Schakelbak ? auto schokt .

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
wizzerd

heey mensen,

ff een vraag over mijn clio 1991 rt 1.4.

de auto schokt erg bij gas geven en gas loslaten. (ook piepen geluid en me schakelbak gaat een beetje heen en weer). ik heb er een monteur die ik ken naar laten kijken, maar hij kon nix vinden. hij heeft de motorsteunen gecontroleerd en die waren goed. hij denkt dat het iets te maken heeft met de schakelbak ( hij heeft ergens een rubber tussengezet maar het heeft niet geholpen,schokt nog steeds).

nog een belangrijk iets denk, de auto was van oorsprong een automaat en de garage waarvan ik hem kocht heeft er een schakelbak ingezet.

wie weet het misschien ? bedankt (Y)
Riël
Über-Spammer

Loopt de auto wel goed? Die blokjes kunnen best schokken bij gasgeven en vooral gas los, dan rammelt t behoorlijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
wizzerd

Riël schreef:Loopt de auto wel goed? Die blokjes kunnen best schokken bij gasgeven en vooral gas los, dan rammelt t behoorlijk.
de auto loopt voor de rest wel goed, alleen nog 1 ding wat ik een paar keer vandaag meemaakte en best gevaarlijk is.

als ik moet remmen voor een stoplicht bijvoorbeeld en ik trap 1 keer me koppeling in dan zie ik de toerenteller helemaal naar 500 toeren gaan en minder en soms slaat die zelfs af, (terwijl vervolgens het sturen steeds zwaarder word en de rem steeds minder in werking gaat)
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

dat laatste is niet heel apart, je stuur- en rembekrachting houd ermee op omdat je motor bijna is. Het lijkt wel of de auto niet meer stationair wil lopen dan. Heb ik ook bij de GTT met koude motor maar dat is omdat ik geen zin heb om de choke te gebruiken :wink:
wizzerd

Willem-Jan schreef:dat laatste is niet heel apart, je stuur- en rembekrachting houd ermee op omdat je motor bijna is. Het lijkt wel of de auto niet meer stationair wil lopen dan. Heb ik ook bij de GTT met koude motor maar dat is omdat ik geen zin heb om de choke te gebruiken :wink:
ja precies dat dacht ik dus ook, heb je ook zoiets als een stationairsschroef of niet ? en waar zit die
Riël
Über-Spammer

=injectie, niet af te stellen.
wizzerd

Riël schreef:=injectie, niet af te stellen.
aha ja das logische, geen carberateur, maar hoe moet je dat doen dan ?
pierre

misschien minder hoge eisen stellen aan renault, wat was je vorige wagen en had deze minder mankementen ?
Martijn Kool

pierre schreef:misschien minder hoge eisen stellen aan renault, wat was je vorige wagen en had deze minder mankementen ?
koop zelf een ander merk dan, beetje een kutopmerking in mijn ogen...

weet niet waarom je reageert maar echt helpen doe je zo niet, trouwens niet de 1e x dat je zo een reactie geeft.

hebben deze motoren een stappenmotor of zoiets wat het stationair toerental regelt?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Menno

Bij een automaat zit er een andere injectiecomputer in dan bij een handbak. Ik kan me voorstellen dat met name het afregelen van stationair, en het oppakken van de motor anders afgereld wordt. Je zou eens een andere ecu kunnen proberen.
rev it like a rental
wizzerd

pierre schreef:misschien minder hoge eisen stellen aan renault, wat was je vorige wagen en had deze minder mankementen ?

misschien minder hoge eisen stellen? uitvallen van de motor kan erg gevaarlijk zijn in sommige situatie, dus vind het die uitspraak van je onzin. en dit is me eerste auto.
wizzerd

Menno schreef:Bij een automaat zit er een andere injectiecomputer in dan bij een handbak. Ik kan me voorstellen dat met name het afregelen van stationair, en het oppakken van de motor anders afgereld wordt. Je zou eens een andere ecu kunnen proberen.
wat is een ecu (I)
Menno

Electronic Control Unit;
injectie computer, centrale regeleenheid, geef 't een naam. Dat grijze kastje onder je krik, rechts onder de voorruit.
rev it like a rental
wizzerd

Menno schreef:Electronic Control Unit;
injectie computer, centrale regeleenheid, geef 't een naam. Dat grijze kastje onder je krik, rechts onder de voorruit.
ok, is dat duur?
Bart V

Ik heb er nog wel 1 liggen. Je mag komen proberen of dat het probleem is, en als het verholpen is kan je hem overnemen.

Als je interesse hebt, stuur even een PM.
Menno

BVM moet er op staan, ipv BVA
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer

Aarding van de automaatbak en de stekkerverbindingen erop willen ook wel vaak voor storingen zorgen trouwens!
wizzerd

Riël schreef:Aarding van de automaatbak en de stekkerverbindingen erop willen ook wel vaak voor storingen zorgen trouwens!

iedereen zegt iets, maar het zegt me allemaal nix, kom zelf even kijken zou ik zeggen :lol: :lol: :worship:
Plaats reactie