stoelen

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
FLYING DUCKMAN
Contacteer:

paz-maniac schreef:zijn idd van die kleine lampjes volgens mij 1.2 W wedge base (of zo iets :p ) soms klemmen ze nogal in de fitting en moet je ze er even uit trekken met een punt tang ofzo
Dat zou ook normaal zijn, maar deze zat er muurvast in, ach even een andere halen, kost ook geen geld..
Chris@R5

Ik heb in die van mij eerst stoelen uit een 2002 Twingo gehad. Velours, hoogte verstelbaar. Erg leuk, maar zat niet stevig (kuip) en was iets te soft.
Dus ik heb nu twee Suzuki Swift GTI stoelen erin. Zit heerlijk. Wel wat pas en meetwerk, maar wil prima :wink:

Afbeelding
FLYING DUCKMAN
Contacteer:

Hey jij hebt een nieuw type dashbord, maar oud type deurbekleding!
bj 98? overgans model?

Even wat foto's ook online gezet, ik heb ze even in het twingo foto topic gegooid...
Chris@R5

Nope is een '94-er :wink:
FLYING DUCKMAN
Contacteer:

nieuwe dash er later ingebouwd?

Ik verbaas me echt wat iedereen met die auto's doet, net even wat foto's lopen bekijken...
Chris@R5

Jup, alles is eruit geweest. Geen achterbank meer. Ach, houd je bezig. :wink:
-jacco-
Über-Spammer

FLYING DUCKMAN schreef:nieuwe dash er later ingebouwd?
Heeft ie allemaal afgekeken hoor :wink: :smoke: :p
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
FLYING DUCKMAN
Contacteer:

Nog een vraagje,

Er zit nog een zuigertje in de stoel ingebouwd, dit is volgens mij een sensor voor op de gordel, zit ook op de gordel aangesloten. De sensor is weer aangesloten in de vloer. Is dit de sensor voor de airbag? Die hebben we er 2x in zitten namelijk.
Lijkt me wel zinnig om dit te laten functioneren.
-PAZ-
Über-Spammer

is geen zuigertje maar een exposief :) :wink: , dit is van de gordelspanners, ingeval van een ongeval :) gaat dat af en trekt het de gordel strakker aan
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Car: Megane RS

juist
FLYING DUCKMAN
Contacteer:

Bij mij zit er nog wel een stekker aan vast!
Ik zal later nog even een foto maken. Net ook even bij de dealer geweest ivm wat kapotte dashbord lampjes. Daar nog even gevraagd en die gaf ook aan dat het inderdaad te maken heeft met de airbag. Is op zich ook wel logisch. Je hebt de gordelspanner die in actie komt zodra je heel erg wordt vertraagd. Die geeft een signaal weer richting de airbag dat hij moet gaan ploffen, dus wel heel logisch dat hij daar aangesloten zit.

Overgens die dashbordverlichting geeft ook nog steeds problemen. Ik heb de lampjes vervangen van de sigaretteaansteker en van de verwarming, maar ze doen het nog steeds niet :(

Nu doet de radio de laatste tijd ook erg raar en dacht ik dat de radio misschien kapot was, maar het zit allemaal wel bij elkaar die bedrading. heeft iemand dat al eens eerder gehad dat de dashbordverlichting er mee op hield?
Er zitten wel nieuwe lampjes in!
-PAZ-
Über-Spammer

zekeringen al eens nagekeken, ligt de verlichtings draad van de radio niet los, deze word vaak niet aangesloten op de radio, maar er komt daar dus wel 12v op als je de lichten aanzet, als ie dan de massa raakt springt de zekering. bij megane coupe zit de dash verlichting + asbak in elkval wel op dezefde groep zekert als radio verlichting
R5GTT. Drive it like you stole it
FLYING DUCKMAN
Contacteer:

Toevallig net ook nagekeken omdat ik het ook al dacht.

probleem met de radio zit hem vermoedelijk ook wel in de radio, in de vakantie hield hij er mee op met 1 box in mijn 2CV. In de Twingo terug geplaatst en alleen de rechterbox doet het, maar af en toe valt hij ook gewoon weg, gaat hij flink zachter of harder.
Toen ik gisteren echter de accu bijna leeg had reageerde de radio ook op het schakelen van de verwarming. Als ik de verwarming hoger zette ging de radio vanzelf uit. Dus vandaar de vraag of het vaker voor komt. Ik wil het in ieder geval eens goed bekijken.

Bestaan er ook haynes manuals voor de twingo?
Chris@R5

FLYING DUCKMAN schreef:Nog een vraagje,

Er zit nog een zuigertje in de stoel ingebouwd, dit is volgens mij een sensor voor op de gordel, zit ook op de gordel aangesloten. De sensor is weer aangesloten in de vloer. Is dit de sensor voor de airbag? Die hebben we er 2x in zitten namelijk.
Lijkt me wel zinnig om dit te laten functioneren.
Deze heb ik er ook in zitten. Ik heb ze gewoon overgebouwd op de Swift stoeltjes. Beetje aanpassingen maken aan de vulringen en klaar.
FLYING DUCKMAN
Contacteer:

Ik moet eerst de stoelen maar eens hebben dan kan ik zien hoe ik het aan moet pakken.

Het dashbordlampje doet het weer van de verwarming...

|: domme fout, ik had het oude lampje er weer ingedraaid...oeps, gelukkig is het zo vervangen.
TheoV
Contacteer:

FLYING DUCKMAN schreef:Ik moet eerst de stoelen maar eens hebben dan kan ik zien hoe ik het aan moet pakken.

Het dashbordlampje doet het weer van de verwarming...

|: domme fout, ik had het oude lampje er weer ingedraaid...oeps, gelukkig is het zo vervangen.

aaahahahahaha
FLYING DUCKMAN
Contacteer:

Even een fototje genomen van die aansluiting voor de airbags.

[img]http://www.geocities.com/regiotwente/stoel.jpg[/img]
[img]http://www.geocities.com/regiotwente/stoel2.jpg[/img]
Chris@R5

Het zijn geen airbags...
Dat zijn GORDELSPANNERS. De stekker om ze los te koppelen zit iets onder het tapijt. Kan gewoon weer op een andere stoel. Ik heb ze alleen nu zwart gemaakt omdat ze kaal op de stoel zitten gemonteerd.
Tijn
Contacteer:

volgens het handboek moet je de accu eerst loshalen voordat je die stekkers los haalt in verband met "explosiegevaar"

als je hele korte gordels hebt die strak naast je stoel zitten zoals velen, dan zijn ze al een keer afgegaan en dan maakt het niets meer uit. :)
there is no spoon.
FLYING DUCKMAN
Contacteer:

oke dat is weer goed nieuws, ze zitten dus zeker niet aan de airbags gekoppeld?
Chris@R5

Tijn schreef:volgens het handboek moet je de accu eerst loshalen voordat je die stekkers los haalt in verband met "explosiegevaar"
Oja...? :~ :lol:
Bij mij hebben ze nog geen boem gedaan :wink:
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb anders wel eens een paar geplofte accu's gezien. (N)

Scheen aardig hard geknald te hebben. :lol:
Plaats reactie