ACT: Twingo I
gewoon spuiten die dingen!
is zo simpel, beetje hecht primer en dan spuiten maar
kun je je eigen kleur kiezen en dingen als raamslinger beetje lak voor het slijten.
is zo simpel, beetje hecht primer en dan spuiten maar
kun je je eigen kleur kiezen en dingen als raamslinger beetje lak voor het slijten.
-
- Contacteer:
Heeey twingo-ers!
Hele tijd geleden voor mij dat ik hier op het forum ben geweest *schame*, maar ik wil graag toch weer even beroep doen op jullie kennis
Mijn auto is niet door de APK vanwege mijn voorbanden en nu heb ik de volgende vraag:
Is 185/55/14 te breed voor een verlaagde (3cm) twingo? Met andere woorden, lopen de banden dan aan of niet? Ik heb er nu 165/55/14 onder liggen, maar wil dan even wat bredere banden als ik ze dan toch moet vervangen..
Verder eigenlijk niets meer aan mijn wagen gedaan, het is nu gewoon een vervoermiddel voor a-naar-b
Hele tijd geleden voor mij dat ik hier op het forum ben geweest *schame*, maar ik wil graag toch weer even beroep doen op jullie kennis

Mijn auto is niet door de APK vanwege mijn voorbanden en nu heb ik de volgende vraag:
Is 185/55/14 te breed voor een verlaagde (3cm) twingo? Met andere woorden, lopen de banden dan aan of niet? Ik heb er nu 165/55/14 onder liggen, maar wil dan even wat bredere banden als ik ze dan toch moet vervangen..
Verder eigenlijk niets meer aan mijn wagen gedaan, het is nu gewoon een vervoermiddel voor a-naar-b

mijne is 5 cm lager en heb 195/45/14 en loopt perfect! Geen spoorverbreders nodig, mogen trouwens ook niet van APK behalve als ze eerst vastzitten op wielas en dan het wiel op de verbreder. 185/55 moet passen qua breedte, qua hoogte weet ik niet, 55% van 185 naar boven zal ongev evenveel zijn als 45% van 195 dus geen punt!
ach..boeie, mag wel meer niet voor apk 

de tut is terug thuis na afstelling en vervanging van de oliekeerring
onderweg naar huis nog gemerkt dat de accu naar de vaantjes is en dat ie niet ontlucht was
dus onderweg naar huis langs de kant mogen stoppen met een gigantische rook vanonder de motorkap en dan iemand mogen bellen voor startkabels..
nog effe en ik heb terug een eigen vervoermiddel..
onderweg naar huis nog gemerkt dat de accu naar de vaantjes is en dat ie niet ontlucht was
dus onderweg naar huis langs de kant mogen stoppen met een gigantische rook vanonder de motorkap en dan iemand mogen bellen voor startkabels..
nog effe en ik heb terug een eigen vervoermiddel..
-
- Contacteer:
Ja ik heb zon kit op me twingo ja, alleen me skirts laten los (zie http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 88#1528488, maar zo mooi glimt ie niet meer tegenwoordig)Rontwingo schreef:lijkt mij ook geen probleem,
@ stefan t-sport: had jij niet die RS look kit op jou twingo?
zoniet, wie was dat ook alweer?

Ik heb inmiddels gewoon 2 165 breede bandjes besteld, dus dat verhaal met 185 gaat niet door

Zit er aan te denken om deze achterbumper ook OVER EEN TIJDJE te
nemen, alleen dan volledig gecleaned zoiets als deze
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgD3AuEU ... umper3.jpg[/img]
nemen, alleen dan volledig gecleaned zoiets als deze

autostyleRontwingo schreef:Zit er aan te denken om deze achterbumper ook OVER EEN TIJDJE te
nemen, alleen dan volledig gecleaned zoiets als deze![]()

Dikke achterkant zo, met de bumper, uitlaat "en Velgen"

Jacco Osté schreef:Volgens mij niet
Je kunt ze wel nieuw bestellen, ongespoten![]()
![]()
En ja, ook daarvan heb ik er uiteraard 1 liggen

Nee nieuw is gekkenwerk. 100 euro per stuk. 93 voor en 115 achter.
Dan koop ik ze wel met een andere kleur en laat ik ze spuiten.
Euhm...Marcus schreef:Heb jij eigenlijk iets niet in voorraad?![]()
ja
Euhm...Chris@R5 schreef:valt me mee dat je geen achterbumper hebt.
In totaal heb ik er 3 geloof ik

Kan goedkoperNee nieuw is gekkenwerk. 100 euro per stuk. 93 voor en 115 achter.

Nieuw, lichte krasjes: 65 euroos

Gespoten voorbumper: CheckDan koop ik ze wel met een andere kleur en laat ik ze spuiten.

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ik keek net even rondom mijn auto en dacht wat zijn dat nou voor een
handafdrukken en vegen....heeft waarschijnlijk iemand een fiets of iets anders tegen mijn auto laten vallen
en geprobeerd om de krassen weg te krijgen.....NIET DUS
Nu zitten er dus allemaal krassen in de overgang van mijn motorkap naar mijn zijschermen
Gelukkig geen deuk.
Nu eerst maar eens kijkenof ik grotendeel van de krassen
weg kan krijgen met wat poets middelen.
handafdrukken en vegen....heeft waarschijnlijk iemand een fiets of iets anders tegen mijn auto laten vallen
en geprobeerd om de krassen weg te krijgen.....NIET DUS

Nu zitten er dus allemaal krassen in de overgang van mijn motorkap naar mijn zijschermen

Nu eerst maar eens kijkenof ik grotendeel van de krassen
weg kan krijgen met wat poets middelen.
@Rontwingo
Ik heb gehoord dat wanneer je met een natte vinger over een kras of beschadiging gaat, en als de kras/beschadiging dan even "wegtrekt" dat je hem dan weg kan werken.
Blijf hij gewoon zichtbaar wanneer je er met een natte vinger overheen gaat, dan wordt het helaas spuitwerk.
Ik heb gehoord dat wanneer je met een natte vinger over een kras of beschadiging gaat, en als de kras/beschadiging dan even "wegtrekt" dat je hem dan weg kan werken.
Blijf hij gewoon zichtbaar wanneer je er met een natte vinger overheen gaat, dan wordt het helaas spuitwerk.
Jep, ik heb al even gekeken....het is redelijk weg te werken.
op die witte kras na dan
Blijft natuurlijk wel jammer dat ik voor zo iets moeite moet doen...maar ja
ben het nu wel een beetje gewend hier in de stad dat ze iets minder
zorgvuldig met auto's omgaan
Woonde voorheen in Noordwijk...dat is toch wel ff een verschil qua ruimte en parkeren
op die witte kras na dan
Blijft natuurlijk wel jammer dat ik voor zo iets moeite moet doen...maar ja
ben het nu wel een beetje gewend hier in de stad dat ze iets minder
zorgvuldig met auto's omgaan

Woonde voorheen in Noordwijk...dat is toch wel ff een verschil qua ruimte en parkeren
Sorry Peter, geen enkel idee 
@ Ron: Spotrepairtje laten doen misschien?
Ben je over het algemeen voor minder dan 100 euro zeker klaar
(Ja, ik weet het, het is toch een hoop geld, zeker als het niet je eigen schuld is, maar hij is wel weer helemaal toppie
)

@ Ron: Spotrepairtje laten doen misschien?

Ben je over het algemeen voor minder dan 100 euro zeker klaar

(Ja, ik weet het, het is toch een hoop geld, zeker als het niet je eigen schuld is, maar hij is wel weer helemaal toppie

Dat is idd wel een ideetje...maar ook wel weer duur
Wil toch ook ooit een keer mijn kap laten cleanen
dus ga het vandaag met wat poetsmiddel proberen.
Ik ga Klei, ScratchX, polijstmiddel en wax gebruiken....dus ga hoop ik een
eind komen.
Wil toch ook ooit een keer mijn kap laten cleanen
dus ga het vandaag met wat poetsmiddel proberen.
Ik ga Klei, ScratchX, polijstmiddel en wax gebruiken....dus ga hoop ik een
eind komen.
Als je toch je kap wilt laten cleanen kun je beter eerst alleen poetsen 
Je kunt de spotrepair in ieder geval in je achterhoofd houden, mocht je je bedenken

Je kunt de spotrepair in ieder geval in je achterhoofd houden, mocht je je bedenken

Petertje5 schreef:heeft iemand trouwens enig idee hoeveel amp/h de dynamo van een multipoint is? (bj97) cker balen van die kras man
die van mij is van 99 en mijn dynamo levert 75 amp en laad 2 accu s gaat prima
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
274