Oliekoeler met of zonder thermostaat????
-
Ik vroeg me af of het wat uit maakte of ik op mijn renaultje 5 GTT een oliekoeler met of zonder thermostaat zal plaaten??? Wat vinden jullie????
yeah, dit is een interessant vraagstuk 
ik heb altijd gereden zonder, maar er zijn zat mensen die beweren dat je zo'n ding moet hebben.
met thermostaat issie wat sneller op temperatuur en koelt ie niet beneden een bepaalde waarde. ik heb verder nooit problemen gehad, mijn olie was altijd rond de 90-100 graden en bij zomers weer 110 dus met een 80 graden thermostaat merk je daar weinig van
wel iets langer warmrijden, maar dat heeft met je rechtervoet te maken.

ik heb altijd gereden zonder, maar er zijn zat mensen die beweren dat je zo'n ding moet hebben.
met thermostaat issie wat sneller op temperatuur en koelt ie niet beneden een bepaalde waarde. ik heb verder nooit problemen gehad, mijn olie was altijd rond de 90-100 graden en bij zomers weer 110 dus met een 80 graden thermostaat merk je daar weinig van

wel iets langer warmrijden, maar dat heeft met je rechtervoet te maken.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
Ja sommige mensen zeggen dat het dan heeel heeel heeel lang duurd voordat ie warm is. Dus vandaar de vraag, als er meer mensen zijn die er geen problemen mee hebben gehad dan koop ik er gewoon een zonder want dat scheeld toch de helft. Dus nog meer mensen met ervaring????
en die mensen die zeggen dat dat heeeeel lang duurt, rijden die ook allemaal zonder?
laat je niet gek maken.
laat je niet gek maken.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
Ik laat me niet gek maken
, ik ben zelf van mening dat een oliekoeler zonder thermostaat prima gaat. Maar omdat ik het zelf nog niet ondervonden heb vroeg ik me af wat andere mensen hier van dachten en ervaren hadden. Altijd makkelijk om te weten voordat je wat aanschaft.

Zal ook wel gaan hoor, je zult alleen in de winter ws. een stukkie moeten afplakken om em een beetje op temp te houden. Maarja dan moet je dus wel een meter hebben.
Voor die paar tientjes extra kun je er ook 1 met thermostaat kopen, hoef je ook niet perse een meter, weet je altijd dat het wel goed zit. Kun je altijd later nog es een meter plaatsen.
Tja verder moet je het zelf weten, zal iig niet zo zijn dattie er merkbaar sneller stuk van gaat ofzo.
Voor die paar tientjes extra kun je er ook 1 met thermostaat kopen, hoef je ook niet perse een meter, weet je altijd dat het wel goed zit. Kun je altijd later nog es een meter plaatsen.
Tja verder moet je het zelf weten, zal iig niet zo zijn dattie er merkbaar sneller stuk van gaat ofzo.

-
Gaat ook niet om het sneller gaan maar wel om het warm worden. Met oliekoeler word ie stuk minder heet.
-
- Moderator
- Car: MB
wat voor olie koeler? wat voor plaats te monteren? dit zal ook wel invloed hebben denk ik...
Ik heb er geen en wil er ook geen op het moment maar ik zou er een met thermostaat nemen. Je neemt zo'n ding immers om je olie beter op een pepaalde temp te houden toch?
Ik heb er geen en wil er ook geen op het moment maar ik zou er een met thermostaat nemen. Je neemt zo'n ding immers om je olie beter op een pepaalde temp te houden toch?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Ik neem hem om me motor meer te koelen, aangezien hij nog wel aardig heet word met trappen. De koeler zelf komt goed in de wind te hangen onder in de bumper dus.