Hoeveel kan je eruit halen als hij nu top rijdt zit ik tegen de 230 aan harder gaat hij niet stopt gewoon.
En is het normaal dat hij in zijn 1 en 2 schokt?

Ik geef niet af op Coupé's. Maar als ik aan Coupe's denk, denk ik aan die 335i waar ik laatst een stintje Hoeksche Waard mee gedaan. (En ja ook hierin zit ik te denken waar de performance verbetering te halen valt.)Tijn schreef:een beetje afgeven op een coupe....
Dat schokken is een potentiele elektronica/ motorstoring? Lijkt mij beginpunt nummer 1 om op te lossen.henkjoy schreef:Hoeveel kan je eruit halen als hij nu top rijdt zit ik tegen de 230 aan harder gaat hij niet stopt gewoon.
En is het normaal dat hij in zijn 1 en 2 schokt?
speedline schreef:Ik geef niet af op Coupé's. Maar als ik aan Coupe's denk, denk ik aan die 335i waar ik laatst een stintje Hoeksche Waard mee gedaan. (En ja ook hierin zit ik te denken waar de performance verbetering te halen valt.)Tijn schreef:een beetje afgeven op een coupe....
Ik dreun geen lijstjes meer op...En een Maxi motor in een standaard auto is misschien een beetje te veel 'vlag op strontschuit'?
Maaruh, omdat ik het niet kan laten; een rondje cilinderkop bewerken, ecu manipulatie, McUitlaat +spaghetti speciaal moet een leuk beginnetje zijn. Afronden en inkoppen met een short shift kitje en een stuurnaafje?
Mag het serieus geld kosten; doe dan een turbotje of een hoger gecomprimeerd atmosferisch blok?! De versleten wielophangin, remmerij en bak dan ook niet vergeten.
Ik heb gister een stukje in een 335 coupe geredenNiels Takken schreef:Mijn vader heeft sindskort die 335i coupe hmmmm dat is geen straf inderdaad, op de testbank geeft hij meer vermogen aan dan in de folder.. Dit doen ze ook een beetje zodat ze de M3 nog redelijk kunnen verkopen, als het vermogen niet veel scheelt en de prijs wel gaan de kopers wel ff nadenken..
Met alle respect Luco, maar er zijn circuits en circuits. Ook de bestuurder 'schijnt nogal invloed te hebben op de resultaten'.Luco/Alpine-racer schreef:ach een m3 is dan wel leuk, maar kost serieus centen
en dan is het toch vreemd (als die dan zo speciaal is als jij zegt) dat die op het circuit echt dik maar dan ook dik tegenvalt
Niet lullig bedoeld hoor, maar bmw is echt niet heilig ofzo. Neem bijvoorbeeld de circuittest van het engelse "Evo" magazine, waar notabene een Clio (Trophy) 3e wordt, voor een lamborghini murcielago, en ruim voor welke bmw dan ook! Hij moet alleen een ferrari F430 en nog een andere auto (even vergeten welke, denk een porsche) voor zich dulden.speedline schreef:Met alle respect Luco, maar er zijn circuits en circuits. Ook de bestuurder 'schijnt nogal invloed te hebben op de resultaten'.Luco/Alpine-racer schreef:ach een m3 is dan wel leuk, maar kost serieus centen
en dan is het toch vreemd (als die dan zo speciaal is als jij zegt) dat die op het circuit echt dik maar dan ook dik tegenvalt
En wat valt er dan tegen en tegen welke maatstaven? De massa, packaging, gewichtsverdeling en aandrijflijn meegenomen is en blijft de (E46) M3 een top automobiel.
Over het succes van de toerwagens zoals de 320si en M3 GTR valt ook niet te twisten.
Daar komt nog eens bij dat de E46 M3 ook nog enig 'langstrecken' comfort biedt. Plus het feit dat het snelheidspotentieel zeer toegankelijk is. Dat toont gewoon aan dat het auto's zijn waar zeer veel kennis en ervaring in verwerkt is. Dus een onderstel met 'rubber' strak laten sturen, redelijk comfortabel en in staat om veel duurdere auto's het nakijken te geven. En dan ook nog redelijk duurzaam. Knap staaltje werk.
Zeker als je beseft dat de gemiddelde RS of eigenlijk elke sportieve Renault al zeer snel aan een opfrisbeurt van het onderstel toe is; zelfs al wordt er behouden mee gereden. Alle waar naar zijn geld maar de Fransen maken er meestal een potje van.
Of je daar voor wilt betalen is een andere vraag. Kostprijs is altijd subjectief. Zeker voor de gemiddelde Nederlander die meestal niet bereid is om meer dan de schrootprijs voor een auto te betalen. Maar dat terzijde.