Hallo,
Van mijn Laguna uit '96 doet de ventilator het niet meer. De verwarming volgens mij wel, maar hij blaast niet meer. Dat is geen doen met dit weer, veel te koud en de ramen blijven beslagen. Ik heb al vanalles gelezen, maar niet specifiek de informatie die ik zoek. Ik heb nl geen idee waar dat ding zit. Ik lees soms dat het hele dashboard uit elkaar moet, en soms dat dat niet nodig is. Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips hoe ik dat aan zoe moeten pakken? In het begin sloeg hij nog af en toe wel aan, maar dat doet ie nu ook niet meer. Ik heb het plaatje met de bedieningsknoppen er wel uit, maar daar schiet ik niks mee op want dan kan ik nog niet bij de bedrading enzo.
Alvast bedankt,
Paul
Ventilator Laguna doet het niet meer
Als het goed is staat er nu ook SERVICE in je display van de kachel!!
Aan de bijrijderskant, bij de voeten rechts,daar zie je een langwerpige stekker zitten, deze gaat in de motor van je aanjager.
Haal de stekker eruit en maak deze beetje schoon, je zal misschien verbrande stukjes zien zitten.
Plaats de stekker weer terug en zet het contact aan, met een beetje geluk doet hij het nu weer.
Mocht hij het niet doen kan je proberen om een beetje de stekker te bewegen, soms pakt hij m dan weer. ( heb hetzelfde probleem en bij mij gaat het al een half jaar goed!)
Is dit niet het geval dan heb je een bekende laguna kwaal te pakken.
Motortje kost ongeveer 200 a 250 euro. ( wel heel makkelijk zelf erin te zetten)
Succes
Aan de bijrijderskant, bij de voeten rechts,daar zie je een langwerpige stekker zitten, deze gaat in de motor van je aanjager.
Haal de stekker eruit en maak deze beetje schoon, je zal misschien verbrande stukjes zien zitten.
Plaats de stekker weer terug en zet het contact aan, met een beetje geluk doet hij het nu weer.
Mocht hij het niet doen kan je proberen om een beetje de stekker te bewegen, soms pakt hij m dan weer. ( heb hetzelfde probleem en bij mij gaat het al een half jaar goed!)
Is dit niet het geval dan heb je een bekende laguna kwaal te pakken.
Motortje kost ongeveer 200 a 250 euro. ( wel heel makkelijk zelf erin te zetten)
Succes

www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Ja misschien zit er wat kunstof afdek maar als je dat weg haalt kan je erbij, en dan zie je een dikke kabel boom lopen die in een langwerpige stekker gaat.
Succes
Succes
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Even een tip voor menden die hetzelfde probleem hebben:
Als je alleen het handschoenenkastje eruit haalt(paar schroefjes) kan je overal perfect bij! Bij mij was het probleem niet de weerstandjes, of de spiralen maar een slecht contactje op de prinplaat, klein druppeltje tin en het was opgelost.
Als je alleen het handschoenenkastje eruit haalt(paar schroefjes) kan je overal perfect bij! Bij mij was het probleem niet de weerstandjes, of de spiralen maar een slecht contactje op de prinplaat, klein druppeltje tin en het was opgelost.