Stoelen / hoogte

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Snotpork

Had eerst kuipstoelen op me oude stoelframes gemonteerd(leuning eraf gezaagdm zutting eraf gesloopt), waarom ... zodat er nog 'enigzins' mensen achterin konden. Zat alleen aardig hoog.
Al een tijdje heb ik geen achterbank meer en heb stoelen gezien met een verstelbare rugleuning wat ik toch wel prettig vind als je lange stukken rijd. Met die kuipstoelen kreeg ik er een beetje last van, hele tijd in dezelfde houding.

Maar nou komt 't ... gisteren dus druk bezig geweest met het monteren van me nieuwe stoelen met 'bijpassende' frame (zeggen ze)
Na een hoop passen en meten is het gelukt, alleen nou zit ik weer zo onwijs laag.
Nou vraag ik me af of ik nou niet te laag zit, of dat het gewoon kwestie van wennen is omdat ik eerst nogal hoog zat, door die 'frames'

Nou zou ik willen vragen of jullie zouden willen meten hoeveel cm er tussen jullie zitting (bovenkant zitting zegmaar) en het dak, zodat ik weet wat ongeveer de gemiddelde afstand is

Ohja, het gaat om een Renault Clio uit '95...alvast bedankt
Maus

Tis een kwestie van wennen.
Toen ik 't andere interieur voor de EVO kocht, zat ik ook ineens met m'n reet op de grond. (Echt onwijs laag).
Nu met m'n kuipen zit ik weer een stukje hoger. :)
Riël
Über-Spammer

Even schatten, cm of 20 is volgens mij wel lekker laag.

Maar als je nog wat kan zien, en je hebt het geveol op de bodemplaat te zitten .... dan zit je eigenlijk wel goed :p
Snotpork

Niemand verder die effe wil meten voor mij?

Heb vandaag weer een stukkie gereden, overdag ipv s'avonds (maakt op zich niet uit natuurlijk) maar moet zeggen ... rijd best wel.
't Is denk gewoon effe wennen.
Alleen ik kom nou niet met me, hoe noem je dat ... achterkant van je knieen zegmaar, op me stoel. Dus geen ondersteuning, lijkt me ook wel handig eigelijk.

Blijf gewoon zo nog effe rondrijden en van de week gaat ik eens experimenteren door de stoelen iets hoger te zetten. Eens kijken hoe dat rijd.
Maus

Is het frame niet iets te verstellen waardoor de stoel wat gekanteld kan worden?
Anders ff een paar busjes onder de voorkant plaatsen.
Plaats reactie