Hey ik heb een renault clio 16v uit 92 en daar heb ik het volgende probleem mee.
Hij ging in ene toen ik voor het stoplicht stond sputteren en toen viel hij uit. aan de kant gezet anwb gebeld en die hebben er naar gekeken en konden het niet vinden maar zeiden dat het waarschijnlijk me mapsensor of me gasklepsensor was. Hij rijd nog wel maar loopt heel onregelmatig je moet met slippende koppeling wegrijden anders heeft hij te weinig kracht. Hij komt ook niet boven de 3500 toeren en als je te enthousiast je gas intrapt valt ie meteen weg je moet heel geleidelijk gasgeven. Maar zodra je hem met ene koude motor start dan doet ie het 2 minuten even goed lijkt het alsof er nix aan de hand is en dan komt pas het probleem. ook als je hem een paar minuten uitgezet heb met een warme motor en je start hem weer is er ook even nix aan de hand.
Toen ben ik naar de garage gegaan en daar hebben ze me ecu op de comp aangesloten en daar konden ze geen fouten vinden alleen dat me benzine/luchtverhouding te hoog stond. Toen hebben we eerst me lambdasonde doorgemeten maar diegaf de juiste voltages aan. Toen ben ik alles gaan vervangen wat met je benzine/luchtverhouding te maken kan hebben: Gaskleppen+sensor, ontsteking, bobine, verdeelkap, kabels, bougies, warmte koud sensoren, een sensor voor de stand van me krukas en me mapsensor.
Toen dachten we als laatste mogelijkheid dat het me ecu zelf was dus die heb ik vervangen. maar die geeft hetzelfde probleem alleen gebeurt het nu niet na 2 minuten maar pas na 6 minuten.
Ik ben nu zelf door al mijn oplossingen heen dus ik hoop dat jullie mij mischien kunnen helpen, want hij heeft meer stilgestaan dan dat ik er in heb kunnen rijden.
Alvast hartstikke bedankt, Remco