Circuitdagen: vrijdag 6 juli circuitdag op Zandvoort

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
TEAM009 Gert
Contacteer:

Paul1916v schreef:Ik rij waarschijnlijk met Haas mee, ff wat mooie platen schieten! (Y)
Kun je gelijk zien hoe je een phaseII 19 ook hard over Zandvoort kan hoeken. :lol: Mooie foto's komen er genoeg, fotograaf staat weer langs de baan met een E350D met N-serie 100-400mm lens. :foto:

Ben helemaal benieuwd naar die A8, maar dat zullen we nog wel zien. Zit echt te popelen, zeker naar de zware tegenvaller van vorige maand.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

mijn nikon D50 met 55-200 lens ligt klaar ;) :p ook maar de 18-55 lens mee voor wat pitstraat-actie ;) :p
Steven
Car: M536

Hoe laat gaan Haas en Paulus aankomen?

Ik en er ergens na de middag, eerst nog even de apk door met de 19. :p
paulvanrooij
Contacteer:

Hoezo? moet de goeie kant van de rolla nu gefotografeerd worden? :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Paul1916v schreef:Hoezo? moet de goeie kant van de rolla nu gefotografeerd worden? :lol:
Heeft dat ding die dan ?
Zag van de week( maandag ) nog zo'n ding in het wild een rode LS-33-??
paulvanrooij
Contacteer:

in ieder geval niet de 2tone kant met striping :D
Steven

Neehoor, mijn autos hoeven niet zo nodig op fotos.
Als ik mijn fun er maar mee heb :p
Haas
Car: Megane RS

Steven schreef:Hoe laat gaan Haas en Paulus aankomen?

Ik en er ergens na de middag, eerst nog even de apk door met de 19. :p
zal rond 12u zijn denk ik :)
moet eerst langs de fysiotherapeut en geen idee hoe lang die gaat lopen trekken en rukken.... :~
Erik (Schepjes)
Contacteer:

lekker he :nee:
Steven

Zo ik ben er ws. ergens na 1 uur..
Bram

Ik gaaat zo ook nog ffies een kijkje nemen.
Steven

Whoei dat was me weer een dagje wel :D

Toch jammer dat er niet meer RTC-ers es komen kijken, tis best gezellig op zo'n dag en ook als je zelf niet rijd is er genoeg vermaak.

Nog ff met Emiel eens een rondje meegereden in de banaan, damn dat ding loopt zeg... :worship:
Was iig spectaculair ritje, vooral de rondjes daar bij de kumho-bocht.. ;)

Jammer voor Haas dat ik z'n plekkie inpikte, dus heb ik em maar een lesje ballet gegeven :lol:
Kommaarop met die filmpjes Patje...
Marcel B.

sommige rtc'ers moeten ook werken ;)

Ben benieuwd naar de filmpjes :D
Steven

Ja ik ook, maar ik neem gewoon lekker een middagie ervoor vrij.
Bart V

Ging weer erg lekker (Y)

Ben benieuwd naar foto en filmmateriaal.
Steven

Ben benieuwd naar jullie tijden Bart.

Ging toch stukken harder dan ik dacht, daar is dat rijden wat ik met wat plaatselijke toyotavrienden toch echt niets bij. (Snelste is daar 2:20 geweest ofzo).

Ook wel stoer hoe het achterste binnenwiel stilhangt in de tarzan :)
Heb jij bijv nog iets gedaan tegen het bumpsteer tgv het verlagen?
-Ray-
Contacteer:

Marcel B. schreef:sommige rtc'ers moeten ook werken ;)

Ben benieuwd naar de filmpjes :D
mijn idee!
Immer wieder die verdammte Holländer
paulvanrooij
Contacteer:

Was een erg gezellig dagje! (Y) zal eens even wat foto's uit gaan zoeken!
Steven

Heb je toevallig ook wat van die MR2's op de foto Paul? Moeje ze ff mailen :)
paulvanrooij
Contacteer:

denk dat ze er wel tussen staan ja, komen jouw kant op (Y)
PatrickG

Ik heb geloof ik ook wel die mr2's op de foto.

Filmpje kan ik helaas pas zondag online zetten, ben niet thuis en heb hier geen bluetooth helaas....

Die gele 16v ging idd hard man. Echt weer een leuke/gezellige dag.
Wel koud, brrrrrr
Haas

Steven schreef:Jammer voor Haas dat ik z'n plekkie inpikte....
éhkol! :gun:
Steven schreef:....dus heb ik em maar een lesje ballet gegeven :lol:
Kommaarop met die filmpjes Patje...
:lol: Vette shit man! Echt, ik snap HE-LE-MAAL waarom je dat ding rijd. Gewoon super tof om wat te donutten. Vond t zo slecht nog niet gaan voor de eerste keer... :)
Bart V schreef:Ging weer erg lekker (Y)

Ben benieuwd naar foto en filmmateriaal.
dat ging t inderdaad! Mooi om jullie zo bezig te zien. Volgende keer kom ik in de ochtend (als ik niet naar de fysio hoef) ;) (Y)

@patrick: filmpies :bang: ;)
Bart V

Steven schreef:Ben benieuwd naar jullie tijden Bart.

Ging toch stukken harder dan ik dacht, daar is dat rijden wat ik met wat plaatselijke toyotavrienden toch echt niets bij. (Snelste is daar 2:20 geweest ofzo).

Ook wel stoer hoe het achterste binnenwiel stilhangt in de tarzan :)
Heb jij bijv nog iets gedaan tegen het bumpsteer tgv het verlagen?
Nee, nog niets aan gedaan. Staan wat wijzigingen op het programma voor het onderstel. Dat is nu opgebouwd met cuponderdelen, maar at kan nog wel wat beter. De vooras rolt teveel, en dat wil ik verminderen, in de hoop dat de auto meer grip en tractie heeft in de snellere bochten. Verder is de geometrie van de ophanging inderdaad niet optimaal meer door de verlaging. Ik heb daar al een idee voor, en hopelijk gaat dat goed uitpakken.

Verder hoop ik dat wat negatief camber achter ervoor gaat zorgen dat de achterkant nog wat meer grip krijgt, al is de cup-as met dikkere torsiestaven achter al een hele verbetering (Y)
Laatst gewijzigd door Bart V op vr 10 nov 2006 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas

rijden jullie niet met wat teveel negatief camber voor? Ze lijken me zooo scheef te staan? Heb dan wel geen ervaring, maar het zijn net bmw achterwielen ;)
Haas

owja...gert, er bleef daar zo'n penetrante geur hangen...... ;)

kwamen er onderweg naar huis nog genoeg tegen achter een trailer of een oprijwagen.....o.a. een zwarte alfa 75 :~ ;)
Steven

Hoe wil je dat oplossen? Je kunt wel een adapter maken die je tussen je fusee en je stuurkogel zet. Zo druk je de draagarm met fuseekogel weer omlaag.
Beetje draai- en freesbedrijf moet dat wel kunnen waarmaken.

Ik heb ook 4cm spacers bij mijn corolla en ik moet zeggen dat ding gaat erg strak de bocht door. Zeker met stugge 8 kg/mm voor en 6kg/mm veren achter. Daarbij een setje stugge duale gasdempers en tis echt een wereld van verschil qua bodyroll.

Nu nog ermee leren rijden ;)
Laatst gewijzigd door Steven op vr 10 nov 2006 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart V

Haas schreef:rijden jullie niet met wat teveel negatief camber voor? Ze lijken me zooo scheef te staan? Heb dan wel geen ervaring, maar het zijn net bmw achterwielen ;)
Ze staan op ruim 4 graden negatief. Dat is inderdaad aan de hoge kant, maar het geeft wel errug veel grip in de bochten (Y) Verder is de bandenslijtage redelijk zoals het hoort, en is de auto ook op het rechte stuk redelijk stabiel met aanremmen. Ik wil er wel wat mee experimenteren, maar dan moet je wat meer tijd op het circuit besteden, en het goed kunnen uittesten, en dat lukt niet echt op zo'n drukke dag als vandaag.
paulvanrooij
Contacteer:

Bart V

Steven schreef:Hoe wil je dat oplossen? Je kunt wel een adapter maken die je tussen je fusee en je stuurkogel zet. Zo druk je de draagarm met fuseekogel weer omlaag.
Beetje draai- en freesbedrijf moet dat wel kunnen waarmaken.
Exact, dat was ook mijn idee. Een bredere en hogere fusee-kogel. Ontwerp is al klaar, en ook het cnc gedoe is geen probleem. Wil het tevens combineren met 1916V aandrijfassen, die weer net iets breder zijn als de huidige cup assen.
Haas

die w12 was lache ja! Wel stijl datie toch nog terug t circuit op is gegaan, maar t scheelde weinig voor m....

@Bart, ja drukke dag helpt meestal niet echt mee. Op zich zal de grip in de bochten wel lekker zijn, maar die ene slick van je was toch ernstig op aan de binnenzijde, wordt t daar niet wat warm? Zou een reden kunnen zijn dat je in tarzanonderstuur hebt... net wat teveel camber dat de band teveel op de binnenkant staat? t zijn maar ideeen...... (B) ;)
Steven

Zitten jullie nog niet op willybreedte dan?

Kep trouwens nog wat zitten editten hierboven ;)
Bart V

Steven schreef:Zitten jullie nog niet op willybreedte dan?

Kep trouwens nog wat zitten editten hierboven ;)
Zitten op cup-breedte, ik dacht dat dat zelfs nog (een paar mm) breder was dan een willie-as. Ik hoop eigenlijk dat de 19 16V assen nog weer iets langer zijn, even opmeten binnenkort.

@haas: Onderstuur heeft een aantal oorzaken denk ik. Sowieso verliezen we veel grip daar door het ontbreken van een sper. Verder denk ik dat de rolbeweging van de vooras ook niet bepaald bijdraagt aan een strak sturende vooras. Ik hoop eerst dat op orde te krijgen, en dan kan ik nog eens gaan experimenteren met wat afstelwaarden van de ophanging.
Jolanda van Luco

leuke foto's en bart, luco vraagt naar de tijden :)
Tijn
Contacteer:

Bart V schreef:
Zitten op cup-breedte, ik dacht dat dat zelfs nog (een paar mm) breder was dan een willie-as. Ik hoop eigenlijk dat de 19 16V assen nog weer iets langer zijn, even opmeten binnenkort.

@haas: Onderstuur heeft een aantal oorzaken denk ik. Sowieso verliezen we veel grip daar door het ontbreken van een sper. Verder denk ik dat de rolbeweging van de vooras ook niet bepaald bijdraagt aan een strak sturende vooras. Ik hoop eerst dat op orde te krijgen, en dan kan ik nog eens gaan experimenteren met wat afstelwaarden van de ophanging.
nee, is allemaal hetzelfde.

de cup gebruikte de draagarmen van de 19 16v die later weer op de williams standaard werden.
there is no spoon.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Nou, ben inmiddels ook weer thuis. Zal morgen de foto's online plempen, hoorde van m'n broertje dat het er een stuk of 1500 waren....

Zal binnenkort nog eens een verhaaltje maken van wat er mis is gegaan vandaag. Kort samengevat hebben we 'sochtends 4 rondjes kunnen rijden, en vervolgens vanaf 2 uur weer. Keerring van versnellingsbak aan gort gedraaid omdat het dif een beetje los was gedraaid. Wel gloeiende gloeiende )*(@%^_.

Maar ga nu eerst lekker slapie doen, morgen weer om 4.45 voorstaan voor een ritje naar schiphol. (S)

ps diegene linksonderin de foto bij het uitstappen van die gochem ben ik. Blauwe jas gele randjes. Zie je ook mooi dat versnellingsbak olie ook heeeel goede gel is :)
Plaats reactie