Hey mensen
Nadat ik met mijn clio heb gereden en de motor warm is, wil hij daarna niet meer starten... De startmotor draait wel gewoon maar hij slaat niet aan. Best irritant om telkens als je boodschappen hebt gedaan je iemand moet vragen of ie ff een duwtje wil geven. Maakt overigens niet uit of het regent of droog is buiten.
Misschien iemand dit vaker meegemaakt???
Tips???
Alvast bedankt
Clio 16 v start niet...
toevallig een immitatieverdelerkap en of rotor gecentelijk gemonteerd? Dat was bij paul en rob ook het probleem, niet meer starten bij warme motor...
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 21 mar 2006 8:25
- Locatie: Oosterhout
Klopt, de verdelerkap is net voor ik hem kocht vervangen, maar weet niet of ie origineel is...Haas schreef:toevallig een immitatieverdelerkap en of rotor gecentelijk gemonteerd? Dat was bij paul en rob ook het probleem, niet meer starten bij warme motor...
Ga het eens uitproberen met een originele. Thnx alvast
De startmotor hoor je wel draaien, maar meer gebeurt er ook niet. De auto slaat niet aan. Als je dan aanduwt start ie wel. Je hoort ook vaak dat de benzine blijft doorlopen (als je de contactsleutel omdraait), zou het hiermee misschien (ook) iets te maken kunnen hebben?Bart V schreef:Dus hij start wel als je hem aanduwt op het moment dat hij niet wil starten met de startmotor, ookal draait die wél rond?? Dat is namelijk wat tegenstrijdig
Zodra je de sleutel omdraait om te starten gaat de pomp lopen. Als je de auto duwt met de sleutel op contact loopt de pomp een paar seconde om het brandstofsysteem op druk te brengen, en gaat pas weer lopen zodra de motor loopt. In beide gevallen heb je dus wel brandstofdruk.
De pomp hoort overigens niet permanent te lopen als de sleutel op contact staat.
Wat zou kunnen is dat er iets is met het contactslot. Als de auto op contact staat, hebben alle motoronderdelen voeding. Als de motor gestart wordt met de startmotor moet dit zo blijven. Het zou kunnen dat mischien tijdens het starten de spanning (deels) wegvalt richting het motorcircuit. Dat zou je eens moeten meten. Kijk dan eerst wat er ontbreekt als je start met de startmotor (onsteking en/of benzine). Vervolgens kan je uitmeten waar eventueel de spanning wegvalt. Als dit al het geval is, zal dit waarschijnlijk 1 van de relais zijn die oa de ecu voorziet van voeding.
Het is een mogelijke, en eigenlijk de enige verklaring waarom de auto wel start als je hem aanduwt, maar niet start als de startmotor ronddraait.
De pomp hoort overigens niet permanent te lopen als de sleutel op contact staat.
Wat zou kunnen is dat er iets is met het contactslot. Als de auto op contact staat, hebben alle motoronderdelen voeding. Als de motor gestart wordt met de startmotor moet dit zo blijven. Het zou kunnen dat mischien tijdens het starten de spanning (deels) wegvalt richting het motorcircuit. Dat zou je eens moeten meten. Kijk dan eerst wat er ontbreekt als je start met de startmotor (onsteking en/of benzine). Vervolgens kan je uitmeten waar eventueel de spanning wegvalt. Als dit al het geval is, zal dit waarschijnlijk 1 van de relais zijn die oa de ecu voorziet van voeding.
Het is een mogelijke, en eigenlijk de enige verklaring waarom de auto wel start als je hem aanduwt, maar niet start als de startmotor ronddraait.