Heej wie van jullie kan mij vertellen hoe ik een airbag (en gordelspanners) sensor van een clio Phase I kan checken en of dat deze vergrendeld kan/moet worden bij (de)montage. en zo ja hoe dat dan gedaan wordt..??
groeten, en bedankt alvast
Frank
Airbag sensor Clio I
Nee, een clio I heeft gewoon airbags
Antwoord op je vraag weet ik zo niet 


ow dus dat pompje was niet voor je ruitensproeier... 

CLIO 16V --> 19 16V
De airbag sensor zit in het stuur zelf. Er zit een soort accu in, gecombineerd met de sensor. Erg lomp systeem
Je kan hem alleen uitschakelen door de airbag te demonteren, en de stekkertjes eruit te trekken. Er gaat dan een rood ledje knipperen op het stuur.
Ik kon het niet geloven dat het zo werkte, dus heb het uitgeprobeerd. Ik heb een los airbag stuur van een 19 16V in de bankschroef gezet, en er een flinke ram opgegeven, Guess what...hij ging af

Je kan hem alleen uitschakelen door de airbag te demonteren, en de stekkertjes eruit te trekken. Er gaat dan een rood ledje knipperen op het stuur.
Ik kon het niet geloven dat het zo werkte, dus heb het uitgeprobeerd. Ik heb een los airbag stuur van een 19 16V in de bankschroef gezet, en er een flinke ram opgegeven, Guess what...hij ging af

ehm okeej??
en wat moet ik dan met die module die onder de middenconsole thuis hoort waar de airbag en beide gordelspanners op aangesloten zitten en die ook nog eens met 2 draadjes verbonden is met de diagnose stekker in de zekeringkast??
en waarom zit er dan zo'n veel te moeilijk stuk snoer in een klein swiveltje achter het stuur die normaal bij airbags gebruikt worden om geen sleepringen te hoeven gebruiken die niet 100% zeker zijn..??
trouwens,
ik denk dat elke airbag wel afgaat als je er met een hamer op slaat, staat niet voor nix dat je ze voorzichtig moet vervoeren en zeker de oudere die waren iets minder stabiel..
gr frank
en wat moet ik dan met die module die onder de middenconsole thuis hoort waar de airbag en beide gordelspanners op aangesloten zitten en die ook nog eens met 2 draadjes verbonden is met de diagnose stekker in de zekeringkast??
en waarom zit er dan zo'n veel te moeilijk stuk snoer in een klein swiveltje achter het stuur die normaal bij airbags gebruikt worden om geen sleepringen te hoeven gebruiken die niet 100% zeker zijn..??
trouwens,
ik denk dat elke airbag wel afgaat als je er met een hamer op slaat, staat niet voor nix dat je ze voorzichtig moet vervoeren en zeker de oudere die waren iets minder stabiel..
gr frank
CLIO 16V --> 19 16V
Oke, kan zijn dat ze het gewijzigd hebben, en dat jij wel een airbag hebt met externe aansturing/voeding.
De airbag die ik had kwam uit een 19, en was gewoon een stand-alone airbag, zonder sleepringen oid. Er was duidelijk te zien dat er een sensor IN het stuur zat. De klap was niet zo heel hard hoor die ik gaf. En een airbag module zonder aansturing gaat dan gerandeerd NIET af.
In jou geval moet je dan dus gewoon de accuppool loshalen, en voorzichtig het stuur demonteren. Let er dan op dat je de sleepring niet molt, want die gaan vaak en snel stuk.
De airbag die ik had kwam uit een 19, en was gewoon een stand-alone airbag, zonder sleepringen oid. Er was duidelijk te zien dat er een sensor IN het stuur zat. De klap was niet zo heel hard hoor die ik gaf. En een airbag module zonder aansturing gaat dan gerandeerd NIET af.
In jou geval moet je dan dus gewoon de accuppool loshalen, en voorzichtig het stuur demonteren. Let er dan op dat je de sleepring niet molt, want die gaan vaak en snel stuk.
okeej,
nou wil het zo zijn dat ik het hele beetje al gedemonteerd thuis heb liggen,
alleen als ik het straks ga inbouwen lijkt het me wel fijn dat niet meteen zodra ik de stekkers erin steek beide gordelspanners en mijn airbag eruit klappen.
die aanstuurunit is uitgebouwd en hoort bij het stuur met de airbag, maar is via de post, weliswaar goed ingepakt, aan mij verzonden.
mijn vraag luidt dus eigenlijk, Moet dat ding vergrendeld worden via de diagnose stekker, of niet? heb allebei gehoord namelijk. en kun je dat ding ook uitlezen zonder hem eerst helemaal in te moeten bouwen, en zo ja, wie zou dat kunnen doen hier
gr frank
nou wil het zo zijn dat ik het hele beetje al gedemonteerd thuis heb liggen,
alleen als ik het straks ga inbouwen lijkt het me wel fijn dat niet meteen zodra ik de stekkers erin steek beide gordelspanners en mijn airbag eruit klappen.
die aanstuurunit is uitgebouwd en hoort bij het stuur met de airbag, maar is via de post, weliswaar goed ingepakt, aan mij verzonden.
mijn vraag luidt dus eigenlijk, Moet dat ding vergrendeld worden via de diagnose stekker, of niet? heb allebei gehoord namelijk. en kun je dat ding ook uitlezen zonder hem eerst helemaal in te moeten bouwen, en zo ja, wie zou dat kunnen doen hier
gr frank

CLIO 16V --> 19 16V
goed dan probeer ik dat straks wel..
en straks dat duurt nog wel ff ben nog niet zover..
en straks dat duurt nog wel ff ben nog niet zover..

CLIO 16V --> 19 16V