verwarming

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
wizzerd

heey,
mijn clio uit 91 1.4 rt doet een beetje kut.
althans :P de verwarming dan.

als ik op de snelweg rijd en het maakt niet uit hoelang ( al is het een uur) dan doet me verwarming het gewoon niet...hij blaast wel maar het is net een airco :P.

als ik kleine stukjes in de stad rijd, lijkt mij verwarming het iets beter te doen. nu lijkt mij dit aan de thermostaat te liggen? wie weet er meer van en kost dit veel geld, een thermostaat? alvast bedankt het is nogal koud in me auto vooral sochtends (N)

ik laat ff een foto zien, het zwarte streepje is zoals ik op snelweg rijd en de normale streep is als ik in de stad kleine stukjes rijd (dan word die wat warmer)

[img]http://www.magix-photos.com/mediapool05 ... 54A348.jpg[/img]
Haas
Car: Megane RS

probeer ook even met de SEARCH wat topics op te duikelen .... er is echt al meer en meer over geschreven.

Lijkt me dat je thermostaat open blijft staan als je temperatuur zo daalt bij snelweggebruik en dat je complete systeem een doorspoelbeurtje vereist als hij bij stadsverkeer zo oploopt.. :)
pierre

inderdaad thermostaat vervangen en ontluchten, trouwens metertje rechts staat ook op nul .
knarF16V
Contacteer:

metertje rechts is alleen oliepijl..
doet nix als de auto loopt volgens mij..

heeft ie echt pas 55000 gelopen...
CLIO 16V --> 19 16V
Riël
Über-Spammer

Haas schreef:probeer ook even met de SEARCH wat topics op te duikelen .... er is echt al meer en meer over geschreven.

Lijkt me dat je thermostaat open blijft staan als je temperatuur zo daalt bij snelweggebruik en dat je complete systeem een doorspoelbeurtje vereist als hij bij stadsverkeer zo oploopt.. :)

Mwha,

rianne haar RT heeft alles nieuw en doorgespoeld en die staat ook exact daar op de snelweg en in de stad. Als de fan mooi aanslaat is t alleen maar goed dat de motor fijn op temperatuur blijft ;) ( (I) misschien dat de reden dat dat ding steevast 1:15 blijft lopen)
wizzerd

knarF16V schreef:metertje rechts is alleen oliepijl..
doet nix als de auto loopt volgens mij..

heeft ie echt pas 55000 gelopen...
haha jah ik denk het wel, heb hem pas 3 maanden ofzo maar heb alle boekjes erbij enzo , maar jah goed je weet het nooit idd.
wizzerd

hmmm me auto staat nu bij de garage, het bleek dus dat er totaal geen thermostaat in zat, dus vandaar airco ipv verwarming (N)
ghp

Niet gezond voor de motor: het duurt veel te lang eer hij op temperatuur komt.

Je mag de vorige eigenaar wel bedanken (graptje): het is een noodoplossing (of een nederlandse oplossing?) voor wanneer ze het koelcircuit niet deftig ontlucht krijgen, zoals ik nu trouwens voorheb met mijn R5 Baccara (ook een 1721cc). De laatste truuk die ik nog kan proberen: een gaatje boren in de thermostaat ( http://pboursin.club.fr/pdgrefro.htm ).
wizzerd

jep , idd, sinds ik die auto hebt gekocht, zijn er al heel wat mankementen aan, was bij een turkengarage op rotterdam zuid:

zitten 2 nieuwe aandrijfassen in, nieuwe uitlaat op , dynamo vervangen, banden zijn helemaal versleten (voorband staat scheef, moet uitgelijnd worden), auto schokt heel erg, monteur kan er nix aan doen zegt die, en nog 1 vraag:

er zit nu een thermostaat in, de motortemp. is nu goed (in het midden staat het wijzertje), maar de verwarming blijft nog lauw, de monteur zegt dat het waarschijnlijk de verwarmingsradiateur is. mijn vraag is kan je dit zelf vervangen en hoe? en hoe duur is dat ongeveer?
Riël
Über-Spammer

dan moet t dashboard er wel uit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
wizzerd

Riël schreef:dan moet t dashboard er wel uit.
ok ,maar is dat veel werk en zelf te doen ? ook voor iemand die er niet zo heel veel verstand van heeft
Riël
Über-Spammer

Ik weet niet hoe handig jij bent.
T is een behoorlijke shitklus ja :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
wizzerd

Riël schreef:Ik weet niet hoe handig jij bent.
ja dat gaat mij dan niet lukken denk ik.
wizzerd

wizzerd schreef:
Riël schreef:Ik weet niet hoe handig jij bent.
ja dat gaat mij dan niet lukken denk ik.
is er niet iemand die in de buurt van rotterdam woont en die heel mijn auto een beetje wilt nakijken en maken evt. (tegen betaling) !? ?

(L)
ghp

Mijn interieurverwarming is ook niet al te bijzonder. Ik ga binnenkort eens proberen als ik van langs het motorcompartiment de matrix niet eens kan doorspoelen. De vraag is natuurlijk: "Waarmee?"
knarF16V
Contacteer:

ghp schreef:Mijn interieurverwarming is ook niet al te bijzonder. Ik ga binnenkort eens proberen als ik van langs het motorcompartiment de matrix niet eens kan doorspoelen. De vraag is natuurlijk: "Waarmee?"
Water??

voorzichtig met de tuinslang in tegengestelde richting schoonspoelen.
niet teveel druk in elk geval. als ie nog een beetje warm wordt, kun je overwegen een blikje "bar's nural" in het koelsysteem te gooien of iets wat erop lijkt, dit is gewoon een koelsysteem reinigingsvloeistof, waarmee je dan iets van 100 km moet rijden geloof ik en dan weer de oude zooi eruit en vervangen door goede (niet renault) koelvloeistof.

heb niet veel ervaring met dat spul, weet wel dat wanneer je er ooit troep in hebt gegooid om lekken te dichten, dan kun je dit beter niet gebruiken want dan gaat ie waarschijnlijk weer lekken.

gr frank
CLIO 16V --> 19 16V
ghp

Tenzij die troep om lekken te dichten "Bar's Leaks" was, want die twee zouden wel op elkaar afgestemd moeten zijn (volgens de advertentie).

Bedankt voor de info, ik zal eens horen in het gezondheidswinkeltje of ze dat daar hebben.
knarF16V
Contacteer:

ja en neej, vaak raden ze aan om eerst nural te gebruiken en dan meteen voor de zekerheid (dat zij niet al te veel geld mislopen denk ik) bar's leaks erin te gooien, dat "smeert" dan het koelsysteem en zorgt dat er geen lekken ontstaan.

mijn mening: als ie niet lekt geen teringzooi erin. maar goed dat is mijn mening.
CLIO 16V --> 19 16V
Martijn van Leeuwen
Car: Dodge RAM
Contacteer:

Over de interieur verwarming gesproken.
Ik merk bij mijn Clio II dat als ik een tijd niet gereden heb dat de blowers een raar geluid maken en ik ontzettend veel last krijg van bestlagen ramen.

Misshchien zijn dit twee aparte dingen maar suggesties zijn van harte welkom.

Waar zou ik moeten zoeken naar de oorzaak van dit/deze ??

:)
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
knarF16V
Contacteer:

ik weet eigenlijk niet hoe het zit bij dit model, maar misschien dat de ventilator in een bak staat onder de parafan, en dat de afvoer dicht zit met rommel als alg en blaadjes,
wat ook zou kunnen, is als je een airco hebt dat de condens afvoer verstopt zit,

gewoon ff wat gedachtenkronkels, kijk maar of er iets van klopt en of je er dan wat aan hebt,

Groeten, frank
CLIO 16V --> 19 16V
Martijn van Leeuwen
Car: Dodge RAM
Contacteer:

knarF16V schreef:ik weet eigenlijk niet hoe het zit bij dit model, maar misschien dat de ventilator in een bak staat onder de parafan, en dat de afvoer dicht zit met rommel als alg en blaadjes,
wat ook zou kunnen, is als je een airco hebt dat de condens afvoer verstopt zit,

gewoon ff wat gedachtenkronkels, kijk maar of er iets van klopt en of je er dan wat aan hebt,

Groeten, frank
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.

Heb helaas geen airco ... heb arko :P

:lol:
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
Plaats reactie