Iedereen kan torsie verstellen van Ravensburger
Heb uberhaupt nog niet gekeken of de boel is geroest, cq vastgeroest, vermoed van wel.
Bezit deze auto nu drie jaar, ken de historie verder niet, en heb er de eerstkomende zes weken geen tijd voor.
Als je zoiets door een dealer of garage laat uitvoeren, wordt het dan een kostbaar grapje, of hebben zij tools waar de doe het zelver niet over beschikt?
Bezit deze auto nu drie jaar, ken de historie verder niet, en heb er de eerstkomende zes weken geen tijd voor.
Als je zoiets door een dealer of garage laat uitvoeren, wordt het dan een kostbaar grapje, of hebben zij tools waar de doe het zelver niet over beschikt?
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
De dealer zal ook die roest los moeten krijgen. Enige manier is veel spuiten met WD40 en flink heet stoken op het moment supreme.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
als je schroefdraad nog goed is kun je met een slagtrekker met flinke gewicht aardig wat klappen uitdelen. Maar ook dan wil het niet altijd los komen. De dealer zal hier ook moeite mee hebben en in sommige gevallen is een andere achterbrug monteren de enige slimme oplossing.
En TE heet stoken zou ik zeker niet doen, vinden de rubbers niet fijn
En TE heet stoken zou ik zeker niet doen, vinden de rubbers niet fijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Over welke rubbers heb je het dan?
Om je torsiestaat aan het uiteinde. Zitten in de draagarmen zeg maar die in de lengterichting van de auto lopen.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Oh die, maar dat kan toch niet zoveel kwaad als die een beetje te warm worden. Bij mij zijn ze ook een beetje vervormd door de hitte, maar nergens last van gehad tot nu toe. En na een volle dag circuit belasting zou er toch wat verkeerd moeten gaan als het niet goed was.
Volgens mij is dat alleen bescherming tegen nattigheid enzo. Of zit ik er nu volledig naast.
Volgens mij is dat alleen bescherming tegen nattigheid enzo. Of zit ik er nu volledig naast.
vandaag eens geprobeerd, clio ligt nu 3 cm lager
.
heb er mijn tijd voor genomen, was wel een paar uurtjes zoet. maar alles kwam goed los

heb er mijn tijd voor genomen, was wel een paar uurtjes zoet. maar alles kwam goed los

Moet ik bij jou zijn dus om die groene R21 Nevada bak een paar centimeter te verhogen aan de achterkantmark 5t schreef:aan de ene kant trekken met bout
aan de andere kant slaan met een stuk staal wat precies de diameter van de as heeft en een grote voorhamer.
werkt gegarandeerd![]()
heb tot nu toe nog nooit een as niet! (lees goed) los kunnen krijgen

By the way, het is die groene die af en toe op dezelfde oprit staat als waar je zus haar Peugeot parkeert.
Alleen, staat ie er niet zo vaak, en als ie er staat is dat voor een periode van minder dan twee weken.
Vraag is dan ook Marc, heb je tijd en zin om mij daar in te assisteren?
Heb jammer genoeg heel weinig tijd, en kom er hier in oostenrijk niet eens aan toe om de boel in te spuiten met WD 40.
Ben over circa anderhalve week weer in Roden, en zou heel blij zijn met jouw hulp.
harry, af en toe wonend naast je zus
Ben een beetje blond weet het.
Heb er het wphb van de R 21 bij gepakt en eens de achterwielophanging doorgebladerd.
Hier hebben ze het over de torsiestaven en de stabilisatorstaven en even later over de stabilisatorstaven en torsiestaafveren.
Ik neem aan dat die laatste de bedoelde torsiestaven zijn, en dat die er uit moeten worden gedraaid, en de stabilisatorstaven kunnen blijven zitten.
Heb er het wphb van de R 21 bij gepakt en eens de achterwielophanging doorgebladerd.
Hier hebben ze het over de torsiestaven en de stabilisatorstaven en even later over de stabilisatorstaven en torsiestaafveren.
Ik neem aan dat die laatste de bedoelde torsiestaven zijn, en dat die er uit moeten worden gedraaid, en de stabilisatorstaven kunnen blijven zitten.
yeps..
er zijn er maar 2 (elke kant 1 ) die je er zo uit kunt draaien, bij t draaipunt van de wieldraagarmen. Werkt hetzelfde als bij een 5
er zijn er maar 2 (elke kant 1 ) die je er zo uit kunt draaien, bij t draaipunt van de wieldraagarmen. Werkt hetzelfde als bij een 5
ik merk er erg weinig van stevie..Steven schreef:En mocht de boel zo vastgerot zitten dat dit niet lukt, heb ik nog een achterbrug inclusieg remklauwen liggen met losse torsies die je er zo onder kan prakken.


Ze zaten allebei los dat ik em wegdeed 
Kep beide kanten toen een paar mm losgetrokken.
Anders moet je em weer ff paar weken rechtop zetten, en dan telkens de binnenkant volspuiten en na een weekie weer ff omwissele.

Kep beide kanten toen een paar mm losgetrokken.
Anders moet je em weer ff paar weken rechtop zetten, en dan telkens de binnenkant volspuiten en na een weekie weer ff omwissele.
Haas schreef:die je er zo uit kunt draaien


Optimist

zal goedkomen. Ze zitten een stuk los, maar na een cm schuiven lijkt het of ze weer vast gaan zitten..Steven schreef:Ze zaten allebei los dat ik em wegdeed
Kep beide kanten toen een paar mm losgetrokken.
Anders moet je em weer ff paar weken rechtop zetten, en dan telkens de binnenkant volspuiten en na een weekie weer ff omwissele.

ja, ben ik graagRiël schreef:Haas schreef:die je er zo uit kunt draaien![]()
![]()
Optimist


-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
haas otimist? hoor em nog zeggen: weekje knutselen en hij rijdt als nieuw 

Had t Tip van bart, dat je torsiestaven er niet uit moet trekken maar uit moet meppen.
Idd, na 3 dagen trekken kwam r nog niets. Na 3 dagen meppen wel
Idd, na 3 dagen trekken kwam r nog niets. Na 3 dagen meppen wel

zal dr es een goeie ringsleutel tussenin hangen de moker ter hang pakken, want alle bouten die ik erin draai, gaan naar de jan kanker..
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
zin in een uitdaging Riël? staat hier voor de deurRiël schreef:Had t Tip van bart, dat je torsiestaven er niet uit moet trekken maar uit moet meppen.
Idd, na 3 dagen trekken kwam r nog niets. Na 3 dagen meppen wel


We doen het nog een keer
.
Die van die witte zaten vaster dan die van jou ... dnek ik, en die gingen er ook uit, uiteindelijk

Die van die witte zaten vaster dan die van jou ... dnek ik, en die gingen er ook uit, uiteindelijk

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
binnenkort es een dagje prikken dan! 

hee harry je hebt PM
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ikke?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
nee een andere harry (hakar
)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
*kaching* hoor je t kwartje vallen?



weet iemand of de diameter waar het draad eind in de torsiestaaf bij elke renault/auto hetzelfde is? m10 denk ik??
ik ga mijn coupe dit weekend verlagen en bij de hobby garage zeggen ze dat ze een torsie trekker hebben maar past die altijd? anders moet ik even voor die tijd iets regelen.
dank!
Nog tips voor het verwisselen van de veren voor?? ook voor thijs zijn clio (bij hem voor en achter).
Gr. Mike
ik ga mijn coupe dit weekend verlagen en bij de hobby garage zeggen ze dat ze een torsie trekker hebben maar past die altijd? anders moet ik even voor die tijd iets regelen.
dank!
Nog tips voor het verwisselen van de veren voor?? ook voor thijs zijn clio (bij hem voor en achter).
Gr. Mike
gebruik gewoon die zelfgemaakte tool van het topic, nix aan!
dan moet ik daar spullen voor gaan halen en daar heb ik weinig tijd voor. ze hebben zo een ding, wil alleen weten of dat altijd past, of dat universeel is zeg maar.Johan_16v schreef:gebruik gewoon die zelfgemaakte tool van het topic, nix aan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Draad is gewoon M10.
voor je voorveren, even verenspanners pakken. anderen doen het soms met een spanband/ratel. maar is niet echt prettig,..
voor je voorveren, even verenspanners pakken. anderen doen het soms met een spanband/ratel. maar is niet echt prettig,..
Project: GTT Blue Sport
Vraagje. Zijn er stuggere staven te krijgen voor de R5? zijn dat soms de staven uit een express? Zoniet waar zijn die dan om te ruilen voor euro's?
Dan nog, verstellen jullie ook de remdrukbegrenzer? Enzo ja waar doen jullie dat dan?
Derby
Dan nog, verstellen jullie ook de remdrukbegrenzer? Enzo ja waar doen jullie dat dan?
Derby
yeps..gewoon doorblutsen 
