achterspeakers clio b phase 2 (2001)

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
CHILLL
Contacteer:

ik heb een vraag,, hoeveel inch of cm speakers kunnen er in de voordeuren van een clio b phase 2 (2002)

en achter in de zijpanelen??

volgens mij is dit 13 cm (5 inch) origineel en als je het gat groter maakt (uitsnijdt) kan er 16.5 cm (6 inch) in....

graag even zekerheid.. want ik heb 16.5 van me oude clio liggen..

M.v.g. Erikjan
Laatst gewijzigd door CHILLL op di 21 nov 2006 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Maus

Standaard zit er inderdaad 13 cm in, maar je kan met een simpele ingreep 16.5 cm speakers plaatsen.
CHILLL
Contacteer:

wat noem jij een simpele ingreep??

ik vind het een beetje zonde op de hele boel te slopen :P van een auto uit 2001/10
robolop

CHILLL schreef:wat noem jij een simpele ingreep??

ik vind het een beetje zonde op de hele boel te slopen :P van een auto uit 2001/10
Wat is dan het probleem? Ga gewoon voor de 13 cm...........

GO 4 IT :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
Maus

Je geeft zelf een oplossing al aan. :wink:
En met beleid kom je een heel eind.
CHILLL
Contacteer:

wat voor maat speakers kunnen er achter in een renault clio bouwjaar 2001/2005 dan???
Timo Z. (Clio RS)

Ik ben op zich ook wel even nieuwsgierig naar de ingreep die je moet doen om 16.5 passend te maken.

ik heb namelijk nog een E-series composet in die maat liggen en zou deze graag in mijn Clio'tje hangen! heb geen zin om de boel te slopen aangezien ik het RS interieurtje niet wil slopen.

of kan het zijn dat de openingen bij de RS weer anders zijn?
Maus

Je zal (met beleid) wel wat plastic weg moeten halen uit 't speakergat, mogelijk ook nog een klein beetje plaatwerk.
Vervolgens heb ik van MDF weer een mooie pasring voor de 16 cm speaker gemaakt en dit samen met een regenkapje weer in de deur geschroefd.
Deurpaneel en origineel speakerroostertje erop en niemand dat 't ziet.
CHILLL schreef:wat voor maat speakers kunnen er achter in een renault clio bouwjaar 2001/2005 dan???
Achterin kan je gewoon 13 cm aanhouden.
Het belangrijkste is dat je voorin goed geluid hebt.
3.I.M.

ik zou graag 2 speakers achter in mijn clio RN uit 2000. het is een 3 deurs.
er zit nu niets achter de roostertjes ook geen kabels. nu vroeg ik me af hoe ik het makkelijkst hier kabel zou kunnen trekken of op een of andere manier stroom kan krijgen voor de speakers.
voor zitten natuurlijk wel speakers, maar weet niet precies waar die kabels heen gaan.
Egon

Als het goed is kun je extra kabels vanaf de headunit naar achteren leggen. Rear links en rechts. Volgens mij zijn dat meestal de grijze kabels
Kun je vrij gemakkelijk onder de deurlijst leggen.
Alleen het laatste stukje is wat meer een gefrot, maar moet wel lukken lijkt me.
Ik heb zelf voor de moelijkere plekken een doorvoerkabel gebruikt (een wat minderflexibele electiciteitsdraad. Kun je de speakerkabel makkelijk doortrekken naar de juiste plek
Plaats reactie