stoelen
-
- Contacteer:
Hallo,
Wij hebben een 97er Twingo en de stoelen bevallen mij totaal niet. Ze zijn gewoon te klein en ik krijg last van mijn rug. We willen de Twingo niet weg doen want we zijn er veel te gek mee, dus zit ik te denken om andere stoelen te monteren.
Makkelijkste optie is Twingo stoelen uit een later bouwjaar, maar hoe zitten die, zijn die wel comfortabel?
Verder weet ik dat bijvoorbeeld stoelen uit een Clio of megane een stuk beter zitten, maar passen deze wel op de bestaande plekken, of moet er nog modificatie plaats vinden, want daar heb ik weinig zin in. Ik wil in ieder geval geen kuipstoeltjes of dat soort onzin erin hebben.
Iemand ervaring met dit soort dingen?
Wij hebben een 97er Twingo en de stoelen bevallen mij totaal niet. Ze zijn gewoon te klein en ik krijg last van mijn rug. We willen de Twingo niet weg doen want we zijn er veel te gek mee, dus zit ik te denken om andere stoelen te monteren.
Makkelijkste optie is Twingo stoelen uit een later bouwjaar, maar hoe zitten die, zijn die wel comfortabel?
Verder weet ik dat bijvoorbeeld stoelen uit een Clio of megane een stuk beter zitten, maar passen deze wel op de bestaande plekken, of moet er nog modificatie plaats vinden, want daar heb ik weinig zin in. Ik wil in ieder geval geen kuipstoeltjes of dat soort onzin erin hebben.
Iemand ervaring met dit soort dingen?
-
M'n ma heeft een Twingo uit 2004. Ik vind de stoelen verre van comfortabel. Denk dat je gewoon eens bij de dealer kunt binnenstappen en zo'n nieuwe Twingo moet proberen, dan weet je hoe ze zittenFLYING DUCKMAN schreef:Makkelijkste optie is Twingo stoelen uit een later bouwjaar, maar hoe zitten die, zijn die wel comfortabel?

-
Ik heb een Sparco en die zit ZALIG. Gewoon een rechthoekig frame maken voor op de originele sledes(onderste deel) en op monteren.
SiB
SiB
Hey, toevallig... Dat had ik dus ook met de originele stoelen...
Vooral op lange afstanden kan ik het niet uithouden
Ik heb stoelen uit een Clio V6 in mn twingo
Aanpassingen:
Binnenste rails overzetten van de originele stoelen en het gat voor de bevestiging aan de buitenkant (voor) iets opboren, omdat de stoel iets breder is.
Bovenstaande zin is vrij lastig
Iets duidelijker:
Bestuurdersstoel --> Bevestiging linksvoor --> Gat iets opboren.
Bijrijdersstoel --> Bevestiging rechtsvoor --> idem
De torxschroeven vallen in "losse blokjes" die klemgehouden worden in een metalen plaatje, onder de vloerbedekking...
Met je hand onder de vloerbedekking langs (via de zijkant) kun je het blokje zo manouvreren dat de torx erin valt
De stoelen zitten op een aparte manier bevestigd:
De buitenste rails is van binnenuit de auto los te halen met torxschroeven.
De binnenrails zit aan de onderkant van de auto vast, dus daarvoor moet je onder de auto...
Zo duidelijk genoeg hoop ik?
Vooral op lange afstanden kan ik het niet uithouden

Ik heb stoelen uit een Clio V6 in mn twingo

Aanpassingen:
Binnenste rails overzetten van de originele stoelen en het gat voor de bevestiging aan de buitenkant (voor) iets opboren, omdat de stoel iets breder is.
Bovenstaande zin is vrij lastig

Iets duidelijker:
Bestuurdersstoel --> Bevestiging linksvoor --> Gat iets opboren.
Bijrijdersstoel --> Bevestiging rechtsvoor --> idem
De torxschroeven vallen in "losse blokjes" die klemgehouden worden in een metalen plaatje, onder de vloerbedekking...
Met je hand onder de vloerbedekking langs (via de zijkant) kun je het blokje zo manouvreren dat de torx erin valt

De stoelen zitten op een aparte manier bevestigd:
De buitenste rails is van binnenuit de auto los te halen met torxschroeven.
De binnenrails zit aan de onderkant van de auto vast, dus daarvoor moet je onder de auto...

Zo duidelijk genoeg hoop ik?

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Contacteer:
Helemaal duidelijk. Ik ben zelf redelijk handig, ik bijvoorbeeld ook een eend waar ik net ook een paar andere stoelen in aan het bouwen ben.
Wat we van plan zijn is eerst eens een dagje rijden met een nieuwe twingo over een langere afstand en eens kijken hoe dat is, dan gaan we wel een stapje verder en eventueel andere stoelen kopen.
Er zit helaas ook nog wat onderhoud aan te komen, dus dat teld ook nog wel even mee. Maar goed, hij heeft ook nog niet heel veel kilometers gereden, dus we kunnen nog zeker een jaar of drie zonder al te veel problemen rijden verwacht ik.
Wat we van plan zijn is eerst eens een dagje rijden met een nieuwe twingo over een langere afstand en eens kijken hoe dat is, dan gaan we wel een stapje verder en eventueel andere stoelen kopen.
Er zit helaas ook nog wat onderhoud aan te komen, dus dat teld ook nog wel even mee. Maar goed, hij heeft ook nog niet heel veel kilometers gereden, dus we kunnen nog zeker een jaar of drie zonder al te veel problemen rijden verwacht ik.
-
heb zo'n twee jaar clio v6 stoelen in mijn twingo zitten en zitten heerlijk.
Op het frame van een twingo vanaf 1999 kun je zo een clio stoel van het type vanaf 1997 monteren zonder aanpassingen .
Op het frame van een twingo vanaf 1999 kun je zo een clio stoel van het type vanaf 1997 monteren zonder aanpassingen .
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nog steeds de Twingo in je bezitTwingo Sport schreef:heb zo'n twee jaar clio v6 stoelen in mijn twingo zitten en zitten heerlijk.

-
met de twingo gaat het nog steeds heel goed, heb een maanden terug andere achterlichten gemonteerd van twingo fase vanaf 2005
Das altijd handigFLYING DUCKMAN schreef:Helemaal duidelijk. Ik ben zelf redelijk handig, ik bijvoorbeeld ook een eend waar ik net ook een paar andere stoelen in aan het bouwen ben.

Mochten er nog vragen zijn...

Volgens mij is er aan de vorm van de stoelen weinig veranderd, maar proberen kan zeker geen kwaadFLYING DUCKMAN schreef:Wat we van plan zijn is eerst eens een dagje rijden met een nieuwe twingo over een langere afstand en eens kijken hoe dat is, dan gaan we wel een stapje verder en eventueel andere stoelen kopen.

Onderhoud is goedFLYING DUCKMAN schreef: Er zit helaas ook nog wat onderhoud aan te komen, dus dat teld ook nog wel even mee. Maar goed, hij heeft ook nog niet heel veel kilometers gereden, dus we kunnen nog zeker een jaar of drie zonder al te veel problemen rijden verwacht ik.

Mijne heeft er bijna 3 ton op staan en die rijdt ook nog prima

De stoelen in mijn Twingo vindt ik goed voldoen.
Ik kan makkelijk 300 km rijden zonder last te krijgen van m'n rug.
Maar ik geloof dat de stoelen in een Twingo uit 2005 uit een Clio komen (corriceer me als ik fout ben, maar meen dat ergens gelezen te hebben).
Dus ik zou zeggen, kijk eens naar stoelen uit een Twingo van bouwjaar 2005 of een Clio.
Ik kan makkelijk 300 km rijden zonder last te krijgen van m'n rug.
Maar ik geloof dat de stoelen in een Twingo uit 2005 uit een Clio komen (corriceer me als ik fout ben, maar meen dat ergens gelezen te hebben).
Dus ik zou zeggen, kijk eens naar stoelen uit een Twingo van bouwjaar 2005 of een Clio.
-
heb mijn twingo al bijna 6 jaar, heb nu 188000 km gereden zonder problemen, doe hem nog lang niet weg.
Met mij gaat alles goed
Met mij gaat alles goed

-
- Über-Spammer
heb je ook wat foto'tjes van je twingo?
-
zal wel een paar nieuwe maken
-
- Contacteer:
na alles een beetje gezien te hebben en aangehoord te hebben denk ik dat we overgaan op Renault Clio stoelen. Liefst een van de laatste types.
Vandaag heb ik nog naar een Clio gekeken uit 2002 een 1.2 16v dynamique. Hele mooie auto en ik zag het ook best wel zitten, mijn vrouw ook, maar als je echt belachelijk weinig voor de Twingo weer krijgt. nee dus...
We gaan nu zeker de Twingo nog een tijd blijven rijden, daar is hij nog veel te goed voor!
Als iemand nog comfortabele stoelen heeft van een Clio, liefst toch wat sportieve stoeltjes zoals in de dynamique die ik vandaag mee had, dat zat wel heerlijk!
Vandaag heb ik nog naar een Clio gekeken uit 2002 een 1.2 16v dynamique. Hele mooie auto en ik zag het ook best wel zitten, mijn vrouw ook, maar als je echt belachelijk weinig voor de Twingo weer krijgt. nee dus...
We gaan nu zeker de Twingo nog een tijd blijven rijden, daar is hij nog veel te goed voor!
Als iemand nog comfortabele stoelen heeft van een Clio, liefst toch wat sportieve stoeltjes zoals in de dynamique die ik vandaag mee had, dat zat wel heerlijk!
uhm, ik zou eens gaan kijken in Lemelerveld,
ben even de naam van de garage kwijt
:S:S
daar heb ik namelijk een RS interieur meegenomen en mn Clio Dynamique stoelen laten staan
HEBBUS !
Flik (http://www.flik.nl)
ben even de naam van de garage kwijt

daar heb ik namelijk een RS interieur meegenomen en mn Clio Dynamique stoelen laten staan
HEBBUS !
Flik (http://www.flik.nl)
probeer af en toe eens te kijken op het autokerkhof...
je weet nooit, en t is een pak goedkoper
je weet nooit, en t is een pak goedkoper
-
- Contacteer:
Er is even wat tijd overheen gegaan waarin we vooral hebben gekeken of we de Twingo weg zouden doen of niet. We twijfelen nog steeds moet ik zeggen.
Ik denk dat ik op zoek ga naar een paar echt rotte stoelen uit een Twingo voor het onderstel van de stoel en daar dan of clio of R19/megane stoelen op zetten, als ze maar naar voren kunnen klappen..
Ik denk dat ik op zoek ga naar een paar echt rotte stoelen uit een Twingo voor het onderstel van de stoel en daar dan of clio of R19/megane stoelen op zetten, als ze maar naar voren kunnen klappen..
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
ik heb nog stoelen staan uit een megane coupé (kunnen naar voren klappen)
alleen die binnenste dingen waar Jacco het (denk ik) over heeft, verkoop ik aan iemand (heeft ze nodig voor z'n kuipstoelen), maar de rest van de stoelen en de sledes heb ik nog gewoon liggen. tis dat ik dit nu net lees, want ik was al bijna van plan om ze morgen of overmorgen naar de stort te brengen
mocht je belang hebben, mag je ze voor een schijntje hebben. dan zie ik wel een PM'etje tegemoet ofzo.
alleen die binnenste dingen waar Jacco het (denk ik) over heeft, verkoop ik aan iemand (heeft ze nodig voor z'n kuipstoelen), maar de rest van de stoelen en de sledes heb ik nog gewoon liggen. tis dat ik dit nu net lees, want ik was al bijna van plan om ze morgen of overmorgen naar de stort te brengen

mocht je belang hebben, mag je ze voor een schijntje hebben. dan zie ik wel een PM'etje tegemoet ofzo.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Voor een paar stoelen hoef je de auto niet weg te doenFLYING DUCKMAN schreef:Er is even wat tijd overheen gegaan waarin we vooral hebben gekeken of we de Twingo weg zouden doen of niet. We twijfelen nog steeds moet ik zeggen.

Pak idd een paar stoelen die wel lekker zitten (Uit een Clio RS/V6 bijvoorbeeld

Het is altijd wel aan te passen voor in de twingo

GTT stoelen bijv
Iemand nog een achterbank van een Twingo over?

-
- Contacteer:
Je hebt een pb!Edward(ForeverYoung) schreef:ik heb nog stoelen staan uit een megane coupé (kunnen naar voren klappen)

Ik moet zeggen dat er ook nog wel wat andere zaken waren waar we niet tevreden over waren. Hij gaf ook erg rare problemen met de motor. Hij trok niet lekker door en hield steeds wat in, stationair schommelde hij ook behoorlijk. Ik heb er gisteren een keer injectiereiniger in gegooid en dat lijkt geholpen te hebben!
Maar er zit nog onder de tankklep roest op het spatbord, voor het wiel, dat moet echt aangepakt worden.
Verder zit er linksachter nog ergens een rare tik, ik vermoed van de schokbreker, de distributieriem moet volgend jaar vervangen worden, de uitlaat is rot, dus je begrijpt hoe we ons wat voelden met deze auto

Maar nu die motorstoring zo makkelijk wat verholpen is doet het onze hoop weer wat groeien. Daarbij komt ook dat we wel andere auto's bekeken hebben maar die we echt willen gewoon nog veel te duur zijn op het moment. Of liever gezegd, we hebben er op dit moment dat geld er niet voorover...
Roest --> Als je niet veel geeft om het uiterlijk, ff schuren, spuitplamuurtje en een spuitbusje eroverheen, valt het weer wat minder op 
Rare tik --> Veer niet gebroken? De voorveren hebben het probleem dat ze dat wel vaak doen namelijk
Distributieriem? Zeker weten dat het beestje geen ketting heeft?
Als je de uitlaat echt goedkoop wilt houden, kwikfit of profile...
Had daar een achterdemper (profile) voor 50 euries

Rare tik --> Veer niet gebroken? De voorveren hebben het probleem dat ze dat wel vaak doen namelijk

Distributieriem? Zeker weten dat het beestje geen ketting heeft?

Als je de uitlaat echt goedkoop wilt houden, kwikfit of profile...
Had daar een achterdemper (profile) voor 50 euries

-
- Contacteer:
Beetje off topic, maar mag best wel even 
voorveer hadden we al eens kapot inderdaad, dus dat was het eerste waar ik aan dacht, maar deze is nog heel.
De roets ga ik zelf inderdaad aanpakken, in ieder geval helemaal klaar maken voor het spuiten, spuiten zelf ga ik denk ik laten doen, is toch net wat mooier dan het zelf doen.
Ik ga zo nog even wat knutselen, er zijn ondertussen heel erg veel lampjes uitgevallen, toch maar eens vervangen, want het is wel erg donker in de auto
Ik zal nog eens wat foto's opzoeken van de twingo

voorveer hadden we al eens kapot inderdaad, dus dat was het eerste waar ik aan dacht, maar deze is nog heel.
De roets ga ik zelf inderdaad aanpakken, in ieder geval helemaal klaar maken voor het spuiten, spuiten zelf ga ik denk ik laten doen, is toch net wat mooier dan het zelf doen.
Ik ga zo nog even wat knutselen, er zijn ondertussen heel erg veel lampjes uitgevallen, toch maar eens vervangen, want het is wel erg donker in de auto

Ik zal nog eens wat foto's opzoeken van de twingo
t zou kunnen dat de mijne op middelkorte termijn weg gaatWilma schreef:GTT stoelen bijv![]()

-
- Contacteer:
Wat zijn GTT stoelen eigenlijk?tut schreef:t zou kunnen dat de mijne op middelkorte termijn weg gaatWilma schreef:GTT stoelen bijv![]()
stoelen uit een GTTFLYING DUCKMAN schreef:Wat zijn GTT stoelen eigenlijk?tut schreef:t zou kunnen dat de mijne op middelkorte termijn weg gaatWilma schreef:GTT stoelen bijv![]()

r5 gtt
-
- Contacteer:
Ow R5 GT Turbo!tut schreef:stoelen uit een GTTFLYING DUCKMAN schreef:Wat zijn GTT stoelen eigenlijk?tut schreef:t zou kunnen dat de mijne op middelkorte termijn weg gaatWilma schreef:GTT stoelen bijv![]()
r5 gtt
sorry afkortingen ken ik nog niet zo.
Net trouwens even dashbordlampjes verwisseld van de teller, geen probleem, maar het lampje wat achter de schakelaars zit van de verwarming is een ander verhaal, dat houdertje is weer anders en het lampje blijkt niet te kunnen worden verwijdert, tenminste ik had hem eruit getrokken en hij wou niet terug....

Morgen even langs de automaterialen handel of Renault voor zo'n ding.
En de accu is ook aan vervanging toe...half uurtje halogeenlamp erop en ik kon accukabels over gaan leggen...

-
- Contacteer:
ja dacht ik ook, haalt de vitting eruit, trekt het lampje eruit, klaar, maar nee dus...
zijn idd van die kleine lampjes volgens mij 1.2 W wedge base (of zo iets
) soms klemmen ze nogal in de fitting en moet je ze er even uit trekken met een punt tang ofzo

R5GTT. Drive it like you stole it