Hallo.
Via marktplaats heb ik een set stalen wielen gevonden die standaard onder een Renault 19 16v zouden zitten.
Nu heb ik een Mégane Coupé ( sport ), met dezelfde remmen als die van een Clio RS.
Kunnen die velgen onder mijn coupé? en om welke ET moet ik denken?
stalen 19 16v wielen onder een coup's sport, kan dat?
clio rs remmen past in een 15 inch velg dus dat zal geen probleem zijn, ET waarde van een 19 ligt rond de 38 dacht ik, die van jouw auto zou ik niet zo durven zeggen
R5GTT. Drive it like you stole it
ik heb al diverse setjes velgen onder mijn auto gepast, (15 inch) en ben een beetje moedeloos.
Óf de spaken lopen tegen de klauwen aan, óf de ventielen zitten ertegenaan.
Zover ik weet moet ik ET43 hebben, maar 38 is denk ik alleen maar beter, dan komen ze meer naar buiten ( toch? )
Het gaat om een Coupé van 2000, 1.6 16v sport.

Óf de spaken lopen tegen de klauwen aan, óf de ventielen zitten ertegenaan.
Zover ik weet moet ik ET43 hebben, maar 38 is denk ik alleen maar beter, dan komen ze meer naar buiten ( toch? )
Het gaat om een Coupé van 2000, 1.6 16v sport.
De 19-16v stalen velgen zullen wel passen, gezien Bart V ook met die velgen op z'n clio rijd en laten daar nou net ook Clio RS remmen onder zitten.
Das overigens 280mm
Ik had 285mm schijven met 5GT/16v klauwen, die passen dus niet in die 15" stalen velgen. Dan loopt ie dus aan op de klauw.
Overigens als de spaken tegen de klauwen lopen neem je toch gewoon een 5mm spacer? Die zijn juist perfect voor dit soort kleine probleempjes. Kan gewoon met originele bouten en je houd nog genoeg naaf over om te centreren.
Das overigens 280mm
Ik had 285mm schijven met 5GT/16v klauwen, die passen dus niet in die 15" stalen velgen. Dan loopt ie dus aan op de klauw.
Overigens als de spaken tegen de klauwen lopen neem je toch gewoon een 5mm spacer? Die zijn juist perfect voor dit soort kleine probleempjes. Kan gewoon met originele bouten en je houd nog genoeg naaf over om te centreren.
@ Steven; nee ik wil geen spacers meer gebruiken. Bij mijn vorige winterset was dat nodig. en het probleem is met die ( universele ) dingen is dat je trillingen in het stuur blijft houden.
Ik wil nu simpelweg de velgen er zonder gedoe en problemen eronder zetten.
Moet ik ook andere bouten aanschaffen? het hart van die stalen velgen is wat dunner dan alu.
Ik wil nu simpelweg de velgen er zonder gedoe en problemen eronder zetten.
Moet ik ook andere bouten aanschaffen? het hart van die stalen velgen is wat dunner dan alu.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
dat ie van zo'n klein spacertje gaat trillen heb ik nog nooit van gehoord 

ik rijd ook met 5mm spacer per kant op de gtt en heb nergens last van. trilling komt of omdat je wielen niet goed gebalanceerd zijn of ze zitten niet 100% gecentreerd
R5GTT. Drive it like you stole it
Wielen waren prima gebalanceerd, en gecentreerd.
Maar als de spacers niet goed genoeg zijn gecentreerd, heb je ook daar last van.
Niet zo heel veel, maar op hogere snelheden ( 150+ ) kan het irritant worden.
Dat is verder de discussie ook niet
Maar als de spacers niet goed genoeg zijn gecentreerd, heb je ook daar last van.
Niet zo heel veel, maar op hogere snelheden ( 150+ ) kan het irritant worden.
Dat is verder de discussie ook niet
Dit zouden de velgen moeten zijn,
Ik heb deze foto net gekregen, dus zie nu de velgen ook voor het eerst, maar ik zie dat de velg naar binnen loopt, en begin er zelf wat aan te twijfelen. Alle velgen die ik tot nu toe heb gehad, en die naar binnen liepen, liepen tegen de klauwen aan.
[img]http://www.maxtune-d.com/IMG_0218.jpg[/img]
Ik heb deze foto net gekregen, dus zie nu de velgen ook voor het eerst, maar ik zie dat de velg naar binnen loopt, en begin er zelf wat aan te twijfelen. Alle velgen die ik tot nu toe heb gehad, en die naar binnen liepen, liepen tegen de klauwen aan.
[img]http://www.maxtune-d.com/IMG_0218.jpg[/img]
volgens mij zit je er zelf ook nog in ook, bart 
@megcoupe. Het halve land doorcrossen...tsja, soms moet je er wat voor over hebben toch?
je komt uit t noorden heb ik t idee (onbekende renault)? Kon geen voorsteltopic van je vinden. Misschien ff 1 aanmaken?
Fotootje erbij van je karretje vinden we ook wel leuk

@megcoupe. Het halve land doorcrossen...tsja, soms moet je er wat voor over hebben toch?

je komt uit t noorden heb ik t idee (onbekende renault)? Kon geen voorsteltopic van je vinden. Misschien ff 1 aanmaken?

Er iets voor overhebben is een redelijke statement.
Bij mijn vorige en andere auto's was/is het totaal geen probleem om een velg te kopen. 15 inch? leuk? ja? kopen
Maar bij dit ding is het een crime, ik moet kijken waar zit het ventiel, hoe loopt de velg, hoe dik is het velg bed ( dit om te kijken of er nog lood tussen past ) schijtziek word je ervan als het steeds niet past.
Bij mijn vorige en andere auto's was/is het totaal geen probleem om een velg te kopen. 15 inch? leuk? ja? kopen

Maar bij dit ding is het een crime, ik moet kijken waar zit het ventiel, hoe loopt de velg, hoe dik is het velg bed ( dit om te kijken of er nog lood tussen past ) schijtziek word je ervan als het steeds niet past.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
foto's? 

cool! ben benieuwd...
maar waar kom je nu vandaan dan? Heb nog geen Wie is Wie gezien
maar waar kom je nu vandaan dan? Heb nog geen Wie is Wie gezien