie busjes voorbij. met gangetje van 60 ofzo..

Er stond een auto lader midden op de weg. daar ging ik omheen, en het duurde even voordat hij er ook voorbij kwam.

duss ik ga weer richting ring (langs de texaxo en daarna de mac)
blijft ie me volgen, dus op de ring rijd nog een politie busje langzaam, mij op te wachten... dus ik krijg stop politie bordje.

dus ik netjes achter hun aan rijden, (inmiddels was er ook een motor agent bij gekomen :s . dus nou ik aangehouden.

Verhaal van hun:

p = politie
E = ik

P: goededag enig idee waarom wij je aanhouden?
E: neej.
P: nou u snelheid meneer.
E: owh.
P: u reed volgens mij min 150 waar u 50 mag.
E: dat is niet zo
P: want ik reed op mijn teller 100 en u liep nog steeds uitt
E: dat kan niet meneer.
P: nou ik zal u matsen ik maak er 80 van.
E: Nou dan zal ik bezwaar aantekenen.
P: Gaan we moeilijk doen? dan vorder ik nu je rijbewijs in.
E: wie zegt dat ik bezwaar ga aantekenen..( natuurlijk doe ik dat wel)
P: U mag blij zijn dat ik in een goede bui bent.
etc
etc
etc

NOU kan dit zomaar!

een agent mag toch niet me snelheid gokken!??!?! :@

Als ik bezwaar aanteken dan krijg ik het cker weten terug toch?
hij blufte gewoon zwaar..

Ik ben nou gewoon echt pissed! :@ :evil:

Wat vinden jullie?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Het probleem voor jou is dat elke politie auto uitgerust is met een geijkte kmlijst.
Die geeft precies aan wat de gecorrigeerde snelheid is die hun rijden.
Als zij achter jou rijden en jij loopt bij hun weg dan ben ik bang dat je toch een flinke snelheidsboete gaat krijgen.

Ik denk dat je gewoon moet afwachten, twee agenten gaan ze eerdere geloven dan 1 burger :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

tja, maar je hebt weglopen en weglopen.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

wookie schreef:Hij kan zeggen hij reed met 100 voorbij, en hij kan niets bewijzen! Dan mag hij van mij ook naar justitie en dan eerlijk zeggen dat ik met 100 daar reed of welke snelheid dan ook. Want ik heb geen snelheid gekregen van de agent waarmee hij me naar justitie mee wil sturen.
hij hoeft jouw geen snelheid te geven, die geeft die aan de officier van justitie en daar krijg jij dan bericht van
in dit soort situaties trek je gewoon altijd aan het kortste eind
bij staande houden en flitsen dus
als hij zegt tegen de officier dat je 250 reed, dan gelooft de officier dat en zal je dan ook voor die snelheid een schikking of een oproep krijgen
tegen de schikking kan je in beroep
als je een oproep krijgt, mag je zelf je verhaal voor de rechter gaan vertellen
en geloof me ze zijn niet mals in dit soort zaken
dus als je een schikking krijgt, slikken en betalen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

@luco, klopt

Ook een geel briefje geven zijn ze niet verplicht als ze dit wel doen is dit alleen maar ter kennis name.

En oh ja voor de opvliegende standjes onderons. Hou je gedeisd want als je agressief reageerd (verbaal) dan kan het zo maar zo zijn dat je rijbewijs word ingevorderd en dat deze word opgestuurd naar het CBR.
Het is maar dat je ut weet :wink:
Maarten-Jan
Car: R19.R

Luco/Alpine-racer schreef:
wookie schreef:Hij kan zeggen hij reed met 100 voorbij, en hij kan niets bewijzen! Dan mag hij van mij ook naar justitie en dan eerlijk zeggen dat ik met 100 daar reed of welke snelheid dan ook. Want ik heb geen snelheid gekregen van de agent waarmee hij me naar justitie mee wil sturen.
als hij zegt tegen de officier dat je 250 reed, dan gelooft de officier dat en zal je dan ook voor die snelheid een schikking of een oproep krijgen
250 :lol: nou ja, dan kun je het in elk geval wel winnen als je bv een fiat panda 1000 rijdt met een top van 100 km/u >-)
-PAZ-
Über-Spammer

Patrick.B schreef:@luco, klopt

Ook een geel briefje geven zijn ze niet verplicht als ze dit wel doen is dit alleen maar ter kennis name.

En oh ja voor de opvliegende standjes onderons. Hou je gedeisd want als je agressief reageerd (verbaal) dan kan het zo maar zo zijn dat je rijbewijs word ingevorderd en dat deze word opgestuurd naar het CBR.

ervaring mee?? :p :wink:

ik vind het altijd wel leuk om flink bijdehand en irritant te doen tegen die rukkers in hun blauwe circuspakjes. :p :wink: :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-PAZ- schreef:
Patrick.B schreef:@luco, klopt

ervaring mee?? :p :wink:

ik vind het altijd wel leuk om flink bijdehand en irritant te doen tegen die rukkers in hun blauwe circuspakjes. :p :wink: :)
ja tot ze je roze papiertje afpakken
Steven
Car: M536

Hehe ja maar jijkan je vast niet inhouden ouwe :D

Je moet net onder de rand van de emmer blijven zeiken...
Jeroen 16e

Luco/Alpine-racer schreef:hij hoeft jouw geen snelheid te geven, die geeft die aan de officier van justitie en daar krijg jij dan bericht van
in dit soort situaties trek je gewoon altijd aan het kortste eind
bij staande houden en flitsen dus
tegen de schikking kan je in beroep
als je een oproep krijgt, mag je zelf je verhaal voor de rechter gaan vertellen
en geloof me ze zijn niet mals in dit soort zaken
dus als je een schikking krijgt, slikken en betalen
Dus een vrijbrief voor agent zeiksnor, die thuis niets te vertellen heeft (0) , om z'n gezag lekker te laten gelden.

Het is zo dat een agent (beëdigd ambtenaar) in functie voor de wet altijd de waarheid spreekt |: . Als hij aan het eind van de dag zijn kladjes omzet in "echt" papierwerk, heb je inderdaad een probleem.

Zo hebben ze in een dorp naast ons een dag lang kentekens genoteerd van auto's die geen richting aangaven bij het verlaten van diezelfde rotonde (wat naast irritant ook levensgevaarlijk is natuurlijk)

Als reactie op het bezwaarschrift en verzoek tot bewijs :foto: werd gereageerd met de mededeling dat het een optische waarneming door een beëdigd ambtenaar betrof. Bewijs derhalve geleverd. Als die rukkers stonden te pitten was je dus ook gewoon het bokkie.
Stel je eens voor................................mooi hè?
-PAZ-
Über-Spammer

Steven schreef:Je moet net onder de rand van de emmer blijven zeiken...
idd , is me tot op heden nog altijd gelukt :p :wink:

net 1 keer veel gezeik gehad toen ik een flits auto klem geparkeerd had. konden ze niet echt warderen. ze stonden tegen over mijn werk te flitsen dus ik mijn auto er percies voor gezet, dat mens zo van ja en dat mag niet en van dit en van dat. ik zo van ik betaal ook wegenbelasting en daar staat ie tot 17.00 als ik naar huis ga. staat er 10 min later een aap in een blauw pak bij ons in de werkplaats om te zeggen dat ik die sierra moet verzetten anders laat ie em weg slepen (S) (S)
Steven
Car: M536

En waarom zouden ze em weg laten slepen dan? Zijn wel de mooiere acties :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Hehe ja maar jijkan je vast niet inhouden ouwe :D

Je moet net onder de rand van de emmer blijven zeiken...
nee was al \zo toen ik 18 was en motor reed
werd ik aangehouden op de A 15
stervenskoud, kwam van mijn werk
en die pisnicht maar zeuren over mijn bandenprofiel, zat nog zat op
dus een discussie
ik stond aan de kant van de snelweg en hij aan de kant van de berm
zegt die komt u even hier staan
ik: maak ik zelf weluit
hij: u heeft te weinig profiel
ik: nee hoor
hij: jawel meneer
ik: nee hoor
:lol: :lol: :lol:
hij: meneer als u zo eigenwijs bent neem ik u motor mee
ik: waarmee achterin de porsje:
hij: rood hoofd
ik: smile
Hij: ik wil uw sleutels hebben
ik: dan zal je ze in het gras moeten zoeken

uiteindelijk mocht ik doorrijden :p :p
-PAZ-
Über-Spammer

ja kweet het ook niet, maar die kerel was nog al flink over de zeik vooral omdat ik er nog wat mee stond te lachen in het begin dat het me slimmer leek om de sierra gewoon maar te verzetten.
-PAZ-
Über-Spammer

nog een mooie actie van een paar jaar terug, was met de kermis hier in het dorp. stonden ze te kijken vanuit hun auto wij rond de auto gekropen zonder dat ze het zagen en zowel voor als achter een sticker met een of andere domme tekst, weet niet meer wat er percies op stond over de kenteken platen geplakt. rijden ze een paar uur later weer voorbij zitten die stickers er nog steeds op :lol: :lol: (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

in arkel zaten ze wel eens in het cafe
hebben een paar bezoekers de sirenebalk erafgesloopt terwijl ze koffie zaten te drinken (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)
Plaats reactie