Renault Megane 1.6 RN (1998) startproblemen

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
conra700

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw hier maar had ff een vraagje over mijn Megane. Vanmiddag na mijn werk wilde de megane niet meer starten. De accu is niet leeg en heb ook via een andere auto proberen te starten. De verlichting en alles werkt nog gewoon. Als ik de sleutel omdraai gaat de digitale klok op het dashboard uit maar voor de rest gebeurd er niks. Het oliekannetje en de accu branden op het dashboard maar twijfel nu of dat altijd zo is. Ik hoor de startmotor niet eens een omwenteling maken dus ik snap even niet wat er aan de hand is. kan iemand mij uit de brand helpen?

mvg en bvd,

Conra700
Abel
Über-Spammer

is het starten via een andere auto wel gelukt?

Als je verlichting aan hebt bij het starten blijven die branden of gaan die ook uit?
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Controleer het kleine stekkertje eens op het startrelais van de startmotor. deze zit vaak vol met corrosie door al het water en vuil wat er bij komt.

Even een nieuw kabelschoentje er aan zetten en klaar :beer:
Riël
Über-Spammer

Denk het niet, gezien de dashboardverlichting dimt zal het relais wel schakelen, maar de startmotor kaduuk zijn.

Of je blok hangt vast maar daar gaan we maar niet vanuit :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
conra700

Niet de hele dashbordverlichting dimt, alleen mijn digitale klokje in het midden van het dashboard gaat helemaal uit als ik probeer te starten. Starten via een andere auto lukte ook niet.

mvg,

conra700
Abel
Über-Spammer

tja dan denk ik ook dat er iets is met de startmotor, en ff een ferme tik met een hamer op geven, op het Dikke gedeelte.

en een een harde tik he!
conra700

Bedankt voor de tip stadjer. Kun je mij zo ook vertellen of ik er een beetje makkelijk bijkan en waar de startmotor ongeveer zit bij dit type Renault? Auto staat op een slecht verlichte parkeerplek en ik wil niet ergens hard op slaan waardoor ik daarna een zuiger kan zien zitten :-)

mvg,

Conra700
Fleetwood

startmotor zit aan de achterzijde van het blok,
dat word aanduwen dus...
ik word er zoo moei van.
conra700

Je kan er dus alleen van de onderkant bij? Ik zal hem proberen aan te duwen (in de 2e versnelling was het toch?).

dank u,

conra700
conra700

Ik heb de startmotor vervangen en dat was het probleem. Ik zit nu echter met het volgende probleem: ik krijg de auto heel erg moeilijk (lees: 10.000x drukken) van de startonderbreking af. Ik wil gewoon dat de startonderbreking eraf gaat. weet iemand hoe je de startonderbreking eraf kunt krijgen en wat dat ongeveer kost????? Ik ben echt spuugzat van die startonderbreking en denk ook dat het dievengilde geen interesse heeft voor deze auto :-) Moet dit geprogrammeerd worden en wat kost dat ongeveer?

mvg,

Conra700
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

vervang eerst de batterij van de afstandsbediening even
heb je dat al gedaan ? pak dan je reserve sleutel !
ik geloof dat trouwens bij dit type megane de zekering van het klokje verwijderd kan worden en dat dan ook je startonderbreker uitgeschakeld is :wink:
Fleetwood

nou daar geloof ik niks van Sven... :wink:
ik word er zoo moei van.
conra700

De oplossing van de garage is natuurlijk nieuwe sleutels bestellen maar dat is ook weer een duur grapje. Is er geen noodoplossing om de startonderbreking eraf te krijgen? ik dacht dat dit moest bij auto's voor de veilgheid. Misschien handig als je de auto nog kan starten als er een trein op je afstormt en de batterijen van je sleutel leeg zijn :-)

En ik lees ook vaak over problemen met de BDP sensor, kan dat het ook zijn?
Plaats reactie