JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Lekkere Clio

Dit project gaat wel lukke
ja denk het wel hoor.

heb er nog een in orde gemaakt dus weet nu wel hoe alles inelkaar zit :) .
Toch heb ik er altijd een soort zwak voor..., als er een blauw blokkie met die sticker inligt heb ik altijd een soort hoge verwachtingen......., maaar dat hoeft dus niet altijd waar te zijn.....

Haas en ik hebben pas een keer gereden met een gele clio 16v met een Achterberg blok erin....., die liep echt op kruipolie..., mn 116i was zeker sneller...., het levern was er echt uitgetrapt....zonde

Maare succces ermee he..., komt zeker goed
ja dat kan kloppen. veel mensen die zo'n blok erin hebben willen dat zelf weten en aan anderen laten zien wat het kan. in mijn andere clio lag een 1.8 achterberg blok met 30000km. dat verbruikte geen druppel olie en was uitermate snel. iets wat fris is loopt zeker beter (Y)

het 2.0 blok wat er nu uitkomt heeft een revisie nodig, weet alleen nog niet waar ik het ga laten doen. het had 90000km gelopen, maar de oliepomp is stukgegaan en de vorige eigenaar reed door :( maarja als dit opnieuw opgebouwd is zal dat ook wel netjes werken :p

wat had dat andere blok in die clio dan voor km stand? en was het eentje met chip, of alleen bewerkte kop en of onderblok?
Tijn
Contacteer:

nou, bij doorrijden zonder olie zou ik maar lekker naar een ander blok op zoek gaan, dat lijkt me goedkoper.
there is no spoon.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

vanmiddag word het begin gemaakt met onderdelen schuren, en de onderkant word verder gedemonteerd. dan kan het blok er in elk geval deze week uit.

zijn 19 16v assen hetzelfde als een williams? leek me wel omdat de onderste armen hetzelfde zijn, en het subframe nagenoeg hetzelfde.

wellicht kunnen we met tijdens de feestdagen de boal weer gedeeltelijk opbouwen als het zo blijft opschieten als gister :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nou, bij doorrijden zonder olie zou ik maar lekker naar een ander blok op zoek gaan, dat lijkt me goedkoper.
heb al een 1.8 achterberg staan voor tijdelijk erin te hangen. heeft maar weinig km gelopen dus dat gaat wel goed.

maar die 2.0 heeft inderdaad gelopen met kapotte pomp. dus het blok maar openmaken en kijken of het te maken valt. drijfstanglagers, zuigers+veren, kleppen, klepstoters moeten sowieso vervangen als het toch uitelkaar gaat. het heeft 90000km gelopen. dan maak ik het liever in een keer goed. wellicht dat de nokkenassen ook blauw zijn maarja, als ze eruit komen kunnen er ook nieuwe in :)

en ja, het kost veel geld.... maar daar is het hobby voor :p
Haas
Car: Megane RS

ff FYI, heb laatst met Matthew staan praten bij Coppes, onder andere over deze kar. Alle onderdelen van de willi zijn idd overgebouwd op deze 16v, voor zover je dat nog niet wist. Hij was eerst van Rick, toen naar Thomas gegaan en daarna naar de eigenaar waar jij m van hebt gekocht, voor zover we dat na konden gaan.. Toch wel grappig detail dat ik mijn Clio nog heb staan repareren daar bij Coppes, naast deze (Y) Onder andere wat schade na een paaltje en een setje nieuwe riemen voor t torretje :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

bedankt voor de info! het was ons inderdaad al duidelijk dat alles williams was aan deze auto. aan de onderkant was te zien dat er ook nog een cup motorsteun onderzat, en een stang die het geheel stijver zou moeten maken. pap heeft gister de motorolie afgetapt en gelukkig zat er geen grijze prut in. dus vooralsnog staat er geen kruis door de motor :)

de eigenaar waar ik hem van kocht heette danny chan. maar deze heeft hem echt maar een paar weken kunnen hebben. deze auto heeft destijds op mp gestaan, en trok al mijn aandacht.

welke clio had jij in die tijd dat hij ernaast stond? je huidige waar je aan bezig bent? of een andere?

jouw clio word echt heel mooi. als je hem eens verder inelkaar hebt staan zou ik eens willen komen kijken ernaar :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oja haas.....

ga zometeen ook schuren..... niet aan de auto, maar wel aan het subframe en ophanging :wink:
Haas
Car: Megane RS

cool!

nee, mijn vorige... Zwarte Clio S. Is al met al een jaar of 3 terug ofzo? :S
Jean-Paul-S
Über-Spammer

tijdje terug ja!

ik kwam vanmiddag op nog een andere plek roest tegen. links onder de koplamp is hij ook door. :(

word dus al 2 stukjes inzetten ondertussen. de kokers hebben gelukkig geen roest.

morgen gaat de motor er al uit. de handigheid zit er goed in na een paar clio's :D helaas is het typeplaatje van het blok af. kon je dat niet ook gewoon herkennen aan het onderblok dat het een 2.0 is?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

bekende taferelen die ook bij de vorige clio voorkamen:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000312.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op vr 14 mei 2010 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

Extra steun tussen bak en onderste motorsteun, standaard op een Williams. :wink:
Christian

wat moet dat ding helpen dan?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

die steun zit aan je bak en motorsteun vast. zal het geheel nog wel wat sterker maken.
SQWilliams

Weer Extra gewicht op je Williams!! :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Weer Extra gewicht op je Williams!! :lol:
daar heb ik al wat op verzonnen namelijk:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000327.JPG[/img]

het ging wel vrij vlot vandaag. morgen verder met een subframe schuren en in de menie zetten, alleen even hopen dat het droog is. anders geeft het zo'n troep binnen.

na de andere clio's verloopt deze door ''clio-ervaring'' echt stukken sneller. alleen het schuren en verven zal de komende 2 weken een beetje saai zijn :p
canonballman

Nie moeilijk doen: subframe naar een straler brengen, ding beetje doorlassen, en vervolgens laten poedercoaten.
5-7 tientjes ben je de man, en het gaat nooit meer roesten, en je longen kunnen ook wat langer mee.

Geloof me, daar kun je zelf niet voor schuren.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik heb het overwogen ja, maar de draagarmen en de hele onderkant moet er aan geloven als ik het goed wil doen. ik was de laatste keer voor een spaghetti en 2 veren stralen+ poedercoaten 85 euro kwijt. dus een framepje met alle randonderdelen gaan enorm veel eld kosten.

zo zag het bij mijn vorig frame uit:
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00120.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00124.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00126.JPG[/img]

ik ga er nu gewoon mee beginnen, het is dalijk kerstmis dus dan kan het er dan wel weer onder gebouwd worden.

je hebt gelijk dat het stralen veel sneller en makkelijker is, maar dit is ook wel werk wat voldoening geeft naar mijn mening.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zou je dan gewoon alle lassen van voor tot achter door moeten laten lopen? of bedoel je nog een plaat eroverheen zetten zoals bij een willy frame?
canonballman

Nee, gewoon de meeste delen wat meer aan elkaar bakken, en niet alles laten aankomen op de puntlassen. Kwaad zal het niet kunnen, maar misschien merk je er ook niks van.

Willy-idee: denk dat dat amper iets uitmaakt, die extra plaat zit ook maar hier en daar met wat rupsjes vast.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik laat het gewoon even voor wat het is. of vind je dat er echt een goed merkbaar verschil inzit? wel was ik van plan om die speciale bussen voor in de draagarmen en subframe te gaan gebruikenn. die waren paarskleurig en staan op mb meen ik.

wellicht kom ik nog een keer een willy frame tegen. die framepjes onder de rally auto's zien er pas bizar uit. die zijn pas echt anders. maar denk niet dat ik dat ga merken met rijden, wellicht bouw ik een andere keer eens een circuitauto :p

subframe eronderuit:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000330.JPG[/img]

nu maar eens kijken of het een beetje uitelkaar gaat....
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zo de hele boel is uitelkaar, wat een roestige boel was het.

nu even snel inkopen gaan doen voor pap en mam (rijst, groenten etcetera), en voor mezelf (ijzermenie, staalborstels voor het boormasjien en schuurpapier :p )

met een beetje doorwerken staat het vanavond allemaal in de menie :)
canonballman

Weet niet, heb nog niet gereden met dat subframe.........of met de auto.......of met de motor en bak...... grrrrrrr |:

Wel kun je aan de onderkant een extra stang plaatsen. Ongeveer in het midden zitten 2 10 mm gaten (links en rechts dus). Idee van een veerpootbrug, maar dan aan de onderkant. Maar of je dat merkt weet ik ook niet. Bij normaal gebruik misschien niet. Echter, als je alles zou doen, stuggere rubbers, stugger subframe, veerpootbruggen, rolkooi dan maak je mij niet wijs dat je er niks mee opschiet.
Net als met alles: je kunt het zo gek maken als je zelf wil, en alle kleine beetjes helpen, en maken samen soms een groot verschil.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja dat klopt, heb je groot gelijk in. alle beetjes helpen.

de rubbers zijn sowieso aan vervanging toe, daar komen waarschijnlijk die stuggere in. de achterste steun is al een cup steun. voor die onderste stang ga ik eens kijken in elk geval. ik heb een advertentie gezet voor een willy frame maar dat hebben er maar weinig volgens mij.

pap wil als ik klaar ben met de clio aan zijn a110 verder knutselen. dus dan heb ik even wat minder ruimte.

de gedachte speelt een beetje om een clio te bouwen om racecursus mee te volgen, of een alpine v6 turbo in orde te zetten.

het is allebei leuk, maar het 2e heeft nog enigzins historische waarde. een circuitauto kan redelijk wat geld kosten om technisch 100% veilig te krijgen, en heeft echt maar een minimale restwaarde.

maar dat is momenteel toekomstmuziek. eerst deze clio op de weg krijgen :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Weet niet, heb nog niet gereden met dat subframe.........of met de auto.......of met de motor en bak...... grrrrrrr
staat je auto dan zo lang stil al?
canonballman

Tja, nu al een half jaar niks meer aan gebeurt. Moet alleen de koets afwerken: beetje lassen, kooi erin, en het ding een keer overblazen met rode lak. Motor 2.0 en bak JC5 staan gereviseerd klaar (al een jaar...), en alle andere onderdelen heb ik ook (cup onderdelen: draagarmen aandrijfassen, torsiestaven, schokdempers, veren, en ook een setje Koni+Merwede, uitlaatje, velgen, remmen, noem het maar op), maar moet effe een week met die koets aan de gang, dat ie netjes is, en dan alles eraan hangen, en gassen.
Zit gewoon een kenteken op, en wil m tzt ook gewoon verzekeren, voor de ring.

maar ben nog effe met een andere auto bezig, die is wel bijna klaar. daarna Clio-tijd, ook voor mij, net als al de rest (jij, Haas,...)

Maart roep ik tegen iedereen, maar ik roep wel eens vaker iets.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oh dus het is meer een project als je tijd overhebt? zijn die draagarmen assen en torsies anders van een cup clio in vergelijking met een williams? de schokbrekers wist ik, maar dacht dat de rest hetzelfde was. op een gegeven moment zijn ze wel van smalle naar williams ophanging gegaan meen ik.

heb je foto's van de auto? is je blok totaal gereviseerd? wellicht kun je me informeren over de kosten van interne motoronderdelen van de f7r, de mijne moet namelijk nog gedaan worden.

morgen word het subframe verder geschuurd, en heb toch maar een afspraak gemaakt dat het geheel word doorgelast en dat er platen onderin komen zoals een williams dat heeft. daarna kijken we wel verder voor die stang waar je over vertelde. als het subframe gelast is zal ik wat plaatjes neerzetten :)

maar tijd dringt, ik ga eens verder met verven van de ophanging :p

paar onderdelen die van de auto afkomen:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000339.JPG[/img]

en dit ga ik nu eens in de menie zetten:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000340.JPG[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

en dan de spulletjes in de verf:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000342.JPG[/img]

in de kelder droogt het toch wat sneller dan in de garage, ookal is die geisoleerd.

morgen zal er niet schrikbarend veel gebeuren, beetje schuren hier en daar.

heeft iemand foto's van een doorgelast subframe? is dan echt alles doorgelast? alle foto's zijn welkom!
Christian

je moet hem niet helemaal af lassen hoor :lol:

stukjes van 2cm
Jean-Paul-S
Über-Spammer

waarom niet? dacht dat doorlassen rupsen van begin tot eind betekende?

heb je dit zelf al gedaan?
-PAZ-
Über-Spammer

als je op de plaatsen waar je subframe nu gepunt past is gewoon de lassen idd een stukje door trekt zal je frame wel al een stuk stijver zijn als voorheen, helemaal door lassen lijkt mij ook overbodig eigenlijk
R5GTT. Drive it like you stole it
antoine
Car: Renault Clio III RS

Jij bent netjes opgevoed, schoenen uit wanneer je aan de auto gaat werken. Leuke turbo btw..

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000339.JPG[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Jij bent netjes opgevoed, schoenen uit wanneer je aan de auto gaat werken. Leuke turbo btw..
ja schoenen uit en de sloffen aan he :wink:

attent dat je het ziet! de turbo 2 is van pap, van de eerste eigenaar gekocht een jaar of 8-9 geleden. hij stond destijds op interclassics in het mecc te koop. hij heeft ondertussen pas 61000km gelopen :) , maar de bak heeft lekke keerringen en het blok moet eruit om in orde gezet te worden. hij is al een tijd van de weg ondertussen. maarja, eerst de clio, dan de a110 van pap, en dan de turbo.
SQWilliams

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000327.JPG[/img]

Die luchtslang wat rechts onder hangt...... dat is toch niet de originele??
canonballman

jawel, alleen hoort die opening naar boven te wijzen, en niet naar voren.
Zit een klem aan de binnenkant waar ie in hoort
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja klopt ook, moest hem even uit de weg hebben omwat los te maken. volgens mij werkt dit prima als je zo je lucht wilt aanvoeren trouwens.
Plaats reactie