GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer

gewoon de schanier pen tussen bak en schakelstang iets ingekort waarschijnlijk dan :)

had van de week ook weer wat met de gtt (N) (N) draai ik mijn raam naar beneden, loopt ie iets zwaarder dan normaal en 1 eens knal, springt de kabel van het raam machanise :( (N) (N) . schiet weer lekker op met dat hok :p :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer

hier weer een positieve up-date van de gtt. gister mijn niewe radio binnen gekregen (Y) . de vorige speelde nog perfect, maar was nog steeds met cassete lade dus bouwjaar 1814 ofzo.
Ben opzich wel een pioneer liefhebber, maar het is een JVC geworden

[img]http://www.rondevries.nl/catalog/images/kd-sh1000_e.jpg[/img]

De KD-SH1000 erg leuk toestel met alles erop en eraan. heb hem op het werk al effe in de radio kast gehad en geluidje is echt super :) . vanmiddag maar es kijken om hem in de gtt te zetten
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

paz-maniac schreef:hier weer een positieve up-date van de gtt. gister mijn niewe radio binnen gekregen (Y) . de vorige speelde nog perfect, maar was nog steeds met cassete lade dus bouwjaar 1814 ofzo.
Ben opzich wel een pioneer liefhebber, maar het is een JVC geworden

[img]http://www.rondevries.nl/catalog/images/kd-sh1000_e.jpg[/img]

De KD-SH1000 erg leuk toestel met alles erop en eraan. heb hem op het werk al effe in de radio kast gehad en geluidje is echt super :) . vanmiddag maar es kijken om hem in de gtt te zetten
Vanmiddag moet je in Bodegraven zijn :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Radio ziet er goed uit!! (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

heb em dannet na het werk effe aangesloten, en ik moet zeggen klinkt echt een stuk beter dan wat er eerst in zat (Y) (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

was nog effe de laatste instellingen aan het doen met de radio, kwam ik nog een klokje tegen voor in de 5. klokje is 100%, werkt gewoon als ik em aansluit in 19 16v. sluit ik hem aan in de gtt dan heb ik wel licht maar geen cijfers op het display (U) iemand enig idee waar ik dit moet zoeken??
Riël
Über-Spammer

Je hebt geen constante + op het klokje blijkbaar. Ik zou het zoeken bij de zekeringkast (Y).

(Klokje heeft constant +, + met het licht/contact en massa).
-PAZ-
Über-Spammer

zal es effe kijken vanavond, heb gister wel effe gemeten welke spanningen ik had in de stekker, maar weet niet 100% zeker of ik ook een + constant had
-PAZ-
Über-Spammer

woensdag avond op de sloop nog een raam mechanise wezen halen zodat nu het linkse raam weer normaal open en dicht kan. omdat we toch bezig waren ook gelijk maar de nieuwe boxen achter gemonteerd, had deze bestelt

[img]http://www.rondevries.nl/catalog/images/jblt595.gif[/img]

moet zeggen erg mooi geluidje speelt een stuk beter dan met de vorige speakers. Nu net nog es 2 deurpanelen maken van MDF om daar nog een mooi setje speakers in te steken en dan is de (~) (~) klaar :)
oldskool

zyn super speakers heb ze ook zyn nu vry zeldzaam .
bent goed bezig zo (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

zeldzaam?? staat idd limitied op de doos, maar heb ze gewoon bestelt bij rondevries.nl wel speciale uitvoering wegens 50jaar JBL
oldskool

paz-maniac schreef:zeldzaam?? staat idd limitied op de doos, maar heb ze gewoon bestelt bij rondevries.nl wel speciale uitvoering wegens 50jaar JBL
ja kan wel kloppen maar er is nog een uitvoering de decades
staat op de bovenzijde op het gaas .
en die zyn dus byna het zelfde als de t 595 die jy hebt .
Tom
Moderator
Car: MB

ik heb deze ook T595 limited. Die dingen maken ze al 25 jaar ofzo en klinken nog steeds super. Beter dan al die lichte crap...
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer

Toen ik vandaag aan de motorsteunen van de circuit 19 bezig was bedacht ik me ineens dat ik ook nog een set "groep N"of versterkte motorsteunen voor mijn gtt had liggen. en dus deze ook maar gelijk gemonteerd. die dingen zijn echt een stuk stugger/sterker dan die slappe origenele dingen :)
-PAZ-
Über-Spammer

heb eens een vraag aan degene die ook het blokje van gtt voorzien hebben van nieuwe bussen en zuigers. heb het idee dat de mijne na +/- 3500km nog steeds een wat hoge carterdruk heeft. nu is dat opzich wel normaal als de boel aan het inlopen is.Maar ik zou wel eens willen weten hoe dat bij andere gtt's gaat.
Steven
Car: M536

Waaruit maak jij op dattie een hoge carterdruk heeft? In principe hoort ie namelijk nagenoeg 0 te zijn tenzij de cilinders aardig wat lekken waardoor ie het niet kwijtkan in z'n ontluchting.
-PAZ-
Über-Spammer

de origenele carterontluchting is eraf en er zitten kleine filtertjes op, uit deze komt (zeer) veel rook. als ie stationair staat de draaien met de kap open staat ie redelijk te dampen.
Steven

Als ik de mijne flink op z'n staart had getrapt deed ie dat ook wel eens, niet meer dan normaal. Daarom hangen er ook vaak catchtanks aan vast he. Zolang ie niet de peilstok eruit duwt is er nix aan de hand hoor. Beetje roken betekend nog niet dat er drukopbouw is...
-PAZ-
Über-Spammer

ja is daarom dat ik eens wilde weten hoe het bij andere gtt's is/was. verder loopt mijn blokje gewoon goed, alleen dat roken staat me niet echt aan, mischien maar weer gewoon gesloten systeem maken of idd met catchtank. dan irriteer ik me niet meer aan die rook :)
Steven

Man, bij mij niesdie ie soms gewoon de spetters eruit :D

Ik heb trouwens heel lang gereden met het filtertje na het T-stukje naar het inlaatspruitstuk. Dan zuigt ie bij stationair toch nog wat dampen weg. Dus heb je ook geen rookvorming.

Alleen ist idee van een sperate carterontluchting een beetje weg, enige wat je dan ontlast is je turbo van oliespetters, maar ook dat valt reuze mee omdat de nippel op het inlaatspruitstuk het meeste wegzuigt. Het zit origineel niets voor nix zo moet je maar denken...
-PAZ-
Über-Spammer

Vanavond wel eens kijken of ik geen mooi catch tankje kan maken van het een of ander, dan staat ie in elk geval niet meer zo te roken.
-PAZ-
Über-Spammer

Heb behalve het roken uit de open carter ventilatie ook last van rook uit de uitlaat. de rook is blauw dus olie (N) :( . Nu lijkt het zich alleen voor te doen bij het nemen van snelle, korte bochten. zoals volgas rotonde enz. Zou dus zo kunnen zijn dat ie op een of andere manier olie pakt wanneer het naar 1 kant van het carter gesmeten word. iemand dit toevallig ook al eens gehad bij een gtt???
Ivo
Über-Spammer

Mijn Bleu Sport heeft er ook een soort last van...., als ik em met warme motor na een lekkere rit stationair laat draaien begint ie ineens uit de uitlaat te roken....blauwe (olie) rook....???
Mij carterventilatie is nog gewoon standaard...., heb er ook net een fris nwe T-25 aanhangen, ik dacht eerst dat mn turbo overleden was, dus die is nogmaals vervangen, en blijft het doen....????

Haasie had er ook last van....?
-PAZ-
Über-Spammer

bij is het anders, hij rookt stationair alleen als ie koud is, met iets toeren is het weg. bij warme motor rookt ie stationair nix uit de uitlaat., maar alleen bij het nemen van een scherpe/snelle bocht. lijkt net of ie alleen rookt als de olie 1 kant op gesmeten word
1nsane

wellicht klepseals, of een keerringetje van de turbo, nix om je druk over te maken zolang ie stationair als ie warm is nog niet heel het dorp bij mekaar rookt en geen gekke geluiden gaat maken, zo ja dan moet je uitkijken, als de mijne koud is heeft ie het soms ook dat ie ff stationair staat te grollen, daarna niet meer :)
-PAZ-
Über-Spammer

zo vandaag weer bijna 400km op de gtt gezet :) , helemaal perfect alleen nog af en toe een pluimpje, en een wolk rook nadat ik hem effe doorgetrokken heb, degene die vandaag bij de ingang van de parking van de meern stonden kunnen dit wel beamen :) :p . naja nadat ie 9 december op de bank geweest is bij dynojet maar eens de klepseals vervangen en kijken of het dan beter is
pierre

geplukt van internet, ging over boten maar geldt ook voor 5gt turbo.

Verbranding van overmatig veel smeerolie
(blauwe rook)

Brandstofpomp versleten.
Zuigerveren versleten.
Cilinders versleten.
Klepgeleiders versleten.
Smeerolie te dun.
Oliedruk te hoog.
Oliepeil te hoog
-PAZ-
Über-Spammer

blok is helemaal open geweest, en in principe alles vervangen. dus zuigers, zuigerveren en bussen, volledige lagering. klepseals heb ik ook vervangen maar ben bang dat ik daar iets niet helemaal goed meegedaan heb en dat ie daardoor nu rookt
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

hoe hoog moet de oliedruk eigenlijk zijn bij stationair als die warm is?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer

weet ik eigenlijk niet percies, zal morgen eens kijken in werkplaatshandboek
pierre

Luco/Alpine-racer schreef:hoe hoog moet de oliedruk eigenlijk zijn bij stationair als die warm is?
stationair 1 bar en 3 bar bij 4000rpm.

metertje is meestal onnauwkeurig.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

die van mij staat al op drie stationair :D
-PAZ-
Über-Spammer

op die meter op het dash??, daar kan je echt niet vanuit gaan. ding is bij mij ook gaar. ofja maakt ergens slecht contact als i over een hobbel rijd valt de olie druk weg :p :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

hij schommelt niet
Steven

Als het klepsteelrubbertjes zijn zou ik ze lekker laten zitten Paz, je kunt het zien als je het kleppendeksel oplift en door de veren heenkijkt., meestal hangen ze dan ergens omhoog of zijn helemaal stukgeslagen.

Ik zou me er iig niet teveel zorgen om maken, zolang je nog zicht heb door de ramen bij het stoplicht zou ik lekker doorrije. (Pas als het dichte mist wordt zoals bij mij Corolla, dan pas ist erg :D )
Plaats reactie