Onregelmatig stationair toerental

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Sterre

Hallo,

eigenlijk merk ik het alleen in de zomer bij hogere temperaturen, maar het schiet me nu tebinnen; het stationair toerental is soms enorm wisselend (Clio 16V uit 2001). De motor blijft wel lopen, slaat nooit af, maar het is best hindelijk. Ik heb vroeger een andere Clio 16V gehad (als leaseauto) uit hetzelfde bouwjaar, die kreeg op een gegeven moment ook last van een onregelmatig stationair, dat duurde een week, en toen hield -ie er helemaal mee op (diagnose was toen: defecte bobine).

Zijn er nog andere verklaringen voor een onregelmatig stationair vooral bij warm weer? Ik heb de accuklem al een keer losgehad om te kijken of het 'resetten' van de computer soms hielp, maar nee.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Ja het kan aan de afstelling liggen. De mijne een Clio II 1.2 16V uit 2003 heeft dat ook. Bij warm is het weliets minder maar hij loopt hort en stotterig stationair. Heb het wel eens aan de garage gevraagd om hem dan iets anders af te stellen maar helaas was dat niet mogelijk vanwege de strenge EU normen voor de uitstoot. Wss dat jou Clio hier ook last van heeft. Zover ik weet waren de meeste 1.4's en vooral 1.6 die te kampen hadden met slechte bobines
Marco (ClioII)

Mijn clio 1.6 16v uit 2002 loopt bij warme motor ook iets te laag in toerental. Heb bij de dealer nagevraagd en dit bleek normaal te zijn ivm uitstoot.
Lemon8

hey kan aan je gasklep regelaar liggen.. hmm weet ff de goede naam niet maar dat rode dingen wat op je gasklephuis zit, die was bij mij kaput waardoor hij enorm schommelde.. makkelijk te vervangen lijkt mij voor een 2dehansje..
Sterre

Het onregelmatig lopen werd steeds erger, de motor sloeg steeds af bij in de file staan of voor het stoplicht. Er ging geen motorstoringlampje aan. Volgens de garage is het inderdaad een defecte bezinedrukregelaar (of gasklepregelaar, weet niet precies meer).
Plaats reactie