ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Remon

Haas schreef:nou..ik had een 16v demper onder mijn 1.4 en dat kreeg je voor geen meter dicht. Wat wel een oplossing is (heb ik toen ook gedaan) is ff de trompet van de middenpijp roodgloeiend stoken en dan met dat bochie de boel wat passend makend.

of gewoon om de week een bonk gungum ertussen prakken ;)
Bij mijn nu originele 'imitatie' uitlaat zit ook zo'n bochtje die dus wel past op me middenpijp. Kan ik dan niet dat bochtje gebruiken en dan met zo'n koppelstuk met verschillende diameter het bochtje aan de demper vastmaken??

En dat warmstoken, werkt dat goed?? Kan namelijk altijd bij de vader van me vriendin in zijn garage beunen :) Maar het liefst heb ik dat 'ie makkelijk past :p
Haas
Car: Megane RS

met een verloopje is dat ook wel te maken....

als de prijs goed is, zou ik niet twijfelen, ding krijg je wel passend. Evenuteel met wat merk, maar kom op...hobbyen roels! :P
-PAZ-
Über-Spammer

Ik zeg altijd maar als het niet van de eerste keer wil passen moet je het gewoon lassen :) :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Danos

hey mensen..
me auto stotterde laats steeds meer...dus heb ik de verdeler eens nagekeken, en die was dus helemaal vettig van binnen..heb ik dus eens nagevraagd bij een aantal monteurs..en die zeiden dat een verdeler zowieso niet vettig hoort te zijn van binnen, en als dat dus wel het geval is dat je de keering achter de rotor moet vervangen want die zal dan waarschijnlijk wel lek zijn.. nu is mijn vraag..
is zie keering makkelijk te vervangen? hoe ga ik te werk?
Riël
Über-Spammer

Is het echt olie?

De keerring eerst nieuw bestellen :p

Het klusje is als je een heel klein beetje handig bent goed te doen, demontage is makkelijk en je kan er goed bij.

Als je m hebt, haal je de onstekingsgeval ervanaf, haal je de oude keerring er met een klein schroevedraaiertje uit (probeer de rand waar ie invalt niet té zeer te vernaggelen :p). ALs t niet lukt kun je er een zelftappertje ofzo indraaien en dan met een tang hem eruit trekken.

Tik dan met beleid (je kan de oude gebruiken om tegenaan te tikken) de nieuwe keerring erin, zal best even lastig gaan. Het is aan te raden hem 0,5 of 1 mm dieper naar binnen te tikken dan zit ie niet op het slijtspoor van de oude.

Een nieuwe keerring zal uberhaupt niet meer lekken, dat is niet zo'n lekgevoelige plaats.

Let bij het terugzetten van de onsteking dat het asje weer goed terugvalt en hij in de uitsparing zit. Laat de bougiekabels enzo op de oude verdelerkap zitten, dan weet je waar ze bij de nieuwe terug erop moeten :)

Monteer ook even een nieuwe verdelerkap en rotor, nooit slecht.

Succes!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Remon

Ik heb vrijdag die Clio 16v achterdemper opgehaald en gister eronder gezet :) Paste helemaal zonder aanpassingen!! :smoke:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Remon-CL10 schreef:Ik heb vrijdag die Clio 16v achterdemper opgehaald en gister eronder gezet :) Paste helemaal zonder aanpassingen!! :smoke:
:foto: ???
Danos

Riël schreef:Is het echt olie?

De keerring eerst nieuw bestellen :p

Het klusje is als je een heel klein beetje handig bent goed te doen, demontage is makkelijk en je kan er goed bij.

Als je m hebt, haal je de onstekingsgeval ervanaf, haal je de oude keerring er met een klein schroevedraaiertje uit (probeer de rand waar ie invalt niet té zeer te vernaggelen :p). ALs t niet lukt kun je er een zelftappertje ofzo indraaien en dan met een tang hem eruit trekken.

Tik dan met beleid (je kan de oude gebruiken om tegenaan te tikken) de nieuwe keerring erin, zal best even lastig gaan. Het is aan te raden hem 0,5 of 1 mm dieper naar binnen te tikken dan zit ie niet op het slijtspoor van de oude.

Een nieuwe keerring zal uberhaupt niet meer lekken, dat is niet zo'n lekgevoelige plaats.

Let bij het terugzetten van de onsteking dat het asje weer goed terugvalt en hij in de uitsparing zit. Laat de bougiekabels enzo op de oude verdelerkap zitten, dan weet je waar ze bij de nieuwe terug erop moeten :)

Monteer ook even een nieuwe verdelerkap en rotor, nooit slecht.

Succes!

nou, ik heb eens aan me leraar gevraagd ( ik doe motorvoertuigen techniek) en die zei dat een verdeler zowieso niet vettig hoort te zijn..en als dat wel het geval is kan dus ook de keering lek zijn...nu heb ik dus eerst eens mooi schoongemaakt..en na 2 weekjes ongeveer gechecked of hij nu weer vettig is..en dat was hij..dus dan komt die vettig waarschijnlijk uit me lekke keering..

maar keeringetje vervangen is nie zown probleem..( denkt terug aan zijn scootertijdperk)...en voor de betweters..ik weet dat een scooter weer heel iets anders is :p

bedankt he!

oke, het blijkt nu dat me keering niet lek is..dat is het probleem niet.
er zit een nieuwe verdelerkap, nieuwe bougies en nieuwe kabels op.. het probleem is nu wel veel minder geworden, maar nog stotterd hij een beetje.. kan geen kwaad, maar tis stront irritant..
weet iemand wat dit dan wel kan zijn? niet iets met de injectie?
Laatst gewijzigd door Danos op ma 20 nov 2006 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Remon

P@TB@D schreef:
Remon-CL10 schreef:Ik heb vrijdag die Clio 16v achterdemper opgehaald en gister eronder gezet :) Paste helemaal zonder aanpassingen!! :smoke:
:foto: ???
Niet al te beste foto in het donker met me mobiel maargoed, geeft wel een beetje een idee :wink:

Afbeelding
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

netjes, en geluid valt ook wel mee zeker?
Remon

P@TB@D schreef:netjes, en geluid valt ook wel mee zeker?
Stationair issie aardig stil ja, maar op de snelweg is deze erger als de vorige :~ Deze dreunt veel harder door, terwijl die ander bij hogere toerental juist stiller werd...

Maargoed, zovaak rij ik nou ook weer niet op de snelweg :)
Strijder

Weet iemand hoe ik op een normale manier :D het kapje van mn binnenverlichting (geheel) eraf kan halen? Ik moet nl een nieuwe antenne op mn dak plaatsen.
Remon

Eraan trekken, aan de voorkant. Dan moet 'ie wel loskomen :) Bij mij in ieder geval (Y)
Johan_16v
Contacteer:

Remon-CL10 schreef:Eraan trekken, aan de voorkant. Dan moet 'ie wel loskomen :) Bij mij in ieder geval (Y)
zou ik toch niet doen, want dan breekt er met wat pech iets af.
wat je wel moet doen : je kan ergens schroevendraaier tussen duwen, en alzo het lichtgedeelte losmaken. dan paar schroeven losdraaien en dan kun je de hele handel eruit nemen.
Strijder

Johan_16v schreef:
Remon-CL10 schreef:Eraan trekken, aan de voorkant. Dan moet 'ie wel loskomen :) Bij mij in ieder geval (Y)
zou ik toch niet doen, want dan breekt er met wat pech iets af.
wat je wel moet doen : je kan ergens schroevendraaier tussen duwen, en alzo het lichtgedeelte losmaken. dan paar schroeven losdraaien en dan kun je de hele handel eruit nemen.
Benieuwd waar dat ''ergens'' zal zijn morgen maar weer eens voorzichtig gaan testen, iig bedankt :)
Danos

hey mensen! ik heb een 16v motorkap op me RSi zitten..
nu hoort er een lekbak onder de opening van de motorkap te zitten..maar deze past niet bij de RSi omdat het inlaatspruitstuk in de weg zit..
hoe hebben jullie dit gefixed?? of rijden jullie zonder die lekbak?
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ik reed in mn Clio S zonder die bak, ging perfect.

Zorg alleen dat met wassen er niet teveel water in komt :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

ik heb even een kort vraagje. Ik ben even bezig met de clio 1 van mn tante. Ik moet de deurbekleding van de rechterkant eraf hebben. Dat gaat al aardig, alleen ik weet niet hoe de raamslinger eraf moet. Heeft iemand een idee?
Xabre
Car: 19 16V

volgens mij gewoon lomp trekken, bij de 19 althans
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Daar was ik al bang voor :s Zijn er mensen die weten of dit inderdaad zo is voor de clio, voordat ik de hele boel kapot trek...
micha

@hierboven: de Haynes zegt dat je een vork achtig object moet gebruiken. Een plat stuk metaal er onder om te hefbomen werkt ook.

Mijn vraagje: Ik heb het gevoel dat de laatste tijd het verbruik van mijn clio (1.8 8v) erg omhoog is gegaan. Per 200 km moet er zeker 22 Liter benzine in. Dit was voorheen minder... zou dit door het weer komen? Of kan er iets stuk zijn?
Thanks!
Rianne RT

Rijd je de laatste tijd dezelfde stukken als voorheen? Ik merk het direkt duidelijk als ik wat meer binnendoor rijd (kortere stukken) i.p.v. over de autoweg. Verder merk ik het ook direct in verbruik als ik de achterruit verwarming aanzet. Hoe groot is het verschil in verbruik met voorheen.
Haas

micha schreef:@hierboven: de Haynes zegt dat je een vork achtig object moet gebruiken. Een plat stuk metaal er onder om te hefbomen werkt ook.

Mijn vraagje: Ik heb het gevoel dat de laatste tijd het verbruik van mijn clio (1.8 8v) erg omhoog is gegaan. Per 200 km moet er zeker 22 Liter benzine in. Dit was voorheen minder... zou dit door het weer komen? Of kan er iets stuk zijn?
Thanks!
lekkend tankhalsje?
en is t constant, dat hoge verbruik, of was t incidenteel 1x?
micha

Eigenlijk constant over de laatste paar weken. Ik ruik overigens geen benzine en vind ook geen plasjes onder de auto.
Rijgedrag en routes zijn ook niet gek veel veranderd. Het is wel veel korte afstanden en ook stad, en niet doorgaande wegen, maar dat was het daarvoor ook wel.

Tank Halsje? Waar zit dat? Dan kan ik dat ff checken...
Haas

vanaf je tankdop naar de tank zeg maar...

22lt op 200 km...das 1 op 9 :S das wel eeeeerg veel..
Rianne RT

... als ik de mijne aan Riel uitleen, verbruikt die van mij dat ook.... (N)
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Haas

tsja..dan noem je ook iemand :P

Ik reed toch echt wel door met mijn Sje, maar die verbruikte nooit meer dan 1 op 12 :D
Robke
Car: Lexus IS250

Maar dat ding was dan ook zo traag als dikke stront door een nauwe trechter. :lol:
Nog verliezen van een Micra 1.0. :worship:
Om over een Charade 1.3 op gas nog maar niet te spreken. :p 8)
Haas

kan best zijn, maar weet wel dat de mijne motorisch wel een van de betere 1.4tjes was :)
bovendien was de mijne dan ook wel IETS zwaarder dan die witte steekwegen van jou ;)
ygkremer

Goeiedag allemaal

Ik ben nieuw maar omdat ik merk aan dit topic dat hier echte experts zitten :worship: zal ik hier mijn vraagjes ff stellen :

1: Mijn Clio 1.8 16v houd erg in bij de 2.2 - 3 duizend toeren, zodra ik het gas verder intrap is er niks meer aan de hand maar als ik bv in de bebouwde kom rij in de drie en ik hou het gas constant dan houd ie erg in en opeens pakt ie m weer dan houd ie weer in enz.. enz.. als ik boven de 3000 toeren kom rijd ie weer netjes constant zonder ernstig schokken.... wat is hier t probleem? Ik heb het gaskleppenhuis al schoongemaakt en verschillende dingen nagekeken zoals de gaskabel enzo maar dat allemaal oke.....

2. Ik heb een nieuw stuurhuis/as gehaald en nu moet ik mijn contactslot overzetten, hoe krijg ik die los?? Er zit wel een torx schroefje maar die doet weinig als ik die loshaal..

Hopelijk kunnen jullie me helpen :D
Riël
Über-Spammer

1) Je geeft al volgas, dus ik vermoed een probleem in de onsteking, wat is de kwaliteit van rotor, verdeelkap, bougies en kabels?

2) wat is de reden van het vervangen? Speling? Zoek eens op het forum naar n makkelijkere oplossing voor dit probleem ;)
ygkremer

1. is opgelost. Vorige eigenaar had een achtelrijk kroonstripje op de lambda sensor zitten :S met wat tape eromheen. 1 van de draadjes had losgelaten... Dus is nu gesoldeerd en met krimpkous eromheen opgelost.
Trouwens , verdelerkap,rotor bougiekabels en bougies had ik allemaal al nieuw. Er zat zelfs geen vocht in de verdelerkap.
Nu heb ik vanalles opgelost en nu is mijn Co waarde veel te hoog :S Maar weer orginele luchtfilterhuis erop, en aners een orginele ecu zoeken... (*#*#@ auto's :) )

2. Had inderdaad speling maar had al een nieuw stuurkolom/huis gehaald van de sloop. CLio stond er nog maar net :D Maar bij me eigen zat een zwarte bus niet meer op zijn plek waardoor de as kantelde. Bus er weer in en klaar. Dus... iemand nog een heel erg knappe stuurkolom kopen? :~ haha
dixie

raamslinger krijg je dr af door n dun stukje laken of ander stukje stof er omheen te leggen tussen de deurbekleding en de slinger in. trek hem tussen de naad en beweeg hem op en neer. is even frotten maar werkt goed. ligt er wel aan hoe de opening van je borgveertje zit. ff proberen. :)
mtbiker

ff een vraagje, ik kan een clio RSI (1,8l 8V) uit 1995 kopen, met 170.00KM op de teller. Wat is deze nog waard? Bijkomend is dat er problemen zijn voor de apk wegens lekke uitlaat en CO waarde (CO waarde is geen probleem, die mensen op de apk zijn heel makkelijk om te kopen) maar het geluid dat die uitlaat maakt wel natuurlijk.

Verder heeft ie verlagingsveren, maar de originele zijn meegeleverd dus die kan ik er wel ff opzetten.

Mijn vraag is nu, hoeveel mag ik hier maximum voor geven?
ygkremer

Ik heb mijn clio net 3 dagen geleden door een hele strenge apk gekregen en ik had m ook gewoon verlaagd.
EN als ze om te kopen zijn voor Co dan heb je mazzel want dat probleem had ik ook. Nadat de gasklep-positie sensor was verandert en de catterontluchting was afgedopt en originele ecu erin was het goed..

Maar als die lui een steekproef krijgen zijn ze vies de lul dus verwacht er niet te veel van.

Uitlaat is zo klaar, beetje lassen beetje Gumgum en klaar :D Voor de prijs kan ik je niet helpen, ik had mijn clio 16v van '94' in zeer goeie staat voor 700 euro :D:D
Plaats reactie