hey ik heb sinds gister de olie van mijn williams vervangen door 5w40 volsynth er zat eerst 10w in...
maar nu gaat wanneer ik gas geef (3000/4000rpm) de oliedruk super snel omhoog tot wel 5 bijna 6 bar...als ik gas loslaat daalt de druk ook meteen weer tot een bar of 1.5
ligt dit aan de meter of aan de olie? ik heb met de olie ook het filter vervangen door een org. renault dus lijkt me dat het moet kloppen?
denk dat het aan je meter ligt, deze zijn niet echt betrouwbaar bij de meeste renault's , als je het echt zeker wilt weten moet je er een extrene oliedruk meter aanhangen een dan een eindje gaan rijden
nu ik vind dat er te snel naar de meter word geloerd als de oorzaak..
10 tegen 1 dat het wel aan de olie ligt. Als ik jou was zou ik die olie er uithalen. Het blokje is niet gemaakt voor vol syntheet, maar voor half syntheet, Als je nu zomaar opeens andere olie gaat gebruiken kan het zijn dat die nieuwe olie alle troep wat opbouwt in jaren losweekt. Dus is het in mijn optiek zinvol om je olie er weer uit te gooien en in combinatie met een nieuwe filter Elf 10W40 competition olie er weer in te gooien
Het zou inderdaad wel heel toevallig zijn dat die meter juist nu gaat liggen eikelen... Het moet iets met de olie te maken hebben en zoals Abel idd al aangeeft hoort er geen synthetische olie in dit blok.
Het hoeft niet per se elf competition te zijn, da's pure marketing. Gewoon 10W40 halfsyntheet van een goed merk voldoet prima, en die vind je zat bij de automaterialen zaken, of bij garagebedrijven/tankstations.
heb er net elf competition ingegooid van de dealer... maar ja dan weet ik voor de volgende keer dat het niet zoveel verschil maakt...
hij moet nog warm draaien en dan hoop ik dat het weg is..
maar als ik het dus goed begrijp is het beste half synth?
leeroy schreef:heb er net elf competition ingegooid van de dealer... maar ja dan weet ik voor de volgende keer dat het niet zoveel verschil maakt...
hij moet nog warm draaien en dan hoop ik dat het weg is..
maar als ik het dus goed begrijp is het beste half synth?
dan heb je 8 euro de liter teveel betaald
zie rtc markt
maar beter dat die weer goed is, je oliedruk
Ik wilde geen nieuw topic openen, zag dat deze al aardig mijn vraag beantwoordde ;
Alleen weet ik niet of het half-syntheet verhaal ook geld voor de Clio 2,0 RS uit 2003. Jullie hadden het net over een Williams, kan zijn dat de latere clio's het wel goed is
Ik wilde nl. net een volsyntheet bestellen (op aanraden van Opieoils.co.uk) voor de mijne.