Eindoverbrenging?Siem schreef:overbr. verhoudingen
1e 3.18
2e 1.95
3e 1.48
4e 1.21
5e 1.03
6e 0.87
ACT: Clio RS
2001 en de auto is in perfect staat (behalve van en beetje stoopschade op 2 velgen) ! - Ik wil een auto kopen bij een Seat Dealer, Renault wil de auto niet terug kopen denk ik?Sander2 schreef:
Da's veels te weinig naar mijn idee. Ruil je hem in bij een Renault dealer?Clio uit 2001 0f 2002? Uiterlijk nog gaaf? Vreemd verhaal maar dat ze 7500 bieden?
Als de goedkoopste PHII is 12,000 op autotrader, varoom kan ze 5,000 Euro "profit" maken?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ze kunnen een rs gewoon moeilijk verkopen. Dat is de reden waarom ze zo weinig terug geven.
Je moet egt je best doen met onderhandelen. En bij een hoop dealers proberen. Uiteindelijk kom je erbij 1 waar je een leuke deal kan sluiten

Je moet egt je best doen met onderhandelen. En bij een hoop dealers proberen. Uiteindelijk kom je erbij 1 waar je een leuke deal kan sluiten

-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
Inderdaad. Is mij ook gelukt. Gewoon via Marktplaats en Speurders. Je moet even wat geduld hebben maar tis mij na 1,5 maand gelukt.AnthonyR schreef:En anders gewoon zelf verkopen
Reno-loos...
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
hey de manne ,
ik heb een vraagje welke bougies moeten der in mijn clio rs phase 1 ????
gr bart
ik heb een vraagje welke bougies moeten der in mijn clio rs phase 1 ????
gr bart
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
7500 eur is veel te weinig! Moet beter kunnen...
Ik ben wel benieuwd of jullie ook zo veel last hebben van wielspin. Zeker nu de temperaturen omlaag gaan heb ik zelfs op droog asfalt flink last van wielspin. In de 2e versnelling beginnen de wielen boven de 4500 toeren flink door te slaan en in de 3/4 versnelling als ik over een hobbeltje rijd, slaan de wielen weer even door. Ik dacht dat het aan mijn banden lag, maar die heb ik nu verwisseld voor betere (potenza RE50A). Het is iets beter geworden maar niet wat ik gehoopt had. Wat zijn jullie ervaringen??
Het is mij niet opgevallen, welke fase clio heb je?WDV46 schreef:Ik ben wel benieuwd of jullie ook zo veel last hebben van wielspin. Zeker nu de temperaturen omlaag gaan heb ik zelfs op droog asfalt flink last van wielspin. In de 2e versnelling beginnen de wielen boven de 4500 toeren flink door te slaan en in de 3/4 versnelling als ik over een hobbeltje rijd, slaan de wielen weer even door. Ik dacht dat het aan mijn banden lag, maar die heb ik nu verwisseld voor betere (potenza RE50A). Het is iets beter geworden maar niet wat ik gehoopt had. Wat zijn jullie ervaringen??
Met een ph3 en Michelin exalto's heb je geen last; mag het ook nog een stuk kouder worden. Met die Conti's die onder een ph2 zitten begonnen de zorgen bij een graad of 5, zeker als het ook nog nat was.Sander2 schreef:Het is mij niet opgevallen, welke fase clio heb je?WDV46 schreef:Ik ben wel benieuwd of jullie ook zo veel last hebben van wielspin. Zeker nu de temperaturen omlaag gaan heb ik zelfs op droog asfalt flink last van wielspin. In de 2e versnelling beginnen de wielen boven de 4500 toeren flink door te slaan en in de 3/4 versnelling als ik over een hobbeltje rijd, slaan de wielen weer even door. Ik dacht dat het aan mijn banden lag, maar die heb ik nu verwisseld voor betere (potenza RE50A). Het is iets beter geworden maar niet wat ik gehoopt had. Wat zijn jullie ervaringen??
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Gewoon fluwelen rechtervoetje hebben wil ook nog weleens helpen....
Maar neen, geen echt last van het doorslippen van de voorwielen, tenzij ik VOL op het gas ga natuurlijk.
En ook bij mij zitten er Michelins onder.
Nu ook al twee dagen geen last van wat dan ook, heb deze even te leen van de dealer............
KANGOO 1.5 DCI 45KW E4.........lekker dieselen!

Maar neen, geen echt last van het doorslippen van de voorwielen, tenzij ik VOL op het gas ga natuurlijk.
En ook bij mij zitten er Michelins onder.
Nu ook al twee dagen geen last van wat dan ook, heb deze even te leen van de dealer............
KANGOO 1.5 DCI 45KW E4.........lekker dieselen!

ik stel de vraag ook een beetje, omdat ik me ongerust maak of het wel echt doorslaande wielen zijn, ofdat een aandrijfas een zo`n geluid maakt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat bij 140 de wielen nog spinnen. Ik heb het vanavond nog getest, heel rustig vanaf 2000 toeren gas geven in de 3e versnelling en dan bij 5500 toeren heb ik bijna vol gas en dan klinkt het net of beginnen de wielen door te slaan.
lijkt me idd sterk dat bij die snelheid je wielen nog spinnen, mischien niet onverstandig om je auto eens verder effe na te (laten) kijken. zal mischien iets in de wielophanging of aandrijflijn niet helemaal lekker zitten
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
meer moet da ni zijn hè ,
clio r 3
gr bart

gr bart
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Voor de liefhebber: Clio RS F1 Team R26
13 december 2006 · Tekst Stéphan Vermeulen
Renault introduceert niet alleen van de Mégane RS een F1 Team R26-versie, ook van de Clio RS komt een aangepaste uitvoering met een naam die verwijst naar de F1-bolide waarmee Alonso afgelopen seizoen wereldkampioen Formule 1 werd.
Op welke onderdelen de Clio F1 Team RS verschilt van de gewone RS, kan de importeur nog niet zeggen, al bevestigt een woordvoerster wel dat de speciale Clio RS in april 2007 komt. Dat is een maand na de aankomst in Nederland van de Mégane F1 Team RS. Die beschikt over een getunede motor, de 2.0 turbo levert 5 pk meer dan de standaard RS-motor, en komt tot 230 pk. Of de ongeblazen 2.0 van de Clio RS die nu al 197 pk levert, tot nog grotere hoogte wordt gestuwd, is nog niet bekend. Maar de Clio F1 Team RS beschikt waarschijnlijk wel over speciale wielen en striping. Vermoedelijk wordt ook het onderstel onder handen genomen.
Bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5724&cache=no
Zal mij benieuwen of ze er wellicht een turbo op gaan zetten? Dat zal wel niet, maar een paar PK's extra zal wel, toch?
Groeten,
Rik
13 december 2006 · Tekst Stéphan Vermeulen
Renault introduceert niet alleen van de Mégane RS een F1 Team R26-versie, ook van de Clio RS komt een aangepaste uitvoering met een naam die verwijst naar de F1-bolide waarmee Alonso afgelopen seizoen wereldkampioen Formule 1 werd.
Op welke onderdelen de Clio F1 Team RS verschilt van de gewone RS, kan de importeur nog niet zeggen, al bevestigt een woordvoerster wel dat de speciale Clio RS in april 2007 komt. Dat is een maand na de aankomst in Nederland van de Mégane F1 Team RS. Die beschikt over een getunede motor, de 2.0 turbo levert 5 pk meer dan de standaard RS-motor, en komt tot 230 pk. Of de ongeblazen 2.0 van de Clio RS die nu al 197 pk levert, tot nog grotere hoogte wordt gestuwd, is nog niet bekend. Maar de Clio F1 Team RS beschikt waarschijnlijk wel over speciale wielen en striping. Vermoedelijk wordt ook het onderstel onder handen genomen.
Bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5724&cache=no
Zal mij benieuwen of ze er wellicht een turbo op gaan zetten? Dat zal wel niet, maar een paar PK's extra zal wel, toch?
Groeten,
Rik
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29
Heb afgelopen weekend in Parijs bij een Renault Sport dealer gehoord dat er een uitvoering komt die VIP schijnt te heten.
Komt leer in en de spiegelkappen worden verchroomd. roosters in de voorschermen worden ook verchroomd, net als op het prototype.
Leer lijkt me mooi, wilde ik er eigenlijk ook in, maar het chroom liever niet
Komt leer in en de spiegelkappen worden verchroomd. roosters in de voorschermen worden ook verchroomd, net als op het prototype.
Leer lijkt me mooi, wilde ik er eigenlijk ook in, maar het chroom liever niet
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
De RS F1 versie zal wel andere dempers krijgen ala de Cup versies vermoed ik.
Umm, 197 + 5 = 230? Interessant! Maar een turbo op de motor uit de clio 3 RS zou wel interessant zijn!Autoweek schreef:Die beschikt over een getunede motor, de 2.0 turbo levert 5 pk meer dan de standaard RS-motor, en komt tot 230 pk. Of de ongeblazen 2.0 van de Clio RS die nu al 197 pk levert, tot nog grotere hoogte wordt gestuwd, is nog niet bekend.

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Misschien net genoeg om die vervelende GTT'tjes voor te blijven....Sander2 schreef:Je hebt gelijk.WDV46 schreef:beter lezen, 230 pk gaat over de megane rs formule 1 (i.p.v. 225 pk)![]()
Maar 5 pk verschil zet toch geen zoden aan de dijk lijkt mij.

Maar eigenlijk is het gewoon weer een wedloop geworden, die 225 pk is allang achterhaald, al moet je je wel afvragen of je die vele pk's wel op de weg krijgt met die fwd auto's.
Moet er in een clio rs, euro 98 benzine worden getankt?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
En hij is weg naar Haarlem. Was ook veel meer via Marktplaats.elmotheelk (Eric) schreef:7500 eur is veel te weinig! Moet beter kunnen...
Ik heb een proefrit in een Megane RS gehad vandaag en ik denk dat hij is de volgende stap in mijn Renault collectie. Ik heb de LCR (Leon Cupra R) en de RS Megane geprobeerd maar de RS is veel beter.