Winterbanden. Welk merk?
Hallo,
Ik wil winterbanden op mijn oude velgen laten leggen... maar welk merk. Ik weet dat Michelin goed is maar Vredestein is ook niet verkeerd.
Of zegt iemand nee ik zou voor een ander merk gaan want ik wil er wel een paar winters mee vooruit kunnen.
Ik wil winterbanden op mijn oude velgen laten leggen... maar welk merk. Ik weet dat Michelin goed is maar Vredestein is ook niet verkeerd.
Of zegt iemand nee ik zou voor een ander merk gaan want ik wil er wel een paar winters mee vooruit kunnen.
Laatst gewijzigd door Rammi op wo 29 nov 2006 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Vredestein QUATRAC 2
Test-beoordeling: TyreTest.com
TyreTest.com:Durchschnitt aus 70 Testurteilen Ø2.1
Grip bij droge condities 1.8
Remeigenschappen bij droge condities 1.9
Grip bij natte condities 2.3
Remeigenschappen bij natte condities 2.3
Grip bij sneeuw 2.4
Comfort 2.1
Geluid (binnen auto) 2.0
Geluid (buiten auto) 1.9
Slijtage band 2.1
Gereden kilometers 1.801.550
Test-beoordeling: TyreTest.com
TyreTest.com:Durchschnitt aus 70 Testurteilen Ø2.1
Grip bij droge condities 1.8
Remeigenschappen bij droge condities 1.9
Grip bij natte condities 2.3
Remeigenschappen bij natte condities 2.3
Grip bij sneeuw 2.4
Comfort 2.1
Geluid (binnen auto) 2.0
Geluid (buiten auto) 1.9
Slijtage band 2.1
Gereden kilometers 1.801.550
Wel 2 of 3 keer per dag.
Maar aangezien in de winter mijn auto snel vies wordt en zeker waar ik woon.(ik woon niet in zo'n mooie gestraatte straat waar al het vuil in een put weg loopt) Na het wassen van vorige week is ie nu al veel smeriger dan ervoor. en ik rij niet eens zo veel km's mee.
Dus zodoende wil ik een lekkere winterset.
Maar aangezien in de winter mijn auto snel vies wordt en zeker waar ik woon.(ik woon niet in zo'n mooie gestraatte straat waar al het vuil in een put weg loopt) Na het wassen van vorige week is ie nu al veel smeriger dan ervoor. en ik rij niet eens zo veel km's mee.
Dus zodoende wil ik een lekkere winterset.
Ik heb zelf Vredestein Snowtrac in maat 175/65/r14 onder mijn Clio II liggen. Ik moet zeggen met droog weer zijn mijn Pirelli's P7000 (205/40/ZR17) toch n stukje beter. Maar zodra het iets of wat geregend heeft, ben ik met die 17 inch ook alle grip kwijt (al een 360 gemaakt, zonder schade). Dus ja ik ben blij dat ik er nu winterbanden onder heb liggen.
Waar wil je voornamelijk gaan rijden met je auto? 25x naar Oostenrijk besneeuwde bergpassen doorkruizen? Of gewoon in Nederland, met veel regen en nattigheid? De bandenboer raadde mij in iedergeval Vredestein aan voor het Nederlandse winterklimaat. Aangezien ik praktisch alleen in Nederland rijd, heb ik zijn raad opgevolgd.

Waar wil je voornamelijk gaan rijden met je auto? 25x naar Oostenrijk besneeuwde bergpassen doorkruizen? Of gewoon in Nederland, met veel regen en nattigheid? De bandenboer raadde mij in iedergeval Vredestein aan voor het Nederlandse winterklimaat. Aangezien ik praktisch alleen in Nederland rijd, heb ik zijn raad opgevolgd.

-
ik heb zelf ook vredestein snowtrack 195 50 15 onder mijn clio 16v en bevalt zeer goed.
volgens mij stond laatst in de autoweek een winterbanden test waar vredestein er als 3e uit kwam dus gewoon goed.
succes met kiezen.
volgens mij stond laatst in de autoweek een winterbanden test waar vredestein er als 3e uit kwam dus gewoon goed.
succes met kiezen.
Wat voor banden heb jij er onder zitten?Maus schreef:Dan heb je het hele jaar een band die 't net niet is....pierre schreef:neem Vredestein All Season, hele jaar geen gezeur meer.
Heb nu uniroyal rainsports voor het gehele jaar maar in de zomer wil ik toch wel meer grip hebben...
alleen in nederland (ook nog eens de deutsche autobahn ausprobieren).Remy schreef:Ik heb zelf Vredestein Snowtrac in maat 175/65/r14 onder mijn Clio II liggen. Ik moet zeggen met droog weer zijn mijn Pirelli's P7000 (205/40/ZR17) toch n stukje beter. Maar zodra het iets of wat geregend heeft, ben ik met die 17 inch ook alle grip kwijt (al een 360 gemaakt, zonder schade). Dus ja ik ben blij dat ik er nu winterbanden onder heb liggen.
Waar wil je voornamelijk gaan rijden met je auto? 25x naar Oostenrijk besneeuwde bergpassen doorkruizen? Of gewoon in Nederland, met veel regen en nattigheid? De bandenboer raadde mij in iedergeval Vredestein aan voor het Nederlandse winterklimaat. Aangezien ik praktisch alleen in Nederland rijd, heb ik zijn raad opgevolgd.![]()
![]()
1 goede winterset
1 goede zomerset

Als zomerbandje de Bridgestone Potenza RE050; heerlijk bandje met een super stijve wang.Strijder schreef:Wat voor banden heb jij er onder zitten?Maus schreef:Dan heb je het hele jaar een band die 't net niet is....pierre schreef:neem Vredestein All Season, hele jaar geen gezeur meer.
Heb nu uniroyal rainsports voor het gehele jaar maar in de zomer wil ik toch wel meer grip hebben...
En nu als winterband de Vredestein wintrax extreme. Sinds dat ik die er onder heb liggen, is 't alleen nog maar stralend weer geweest.

Dus ook weinig slijtage neem ik aan dan?Maus schreef:Als zomerbandje de Bridgestone Potenza RE050; heerlijk bandje met een super stijve wang.Strijder schreef:Wat voor banden heb jij er onder zitten?Maus schreef:Dan heb je het hele jaar een band die 't net niet is....pierre schreef:neem Vredestein All Season, hele jaar geen gezeur meer.
En nu als winterband de Vredestein wintrax extreme. Sinds dat ik die er onder heb liggen, is 't alleen nog maar stralend weer geweest.

Hier een test van 2006 Vredestein winterbanden
http://www.vredestein.com/File_Banden/2 ... D=21974909
liever niet, zodra er meer dan 10cm sneeuw valt verandert mijn gtt in een sneeuwschuiver
. snowtrac is ook een M & S band (modder en sneeuw)
dus ideaal voor in de winter

dus ideaal voor in de winter

R5GTT. Drive it like you stole it
ik heb zelf vredestein snowtracks en die bevallen heel goed, maatje 155-70-13. Mn ma heeft michelin alpine onder de twingo, die maken vrij veel kabaal vind ik. En mijn vader heeft nu dunlops onder zijn laguna, hele goeie wegligging en slijt niet zo hard.
Helaas gaat die vlieger niet helemaal op.....Strijder schreef:Dus ook weinig slijtage neem ik aan dan?Maus schreef:Als zomerbandje de Bridgestone Potenza RE050; heerlijk bandje met een super stijve wang.

genieten tot en met!

ik welpierre schreef:ik heb deze winter nog geen vlok sneeuw gezien, temperaturen rond 7 graden gemiddeld.